«Επικίνδυνες λέξεις» σε βιβλιοπωλεία Αθήνας και Πειραιά

10:03 15/12/2018 - Πηγή: ΕΡΤ

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και η διοργάνωση Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του Δήμου Αθηναίων συνεχίζουν τη συνεργασία τους, με μέγα δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Γίνεται ταυτόχρονη παρουσίαση των κειμένων, σε βιβλι­οπωλεία της Αθήνας και του Πειραιά,

στις 21 Δεκεμβρίου, στις 19:00.

Δημιουργεί μια πολυφωνική χορωδία που στέλνει το μήνυμα της ελευθερίας της δημιουργικής έκφρασης. Επίσης συμβάλλει στη διάδοση και διασπορά του βιβλίου και των αφηγήσεων σε πολλές και διαφορετικές γειτονιές της Αθήνας και όχι μόνο-μια προγραμματική επιδίωξη της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου.

Μια μοναδική νύχτα παρέμβασης λέξεις ενοχλητικές. Λέξεις που κυνηγήθηκαν, λέξεις που σφαγιάστηκαν από το ψαλίδι της πολιτικής, θρησκευτικής, κομματικής λογοκρισίας. Λέξεις που δεν έφυγαν ποτέ από το έρκος των οδόντων για λόγους «ηθικούς», πολιτικούς, ψυχολογικούς, υπαρξιακούς, συμφεροντολογικούς. Λέξεις που αποσιωπήθηκαν για λόγους προσωπικής προστασίας, υποψιών, μισαλλοδοξίας, οικονομικών συμφερόντων. Λέξεις καρφιά, λέξεις στιλέτα, λέξεις που πλήγωσαν και πληγώσανε. Αλλά και λέξεις που δεν άντεξε να τις εκφέρει ο ίδιος ο δημιουργός τους, και μείνανε για χρόνια στο συρτάρι. Λέξεις, φράσεις, σπαράγματα, κείμενα που μας αποκαλύφθηκαν μετά από χρόνια. όταν οι εποχές άλλαξαν ή μετά τον θάνατο του δημιουργού τους. Και άλλα που καταργήθηκαν, αποσιωπήθηκαν, κυνηγήθηκαν, ακρωτηριάστηκαν.

Τη δράση επιμελούνται οι: Μαρία Κουλούρη, Νίκος Κουρμουλής, Χρήστος Χρυσόπουλος και Γιάννης Μπασκόζος.

Γιατί δεν υπάρχουν Επικίνδυνες Λέξεις!

Δείτε παρακάτω Πού, Ποιος, Τι διαβάζει:

Επίκεντρο (Αγ. Ανάργυροι) Ρούλα Πατεράκη ➔ ΒοκάκιοςΣπόρος (Κηφισιά) Κώστας Ακρίβος ➔ ΚαζαντζάκηςΕπί λέξει (Κέντρο) Πάολα Ρεβενιώτη ➔ ΠετρόπουλοςΛεμόνι (Θησείο) Γιάννης Σκουρλέτης ➔ Νίκος ΒέλμοςBooktalks (Π. Φάληρο) Ηλέκτρα Ελληνικιώτη ➔ ΑντιγόνηΙανός (Σύνταγμα) Χρήστος Χωμενίδης ➔ ΡοΐδηςΝ. Χρυσός(Εξάρχεια) Σάββας Μιχαήλ ➔ ΕμπειρίκοςLibro (Κολωνάκι) Έρση Σωτηροπούλου ➔ Ζιγκ ζαγκΕυριπίδης (Κηφισιά) Κώστας Κατσουλάρης ➔ ΤζόιςΕυριπίδης (Χαλάνδρι) Κατερίνα Σχινά ➔ ντε ΣαντAd Libitum (Ν. Σμύρνη) Έλενα Μαρούτσου➔ Λαίδη ΤσάτερλυLittle tree (Ακρόπολη)- Αγγελική Στελλάτου ➔ ΣυμπόσιοΙδιώνυμο (Κορυδαλλός) – Κώστας Κρεμμύδας ➔ ΚατσαρόςΆπειρος Χώρα (Βριλήσσια) Δημήτρης Τριανταφυλλίδης ➔ ΠάστερνακΛεξικοπωλείο (Παγκράτι)- Βαγγέλης Ραπτόπουλος, ➔ ΚουμανταρέαςΠαρασκευόπουλος (Πειραιάς), Νίκος Διαμαντής ➔ Το Μεγάλο μας ΤσίρκοΠαρουσία (Πειραιάς), Δημήτρης Σωτάκης ➔ ΜουρσελάςΚαλούδη (Πειραιάς) Λένα Διβάνη ➔ ΑχμάτοβαΒενιέρη (Πειραιάς) Γερ. Δενδρινός ➔ Φάρμα των ζώωνΠρωτοπορία (Κέντρο) Κατερίνα Μάτσα ➔ ΘουκυδίδηςΧάρτης (Βριλήσσια) Χρήστος Χρυσόπουλος ➔ Άλντους ΧάξλεϊΦωταγωγός (Κέντρο) Δημήτρης Πουλικάκος ➔ δικά τουPubic (Σύνταγμα) Τίτος Πατρίκιος ➔ Υπόθεση ΓκράνινPublic (Πειραιάς) Αρης Μαραγκόπουλος ➔ Αδημοσίευτος ΚατσαρόςPublic (Νέα Σμύρνη) Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης ➔ ΛολίταΑπρόβλεπτο (Ηλιούπολη) Χρύσα Σπυροπούλου, Γιάννης Μπασκόζος ➔ Γαλλική ερωτική ποίησηEroica (Αγ. Αρτέμιος) Πέτρος Μάρκαρης ➔ ΤσίρκαςΒιβλιοπωλείο Πατάκη (κέντρο) Πέτρος Τατσόπουλος ➔ ΜίλερFree Thinking Zone (κέντρο) Μαρία Μήτσορα ➔ Σατανικοί στίχοιBooks plus (κέντρο) Τίνα Μανδηλαρά ➔ Ορεστειακά, γλωσσικό ζήτημα

Αποσπάσματα από τα κείμενα των επικίνδυνων λέξεων

Η πένα, η σαγήνη του νεανικού σώματος, κάθε φράση μια εικόνα της απαγορευμένης λαγνείας: Λολίτα, φως της ζωής μου, φωτιά των λαγόνων μου. Άμαρτημά μου εσύ, ψυχή μου. Λο – λί – τα […]. Λόλα με το παντελονάκι. Βλάντιμιρ Ναμπόκοφ, Λολίτα.

Υποκρισία και αλήθεια χωρισμένες θαρρείς με το νυστέρι: Μία που τήνε λένε και δεν τήνε κάνουνε. / Μία που τήνε κάνουνε και δεν τήνε λένε. / Και μία που, και τήνε λένε, και τήνε κάνουνε. / Η πρώτη είναι η θρησκεία του Χριστού, η δεύτερη του Διαόλου, η τρίτη τση Κοιλιάς. Ανδρέας Λασκαράτος, Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς.

Η φαντασία που τρυπώνει στο μυαλό όλων μα πρέπει να μείνει ανομολόγητη: Είχε ξεγυμνώσει κι αυτός το μπροστινό μέρος του σώματός του κι η Κόνι ένιωσε τη γυμνή σάρκα του να μπαίνει μέσα της. Για μια στιγμή, έμεινε μέσα της να τρέμει σε στύση. Ντ.Χ. Λόρενς, Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι

Η εξουσία αποστρέφει το βλέμμα κάθε φορά που αναγνωρίζει τον εαυτό της στον καθρέφτη: Όλα τα ζώα είναι ίσα, αλλά κάποια είναι πιο ίσα από τα άλλα. Τζορτζ Όργουελ, Η φάρμα των ζώων.

Όταν η γλώσσα γράφει την παρτιτούρα από τον τριγμό του έρωτα: Λαμβάνουσα λοιπόν εκ νέου την κούκλαν της (ήτις έλαμπε τώρα από τα εκχειλίσματα του μουνιού της) εις την αγκάλην της, η νεαρά νυμφομανής ηγέρθη από την θέσιν της και ηκολούθησε τον πατέρα της, ασθμαίνουσα ακόμη από την έγκαυλον κατάστασίν της. Αντρέας Εμπειρίκος, Μεγάλος Ανατολικός.

Οι μάσκες πέφτουν, η απολυταρχία ρίχνει στην πυρά εκείνη τη λέξη που δεν αντέχει να ακούσει: Τὸ πολίτευμά μας λέγεται Δημοκρατία, ἐπειδὴ τὴν ἐξουσία δὲν τὴν ασκούν λίγοι πολίτες, αλλά όλος ο λαός. Όλοι οἱ πολίτες είναι ίσοι μπροστὰ στον νόμο για τις ιδιωτικές τους διαφορές. Θουκυδίδης, Περικλέους Επιτάφιος

Η καλοσύνη προς το αδιανόητο καθορίζει τα όρια της αγάπης: Καλώς σε βρήκα, Ιούδα, αδερφέ μου• είμαι έτοιμος. Δε σούριξες εσύ, σούριξε ο Θεός κι ήρθα όλα καλά τα βόλεψε η χάρη του, ήρθες την ώρα που έπρεπε, Ιούδα αδερφέ μου. Νίκος Καζαντζάκης, 1955, Ο τελευταίος πειρασμός

Μέλλον φτιαγμένο από τους εφιάλτες του παρόντος: Καθισμένοι στο δάπεδο, πάνω σε μια άσπρη σκόνη, καμιά εικοσαριά τεχνίτες φτιάχνουν κύπελλα από κρανία, βελόνες από οστά ωλένης, φλάουτα από οστά της κνήμης, κουτάλες, πέταλα και ντόμινα από οστά της λεκάνης, κάνουλες από οστά του μηρού. Α. Χάξλεϊ, «Ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος.

Ο έρωτας που στέκει δίπλα μας, που μας κοιτά στα μάτια και μας τρομάζει: Το πλάσμα που φάνηκε στο άνοιγμα της πόρτας ήταν ανάμεσα από έφηβο και κορίτσι. Τα μαλλιά χτενισμένα ψηλά, το δέρμα διάφανο, τα χείλη στιλπνά. Μένης Κουμανταρέας, Το Αρμένισμα, Κέδρος

Το πρόγραμμα της διοργάνωσης για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, υποστηρίζει η εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).

www.ert.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα