Άδοξο τέλος για τις «Θεσμοφοριάζουσες» – Η ανακοίνωση που έκανε έξαλλο τον Γιώργο Κιμούλη

Η εταιρία Ακροπόλ «κατεβάζει» πρόωρα την παράσταση «Θερμοφοριάζουσες», μετά από καταγγελίες και εξώδικα των συντελεστών της παράστασης που -όπως ισχυρίζονται- έμειναν απλήρωτοι. Την δικαστική οδό, ακολούθησε και ο Διονύσης Τσακνής, ο οποίος μέσα από επιστολή του στον Τύπο θέλησε να γνωστοποίησει την καταγγελία της σύμβασής του και την απαγόρευση χρήσης της μουσικής του στην παράσταση. Ο γνωστός συνθέτης, μάλιστα, ζήτησε την εισαγγελική παρέμβαση ώστε να οι αστυνομικοί να απαγορεύσουν να παιχτεί η παράσταση που είχε προγραμματιστεί στην Νίκαια.

Στην επιστολή του εκφράζει την οργή του κατά του επιχειρήματία και παραγωγού Φάνη Κιρνινέζου:

«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.

Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ”, παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη, τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν). Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε» έγραψε ο Διονύσης Τσακνής.

Την αιχμηρή επιστολή του Τσακνή, κοινοποίησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, o Γιώργος Κιμούλης, κάνοντας το εξής σχόλιο: «ΤΙΤΛΟΣ…κινδυνεύουν οι Θεσμοφοριάζουσες; …ή …αντίδραση για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειαςκαι του αυτοσεβασμού μας…»

Ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ «απάντησε» με την ματαιώση των παράστασεων γιατί όπως έγραψε σε ανακοίνωση του, «η παράσταση » Θερμοφοριάζουσες » δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της».

Η ανακοίνωση είναι η ακόλουθη:

«Με λύπη μας ανακοινώνουμε τη ματαίωση των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες», που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2014.

Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο.

Ζητούμε συγνώμη από το κοινό για τη ματαίωση των παραστάσεων.

Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ θα συνεχίσει να παράγει καλλιτεχνικό έργο, πιστός στο όραμά του για παραστάσεις υψηλού επιπέδου.»

Έξαλλος έγινε ο Γιώργος Κιμούλης με την ανακοίνωση της ματαίωσης των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες».

Ο ηθοποιός στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook σχολίασε: «…μία αδιανόητη ανακοίνωση κι ένα ενδιαφέρον σχόλιο…

Θεσμοφοριάζουσες – Καλοκαίρι 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ

«Με λύπη μας ανακοινώνουμε τη ματαίωση των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες», που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2014. Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο. Ζητούμε συγνώμη από το κοινό για τη ματαίωση των παραστάσεων. Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ θα συνεχίσει να παράγει καλλιτεχνικό έργο, πιστός στο όραμά του για παραστάσεις υψηλού επιπέδου».
Ενα σχόλιο ως απλή διευκρίνιση… δια του λόγου το ασφαλές: Σε 37 παραστάσεις η παραγωγή αποδεδειγμένα είχε κόψει πάνω από 16000 εισιτήρια σχεδόν! Αυτό λέγεται «μη ανταπόκριση του κόσμου»; Δε νομίζω. Πόσοι θίασοι φέτος που περιόδευαν στην επικράτεια έκαναν σε 37 παραστάσεις πάνω από 16000 εισιτήρια; Ίσως όμως ο κ. Κιρκινέζος, που μας προειδοποιεί, πως θα συνεχίσει να παράγει καλλιτεχνικό έργο, πιστός στο όραμά του για παραστάσεις υψηλού επιπέδου, να γνωρίζει καλύτερα…

…η πραγματικότητα αν και φαίνεται απλή, δεν είναι και τόσο: αντί να πληρώσει τον κ. Τσακνή, ο οποίος τον κατήγγειλε, αλλά και όλους τους υπόλοιπους συντελεστές (κ. Κώστα Γεωργουσόπουλο, μεταφραστή, κ. Γιάννη Μετζικώφ, σκηνογράφο ενδυματολόγο, κα Έλενα Γεροδήμου, χορογράφο) ηθοποιούς και τεχνικούς, κατέβασε την παράσταση, επειδή, όπως δηλώνει ο ίδιος, η οικονομική ζημιά ήταν μεγάλη, αν και οι εισπράξεις απ” τους πιο πάνω αριθμούς δεν αποδεικνύουν κάτι τέτοιο.
Εδώ όμως εύλογα γεννάται μία μεγάλη απορία επίσης, μεγαλύτερη ίσως και από την οικονομική ζημιά που επικαλείται: αφού στην ανακοίνωσή του δηλώνει, πως «οι συμβατικές του υποχρεώσεις προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» (sic), γιατί ματαιώνει τις υπόλοιπες παραστάσεις; Ούτως ή άλλως τα ίδια χρήματα υποτίθεται θα δώσει είτε συνεχιστούν, είτε κατέβει. Κανείς εκ των συντελεστών δεν έχει συμφωνήσει να πληρώνεται με την παράσταση. Αν ικανοποιήσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις λοιπόν τα ίδια χρήματα θα δώσει. Τα δε παραπάνω έξοδα για όσους γνωρίζουν από θεατρικές παραγωγές είναι ελάχιστα σε σχέση με τις εισπράξεις των επτά υπολοίπων παραστάσεων, που ακυρώνει, ιδίως όταν η τελευταία είναι στο Ηρώδειο!

Τι προσπαθεί να κάνει; Να δημιουργήσει κι άλλη «ζημιά» στην ίδια του την επιχείρηση; Δεν πιστεύω πως είναι τόσο κουτός. Γιατί γίνεται τότε όλο αυτό; Για ένα γινάτι; (Ναι! «το γινάτι βγάζει μάτι», έλεγε και η δική μου η γιαγιά). Υπερβολικό όμως είναι. Για να δώσει μία «στιβαρή» και σκληρή απάντηση, μιμούμενος τον σκληρό και άτεγκτο θεατρικό παραγωγό, που τιμωρεί τον «διότι δεν συνεμορφώθην» κύριο Τσακνή και μαζί μ” αυτόν και τους υπόλοιπους εμάς, που τολμήσαμε και του επιδώσαμε διάφορα εξώδικα διαμαρτυρόμενοι και ζητώντας τα δεδουλευμένα μας, στέλνοντας έτσι ένα μήνυμα στους μελλοντικούς συνεργάτες του; Αυτοκαταστροφικό. Γιατί πρώτον έτσι τιμωρεί πάνω απ” όλα τον εαυτό του και δεύτερον τους μελλοντικούς του συνεργάτες τους έχει ήδη ειδοποιήσει ο κύριος Τσακνής με την επιστολή του και εμείς με τις καταγγελίες μας! Δεν καταλαβαίνω. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου! Εκτός και εάν (κι εδώ αρχίζω ν” ανησυχώ) δεν έχει σκοπό τελικά να τηρήσει την πιο πάνω υπόσχεσή του, πως «θα ικανοποιήσει όλους στο ακέραιο». Δε θέλω να το πιστέψω. Οψόμεθα. Το μέλλον θα δείξει… – πάντως, από εδώ, ευχαριστώ όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί μου γι” αυτήν την παράσταση… κι ας είχε αυτό το άδοξο, αναίτιο και άδικο τέλος… και πάνω απ” όλα ευχαριστώ τους 16000 θεατές (μαζι με τις προσκλήσεις ίσως να είναι και πάνω από 20000) που ήρθαν και την είδαν… οι οποίοι, όπως φαίνεται, δεν ήταν αρκετοί για τον κ. Κιρκινέζο… του εύχομαι στις επόμενες παραστάσεις του να έχει περισσότερους…»

Το γεγονός, σχολίασε και ο Σταμάτης Κραούνακης, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:« Ωραία και τώρα ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ μας ειδοποιεί ότι ήταν ασύμφορη η παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες»και την κλείνει. Αυτά τα χίτικα δεν τα “καναν ούτε οι τεράστιοι βαρόνοι του θεάτρου, θεός σχωρέστους! Αχ κύριε Λεμπέση, που μας παίρνατε εσείς τηλέφωνο να πληρωθούμε! Κύριε Κάρολε Παυλάκη, αγαπημένη Κάτια Δανδουλάκη, για να θυμηθώ μερικούς εν τάξει -και με το παραπάνω-. Δηλαδή εκθέτει τους συντελεστές και τους πρωταγωνιστές ως ασύμφορους! Γιατί δεν το” κανε στα μισά της περιοδείας; Πότε έδειξε η παραγωγή ότι είναι ζημιογόνα; Σε πόσους ακόμα χρωστάει και δε μιλάνε; Ποιοι καλλιτέχνες τον στηρίζουνε σιωπώντας; Ήρθε η ώρα, παιδιά, να τελειώνουμε μ” αυτά τ” αποκαίδια. Γι” αυτό δεν σηκώνω τηλέφωνα, κατάλαβες; Κατάλαβα να λες. Είμαι με τον Κιμούλη και τον Τσακνή ενώπιον παντός δικαστηρίου. Φτάνει πια! Υγ. Υπάρχει, άραγε, εισαγγελέας να ερωτήσει τι είναι αυτός ο θεατρικός οργανισμός, τι feedback έχει, με τι χρήμα στηρίζεται, πόθεν έσχε, ο κύριος Κιρκινέζος από βοηθός του Διονύση Σαββόπουλου πώς βρέθηκε να διαχειρίζεται τόσο εργαζόμενο πληθυσμό; Ρωτάω γιατί εδώ και καιρό αποφεύγω οποιαδήποτε επαφή εξ” ενστίκτου, δεν ξέρω…μήπως μάθουμε κάποτε» έγραψε.

Keywords
Τυχαία Θέματα