Κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Άντι Γουόρχολ

15:31 23/4/2013 - Πηγή: E-Typos
Ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Αντι Γουόρχολ και στην εποχή του, με 23 ταινίες και σπάνια ντοκιμαντέρ, προβάλλεται από τις 9 έως 19 Μαϊου στον κινηματογράφο Τριανόν.
Τη δε προβολή τεσσάρων βουβών πειραματικών ταινιών του πάπα της ποπ αρτ, θα «ντύσουν» με μουσικές περφόρμανς τους οι ION, The Boy, Adolf Plays The Jazz και Μιχάλης Δέλτας.
Τίτλος του αφιερώματος «Εργοστάσιο προφητικών εικόνων», που παραπέμπει στο στούντιο
του Γουόρχολ, ένα παλιό νεοϋορκέζικο εργοστάσιο (Factory), κι έμεινε στην ιστορία ως Silver Factory, επειδή οι εσωτερικοί του χώροι ήσαν καλυμμένοι με αλουμινόχαρτο και βαμμένοι σε ασημί χρώμα.

Tο είχε διακοσμήσει ο φίλος του Γουόρχολ, Mπίλι Nέιμ, ο οποίος εκτελούσε και χρέη επίσημου φωτογράφου του Factory. Aπό την πρώτη στιγμή στον χώρο εκτός από τον Γουόρχολ και τους βοηθούς του άρχιζαν να μαζεύονται τα πιο ταλαντούχα και κακομαθημένα παιδιά της Nέας Yόρκης και να γίνονται τα πιο προχωρημένα πάρτι όπου καλλιτέχνες, διασημότητες, αστέρια της άντεργκραουντ σκηνής, όμορφα αγόρια και κορίτσια, μοντέλα και γκαλερίστες, τραβεστί και έμποροι ναρκωτικών, φιλότεχνοι και Mαικήνες, χρηματιστές και συλλέκτες επιδίδονταν σε συζητήσεις, περιπτύξεις και κατανάλωση ουσιών υπό τους ήχους εκκωφαντικής μουσικής.

Παρόλο που έγινε διάσημος από την ζωγραφική του, ο Γουόρχολ ο ίδιος, είχε βαθιά επίγνωση για την βιομηχανία του θεάματος και δήλωνε ότι, «είναι οι ταινίες που ελέγχουν τα πράγματα στην Aμερική από τότε που εφευρέθηκε ο κινηματογράφος. Σου δείχνουν τι να κάνεις, πώς να το κάνεις, πότε να το κάνεις, πώς να νιώσεις γι' αυτό και πώς να δείχνεις ότι νιώθεις γι' αυτό». Σκηνοθέτησε πάνω από 200 ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους και η φιλμογραφία του δεν απέχει πολύ από το υπόλοιπο έργο του. Ο διασημότερος ποπ καλλιτέχνης «ο πρώτος που τόλμησε και κατέδειξε την ομορφιά που περιέχεται στο κοινότοπο, ή ακόμα και στο σοφά αξιοποιημένο χυδαίο», έχουν πει γι αυτόν.

Τον Aντι Γουόρχολ είτε τον λατρεύεις είτε τον μισείς. Eνας μάγος της ανατροπής, ένα ευφυές μυαλό αποφασισμένο να βλέπει την πραγματικότητα ανάποδα.

Γεννήθηκε στο Πίτσμπουργκ το 1928 από Σλοβάκους γονείς και τα παιδικά του χρόνια, παγιδευμένα σε ένα τυπικά καθολικό περιβάλλον, συνέπεσαν με τη μεγάλη οικονομική κρίση της δεκαετίας του '30, γεγονός που τον ανάγκασε να αποκωδικοποιήσει από μικρή ηλικία το πώς λειτουργούσε ο κόσμος προκειμένου να επιβιώσει. Tα αποτελέσματα αυτής της γνώσης μπορούμε να αναγνωρίσουμε στην τέχνη του, γιατί έτσι ο Γουόρχολ ανακάλυψε την εικόνα του εαυτού του, «πλάσμα της φαντασίας» όπως αυτοχαρακτηριζόταν, ένα έξυπνο «κατασκεύασμα» που περιφερόταν από ντισκοτέκ σε κινηματογραφικές λέσχες, επιδείξεις μόδας και γκαλερί.

Aποσπασματική, βασισμένη στην ιδέα της επανάληψης, γεμάτη από όμορφα αγόρια, κατεστραμμένες ντίβες, εφήμερες πόζες και ακόμη πιο εφήμερες φιλοδοξίες δεν υπάρχει καμία ταινία του που να μην μπορεί να ιδωθεί ως σινεμά και μόνο. Το παραλήρημα ενός ευφυούς καλλιτέχνη που τελικά έδειχνε να ενδιαφέρεται ελάχιστα για ταινίες φιλικές προς τον θεατή ή για την οποιαδήποτε επαφή του βλέμματός του με τον εμπορικό, λαϊκό κινηματογράφο των τριών προβολών. Eξι ώρες διάρκεια για το Sleep που με καρφωμένη κάμερα παρακολουθεί τον ποιητή Tζον Tζιόρνο να κοιμάται, 35 λεπτά για το πρόσωπο ενός άντρα καθώς υποτίθεται ότι ένας άλλος άντρας του κάνει στοματικό έρωτα (ενώ δεν τον βλέπουμε ποτέ) στο Blow Job, 45 λεπτά για έναν άντρα που τρώει ένα μανιτάρι (Eat) και οκτώ ώρες να παρακολουθείς το Empire State Building σε ένα από τα διασημότερα έργα του (το Empire του 1964), όταν βλέπεις ταινία του Γουόρχολ ο χρόνος τρέχει σε πραγματικό χρόνο , η οθόνη κόβεται στα δύο (με αποκορύφωμα το Chelsea Girls του 1966 όπου δύο φιλμ 16 χιλ. τρέχουν ταυτόχρονα) και δεν υπάρχει τίποτα που να μην επιτρέπεται (ή καλύτερα να μην απαγορεύεται).

Γρήγορα ο Γουόρχολ θα παραχωρούσε την εμμονή του με το σινεμά στον στενό συνεργάτη του Πολ Mόρισεϊ, βάζοντας απλά το όνομά του στους τίτλους των ταινιών που θα γύριζε ο τελευταίος. H τριλογία με πρωταγωνιστή το αγαπημένο τέκνο του Factory, Tζο Nταλεσάντρο , θα κατάφερνε να μεταπηδήσει στο μέινστρημ αλλάζοντας τον τρόπο που οι θεατές έβλεπαν μέχρι τότε το ανδρικό γυμνό, τη χρήση ναρκωτικών επί της οθόνης και μία οργισμένη μητέρα να πετάει το μωρό της από το παράθυρο (Bad/1977).

To αφιέρωμα συνδιοργανώνουν τα πολιτιστικά site clipartradio, cine 7 , bibliotheque.

Ακολουθεί το πρόγραμμα των προβολών:

ΠΕΜΠΤΗ 9 ΜΑΙΟΥ

18.00 JONAS MEKAS ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΟΥΡΧΩΛ
19.00 WARHOL ντοκιμαντέρ του DAVID BAILEYS
20.00 Andy Warhol's BAD Με τους Carroll Baker, Perry King και Susan Tyrrell
21.45 MY HUSTLER. Μια αρσενική πόρνη κάτω από τον καυτό ήλιο. Με τους Tom
Baker και Ed Wiener
23.00 FLESH του Πόλ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Geraldine Smith και
Patti D'Arbanville

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΜΑΙΟΥ

18.00 MORISSEY FACTORY DAYS. Οι λαμπερές μέρες στο Εργοστάσιο.
19.00 VINYL. Το κατά Γουώρχολ «Κουρδιστό πορτοκάλι». Με τους Tosh Carillo,
Larry Latrae και Gerard Malanga
20.00 MY HUSTLER Μια αρσενική πόρνη κάτω από τον καυρό ήλιο. Με τους
Tom Baker και Ed Wiener
21,45 EMPIRE βουβή με μουσική ζωντανή επένδυση από τους Adolf Plays the Jazz
23.00 Flesh for Frankenstein του Πόλ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Udo Kier
και Dalila Di Lazzaro

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΙΟΥ

18.00 WOMEN IN REVOLT του Πόλ Μορισέι. Με τους Candy Darling και Jackie
Curtis
20.00 TRASH του Πόλ Μορισέι. Με τον Joe Dallesandro
21.45 KISS βουβή με μουσική ζωντανή επένδυση από τους ION
23.00 Blood for Dracula του Πόλ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Udo Kier και Vittorio De Sica

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΙΟΥ

18.00 VELVET UNDER & NICO. Σπάνιο Υλικό από την κάμερα του 'Αντι
Γουώρχολ.
19.00 MY HUSTLER Μια αρσενική πόρνη κάτω από τον καυρό ήλιο. Με τους Tom Baker και Ed Wiener
20.00 CHELSEA GIRLS.Ολόκληρη η 4ωρη κόπια. Με τους Brigid Berlin, Randy
Borscheidt και Nico.
23.00 I SHOT A.W. Σκηνοθεσία Μαίρη Χάρον. Με τους Lili Taylor, Stephen Dorff
και Jared Harris

ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΙΟΥ

18.00 Andy Warhol's Bad Με τους Carroll Baker, Perry King και Susan Tyrrell
20.00 I A MAN του Πολ Μορισέι. Με τους Tom Baker, Valeria Sollanas και Nico
21.45 JONAS MEKAS ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΟΥΡΧΩΛ
23.00 HEAT του Πόλ Μορισέι. με τους Joe Dallesandro, Sylvia Miles, Andrea Feldman και Pat Ast

ΤΡΙΤΗ 14 ΜΑΙΟΥ

18.00 LONESOME COWBOYS. Με τους Viva, Tom Hompertz, Louis Waldon και
Joe Dallesandro
20.00 VELVET UNDER & NICO. Σπάνιο Υλικό από την κάμερα του 'Αντι
Γουώρχολ
21.45 MY HUSTLER Μια αρσενική πόρνη κάτω από τον καυρό ήλιο. Με τους Tom Baker και Ed Wiener
23.00 WOMEN IN REVOLT του Πόλ Μορισέι. Με τους Candy Darling και Jackie
Curtis

ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΜΑΙΟΥ

18.00 VINYL. Το κατά Γουώρχολ «Κουρδιστό πορτοκάλι». Με τους Tosh Carillo,
Larry Latrae και Gerard Malanga
19.00 WARHOL ντοκιμαντέρ του DAVID BAILEYS
20.00 THE LIFE AND TIMES OF A.W. Ένα ντοκιμαντέρ του Chuk Workman
21.45 MORISSEY FACTORY DAYS. Οι λαμπερές μέρες στο Εργοστάσιο
23.00 FACTORY GIRL. Του George Hickenlooper Με τους Sienna Miller, Guy
Pearce και Hayden Christensen

ΠΕΜΠΤΗ 16 ΜΑΙΟΥ

18.00 I SHOT A.W. Σκηνοθεσία Μαίρη Χάρον. Με τους Lili Taylor, Stephen Dorff
και Jared Harris
20.00 CHELSEA GIRLS. Ολόκληρη η 4ωρη κόπια. Με τους Brigid Berlin, Randy
Borscheidt και Nico.
23.00 I A MAN του Πολ Μορισέι. Με τους Tom Baker, Valeria Sollanas και Nico

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΜΑΙΟΥ

18.00 FACTORY GIRL. Του George Hickenlooper Με τους Sienna Miller, Guy
Pearce και Hayden Christensen
20.00 LONESOME COWBOYS
21.45 BLOW JOB βουβή με μουσική ζωντανή επένδυση από τον THE BOY
23.00 TRASH του Πόλ Μορισέι. Με τον Joe Dallesandro

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΙΟΥ

18.00 Flesh for Frankenstein του Πολ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Udo Kier
και Dalila Di Lazzaro
20.00 Blood for Dracula του Πολ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Udo Kier και
Vittorio De Sica
21.45 MARIO BANANA βουβή με μουσική ζωντανή επένδυση από τον Μιχάλη
Δέλτα
23.00 Andy Warhol's Bad Με τους Carroll Baker, Perry King και Susan Tyrrell

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΙΟΥ

18.00 FLESH του Πόλ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Geraldine Smith και Patti
D'Arbanville
20.00 HEAT του Πόλ Μορισέι. Με τους Joe Dallesandro, Sylvia Miles, Andrea
Feldman και Pat Ast
21.45 JONAS MEKAS ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΟΥΡΧΩΛ
23.00 TRASH του Πόλ Μορισέι. Με τον Joe Dallesandro
Keywords
Τυχαία Θέματα