Εθνική Πινακοθήκη: Τι υποστήριξε ο δράστης της κλοπής – Το 3ο έργο καταστράφηκε και κατέληξε στην τουαλέτα

14:20 29/6/2021 - Πηγή: ΕΡΤ

Αποκαλύπτονται σήμερα οι πτυχές του της «κλοπής του αιώνα», της αφαίρεσης πριν από εννέα χρόνια των δύο πασίγνωστων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριαν από την Εθνική Πινακοθήκη.

Η ΕΛΑΣ έπειτα από έρευνες οδηγήθηκε σε ένα 49χρονο άνδρα ο οποίος συνελήφθη και έχει ομολογήσει. Πριν συλληφθεί όμως τελούσε υπό στενή παρακολούθηση για έξι μήνες.

Όπως αναφέρθηκε στη σχετική συνέντευξη Τύπου ο 49χρονος συλληφθείς

για την κλοπή, είναι οικοδόμος – ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, πατέρας δύο παιδιών, και διέπραξε μόνος του την κλοπή.

Ο 49χρονος είχε λευκό ποινικό μητρώο αν και είχε κατηγορηθεί για μικροκλοπές σε κατάστημα σε νεαρή ηλικία, υπόθεση για την οποία είχε αθωωθεί.

Ο καθ’ ομολογία δράστης της κλοπής των δύο πινάκων αποκάλυψε πού έκρυβε τα δύο έργα και παραδέχθηκε επίσης ότι  κατέστρεψε άθελά του το τρίτο έργο, το θρησκευτικό σχέδιο του Κάτσια του 17ου αιώνα.

Πού βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες – Βίντεο ντοκουμέντο από το σημείο στον Κουβαρά όπου εντοπίστηκαν τα έργα τέχνης

Όπως μέτεδωσε ο ρεπόρερ της ΕΡΤ Αλ.Καλαφάτης κατά τη διάρρηξη τραυματίστηκε με αποτέλεσμα το έργο να τσαλακώθεί. Όταν πήγε σπίτι του διαπίστωσε ότι είχε υποστεί σημαντικές φθορές και τότε το τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα.

Ο ίδιος ανέφερε ότι παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη και γνώριζε τα πάντα. Γνώριζε ακόμα και πότε πήγαιναν για τσιγάρο οι φύλακες, όπως είπε χαρακτηριστικά. Επίσης είχε επισκεφθεί πολλές φορές το χώρο για να κάνει κατόπτευση.

Στις 4:30 τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 μέσα σε 7 μόλις λεπτά απενεργοποίησε τον συναγερμό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβίασε την πόρτα αλουμινίου του εξωτερικού χώρου, μπήκε στον εσωτερικό χώρο και άρπαξε το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πικάσο, ένα έργο του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν κι ένα σχέδιο του Ιταλού Γουλιέλμου Κάτσια, με τον Άγιο Diego de Alcalά …

Όταν ρωτήθηκε γιατί επέλεξε τους συγκεκριμένους πίνακες είπε «γιατί αυτούς βρήκα μπροστά μου» απάντηση την οποία άκουσαν με αρκετή επιφυλακτικότητα οι αστυνομικοί οι οποίοι συνεχίζουν τις έρευνες ώστε να ρίξουν φως και σε κάποιες άλλες πτυχές της υπόθεσης, όπως το πότε μεταφέρθηκαν οι πίνακες στη ρεματιά.

Λ. Ρακιντζής για Εθνική Πινακοθήκη: Προβληματική η φύλαξη – To 2012 υπήρχε μόνο ένας φύλακας – Οι άλλοι απασχολούνταν στη γκαρνταρόμπα (video)

Σημειώνεται ότι οι άλλοι δυο πίνακες έχουν ανακτηθεί και θα κοσμούν την Πινακοθήκη.

«Υπάρχουν εμμονικοί συλλέκτες που θέλουν πάση θυσία έναν τέτοιο πίνακα στο σαλόνι τους» είπε ο ιδιωτικός ερευνητής Γιώργος Τσουκαλης.

«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη από μουσείο είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε θα το έχει μόνο αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του, δε μπορεί ούτε να το επιδείξει ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» είπε ο Στέλιος Γκαριπης – δικηγορος / συλλεκτης & εκτιμητής έργων τέχνης

Μ. Στεφανίδης στο Πρώτο: Ερασιτεχνική η κλοπή των πινάκων – Ερασιτεχνικά λειτούργησε και η Πινακοθήκη (audio)

Υπενθυμίζεται ότι το «Γυναικείο Κεφάλι» φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1939 και είναι πορτρέτο της συντρόφου του, Ντόρα Μάαρ. Το 1949 ο Πικάσο πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.

Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος Τιμής από τον Πικάσο).

www.ertnews.gr



Το άρθρο Εθνική Πινακοθήκη: Τι υποστήριξε ο δράστης της κλοπής – Το 3ο έργο καταστράφηκε και κατέληξε στην τουαλέτα εμφανίστηκε πρώτα στο ERT.GR.

Keywords
Τυχαία Θέματα