Θεσσαλονίκη | Εργαστήρι Κινηματογράφου

Διάρκεια: 3μήνες (30 διδακτικές ώρες-10 συναντήσεις)Κόστος:150 ευρώ /120 ευρώ(φοιτητές και άνεργοι)Κάθε Τρίτη 17:30 -20:30 Έναρξη Μαθημάτων: ΤΡΙΤΗ 5 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013 1. Βασικές έννοιες των μέσων κινηματογράφησης Η κινηματογραφική μηχανή. Από τι αποτελείται μια κιν/κή μηχανή. Το φιλμ. Ο φακός, η σημασία και η λειτουργία του κατά τη λήψη. Τα διάφορα είδη φακών που υπάρχουν και πως χρησιμοποιούνται ανάλογα με το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η προοπτική, η φαινομενική απόσταση και
ταχύτητα των αντικειμένων στο πλάνο και πως επηρεάζονται από το είδος του φακού που χρησιμοποιούμε. Η φωτεινότητα της λήψης και το βάθος πεδίου. Τι είναι το διάφραγμα, το κλείστρο και η φωτοευαισθησία του φιλμ και πως επηρεάζουν την εικόνα μας. Τι είναι το εστιακό μήκος, το νετ και το φλου, που, πότε και πως τα χρησιμοποιούμε. Το white balance και τα φίλτρα που επηρεάζουν την απόχρωση της εικόνας κατά τη λήψη. Το φιλμ και η εξέλιξη του. Από τα κλασικά αναλογικά στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα και στο digital cinema. Από τη θεωρία στην πράξη. Πρακτικές ασκήσεις με την κάμερα για την καλύτερη κατανόηση των τεχνικών μέσων.2. Βασικές αρχές και κανόνες κινηματογράφησης
Η σκηνοθεσία στον κινηματογράφο. Πως ορίζεται το κάδρο, το πλάνο, η σκηνή και η σεκάνς. Οι αποστάσεις, οι γωνίες λήψεως των πλάνων και το νοηματικό τους περιεχόμενο. Ποιοι είναι οι κινηματογραφικοί κανόνες και κώδικες του κλασικού cinema. Οι κινήσεις της κάμερας και ποια η σημασία τους. Ο φωτισμός κατά τη λήψη. Τα ρακόρ και τα σημεία στίξης κατά την εναλλαγή των πλάνων. Το μοντάζ, το νοηματικό του περιεχόμενο και η σημασία του σε μια ταινία. Τα αφηγηματικό, το ιδεολογικό και το συνθετικό μοντάζ (Γκρίφιθ, Λε Κουλέσοφ, Αιζενστάιν, Ορσον Ουέλς). Οι έννοιες του φιλμικού χώρου και του φιλμικού χρόνου. Η συστολή και η διαστολή του χωροχρόνου σε μια ταινία. Ο ήχος σε μια ταινία. Μουσική επένδυση και πότε τη χρησιμοποιούμε. Φυσικός ήχος. Ντουμπλάζ και ηχογράφηση. Οι ηχητικές ατμόσφαιρες. Βασικές γνώσεις λογισμικού Η/Υ για μοντάζ εικόνων (Corel VideoStudio pro5) Προβολή επεξηγηματικών αποσπασμάτων από ταινίες όλων των εποχών και των ρευμάτων. Μικρές ιστορικές αναφορές. Κινηματογραφική άσκηση για όλους. Γύρισμα με απλά μέσα και σύνθεση των πλάνων.3. Η ιδέα γίνεται ταινία
Το σενάριο. Πως γράφεται ένα σενάριο. Συμβουλές και κανόνες σύνταξης κατά τη γραφή. Ο σχεδιασμός και το «χτίσιμο» των ρόλων. Η βασική δομή και οι κλασικοί κανόνες του αφηγηματικού σινεμά. Από το σενάριο στο ντεκουπάζ. Η σχέση σεναρίου και σκηνοθεσίας. Στάδια παραγωγής μιας ταινίας. Ο κόσμος που απασχολείται πριν και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Ποιος είναι ο ρόλος του καθένα στο γύρισμα. Το pre-production και ο βοηθός σκηνοθέτη. Το γύρισμα και τι απαιτεί. Το post production και η επεξεργασία των λήψεων και της ηχητικής μπάντας σε υπολογιστή. Η έκδοση της τελικής κόπιας. Η διανομή. Συλλογική άσκηση. Γραφή σεναρίου και γύρισμα ταινίας μικρού μήκους ελεύθερου θέματος (ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία, πειραματικός κινηματογράφος κλπ) από τον κάθε εκπαιδευόμενο ξεχωριστά ή από ομάδες ατόμων κατ’ επιλογήν με τη βοήθεια του εκπαιδευτή.Σημείωση : Την αιγίδα των σεμιναρίων της ομάδας του κινηματογράφου την έχει ο γνωστός φωτογράφος και οπερατερ – κινηματογραφιστής, Νίκος Μπεντας που είναι και ο υπεύθυνος για τα μαθήματα φωτογραφίας και την φωτογραφία κινηματογράφου και τα μαθήματα της τεχνικής του βίντεο. Εισηγητής: Απόστολος Καρουλάς Ο Καρουλάς Απόστολος γεννήθηκε στην πόλη της Καβάλας και ασχολείται ενεργά με το κινηματογράφο από το 2009 συμμετέχοντας σε παραγωγές ταινιών μικρού μήκους με τη ιδιότητα του σκηνοθέτη. Κατά τη διάρκεια της διαμονής του στην Αθήνα μαθήτευσε δίπλα στους σκηνοθέτες Κυριάκο Χατζημηχαηλίδη (κατασκευή ταινιών μικρού μήκους) και Μάκη Μωραΐτη (ιστορία και αισθητική του κινηματογράφου) στον εναλλακτικό χώρο τέχνης του «Μικρού Πολυτεχνείου». Σενάριο και σκηνοθεσία διδάχθηκε στη σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου, όπου και φοίτησε για διάστημα 2 χρόνων. Υπήρξε ενεργό μέλος της κινηματογραφικής ομάδας του Π.Ο.Φ.Π.Α στην ιστορική αίθουσα κινηματογράφου της «Ίριδας» και μαθητής του φωτογράφου και οπερατέρ Νίκου Μπέντα στο Κ.Δ.Κ.Π, δίπλα στον οποίο διδάχθηκε την τέχνη της φωτογραφίας. Στην πόλη της Θεσσαλονίκης παρακολούθησε σεμινάρια Ψηφιακού Κινηματογράφου (Digital Video School) με εισηγητή τον οπερατέρ Γιάννη Κουφονίκο και είναι μέλος της κινηματογραφικής λέσχης της Καβάλας. Σήμερα δραστηριοποιείται ως εκπαιδευτής σε σεμινάρια δημιουργικού κινηματογράφου στη Φωτογραφική Λέσχη Κατερίνης και στο Κέντρο Δημιουργικού Κινηματογράφου Πιερίας. Παράλληλα με τη διαδρομή του στον κινηματογράφο σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συνέχισε με MSc στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών.

kont@kt^Contemporary Art Club Add: Ρεγκούκου 31, T.K. 54629, ΘεσσαλονίκηΤel: (+30) 2314 010 237, (+30) 6932 818583Web: contactspace.wordpress.com
Keywords
Αναζητήσεις
θεσσαλονικη σεμιναρια κινηματογραφου, σεμιναρια σκηνοθεσιας θεσσαλονικη
Τυχαία Θέματα