Η ματαιότητα σε όλο της το μεγαλείο

Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

Η Ελισάβετ Α΄ της Αγγλίας, αυτή η αμφιλεγόμενη και πολυσυζητημένη από τους ανθρώπους της τέχνης προσωπικότητα, επανέρχεται δυναμικά μέσα από τη σκηνή του «Αγγέλων Βήμα», έχοντας πρώτα περάσει από το προσωπικό «φίλτρο» του Ντάριο Φο και τη σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Καραμίχου.
Ο Ντάριο Φο χρησιμοποιεί το ταλέντο του για να παίξει με την ιστορική αυτή προσωπικότητα, θέλοντας να παρουσιάσει μια υπερώριμη γυναίκα που παρ’ όλα αυτά συμπεριφέρεται παιδαριωδώς τρέχοντας πίσω από τα φουστάνια της πιστής υπηρέτριάς της, Μάρθας. Από την πλευρά του, ο Γιώργος Καραμίχος

αφήνει έδαφος στη Μάρω Κοντού να προσεγγίσει κατά βούληση αυτό το περίεργο πλάσμα που λέγεται Ελισάβετ.
Η «παρθένος βασίλισσα», όπως ονομαζόταν, που κατόρθωσε να επεκτείνει τη δύναμη της αυτοκρατορίας στα 45 χρόνια βασιλείας της, συναντάται με το πεπρωμένο και την ιστορία της. Η Μάρω Κοντού, ως άλλη βασίλισσα Ελισάβετ, δίνει τη διάσταση μιας δογματικής, βωμολόχας και υπεροπτικής βασίλισσας, της οποίας η νιότη έχει παρέλθει και προσπαθεί απεγνωσμένα να ξανακερδίσει τον έρωτα της ζωής της, τον Κόμη του Έσσεξ.
Συμπαραστάτης στην αγωνία και τα πάθη της είναι η Μάρθα, η φωνή της αλήθειας, της λογικής. Η Μάρθα, που ζωντανεύει στη σκηνή μέσα από τη δυνατή παρουσία της ηθοποιού Μαρίας Αντουλινάκη, θα συμπεριφερθεί με τρυφερότητα στην πληγωμένη βασίλισσα και θα την αγκαλιάσει όπως η μάνα το παιδί της.
Η Ελισάβετ μέσα από ένα «συνονθύλευμα» παθημάτων και ανατροπών «ξεγυμνώνει» ουσιαστικά το «σώμα» της εξουσίας και αποκαλύπτει το αυταρχικό πρόσωπο κάθε ηγέτη-μονάρχη, μια αλήθεια διαχρονική.

Η νεότητα δεν επιστρέφει
Εδώ έρχεται να προστεθεί η Μάμα Ζάζα, που υποδύεται με χιουμοριστικό τρόπο ο Δημήτρης Λιόλιος. Αυτή η τρελομάγισσα φαίνεται πως είναι η λύση στον πόνο της βασίλισσας, όμως, όπως θα αποδειχτεί, τα μαγικά γιατροσόφια της δεν θα βοηθήσουν. Απεναντίας, θα οδηγήσουν την Ελισάβετ στη βαθιά συνειδητοποίηση του ΕΙΝΑΙ, ότι δηλαδή η χαμένη νιότη δεν μπορεί να επιστρέψει και ότι η ίδια έχει γεράσει.
Ίσως πάλι η ίδια η Ελισάβετ να έχει ανάγκη να ξεγελάσει τον εαυτό της σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από τη φθορά του χρόνου, που σαν δαίμονας την κυνηγά. Ο αρχηγός της Αστυνομίας, Έγκερτον, ρόλο που ενσαρκώνει με ακρίβεια ο Βασίλης Ξενικάκης, φαίνεται να είναι το πρόσωπο που εξυπηρετεί με αριστοτεχνικό τρόπο την πλοκή του έργου, καθώς πρόκειται για έναν χαρακτήρα που στηλιτεύει την υποταγή στην εξουσία και την αβίαστη αποδοχή της.
Μέσα σε όλο αυτό το παράδοξο μπουκέτο έρχεται να προστεθεί ένα μυστικό, που κρύβουν έντεχνα ο νεαρός Τόμας, τον οποίο υποδύεται ο Γιώργος Παράσχος, και ο γκαφατζής παπάς, τον οποίο αποδίδει δυναμικά ο Δημήτρης Καμπόλης. Οι δυο τους σχεδιάζουν υπόγεια, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της εξουσίας, να δολοφονήσουν τη βασίλισσα.
Ο Τόμας δεν είναι απλώς το one night stand της βασίλισσας, είναι ο άνθρωπος που μπήκε στην κρεβατοκάμαρά της για να τη σκοτώσει. Ο ίδιος θα χρειαστεί να πει ψέματα και να παραστήσει τον φίλο γι

Keywords
Τυχαία Θέματα