Kαυτερή πιπεριά κατά της παχυσαρκίας
Εκπέμπει το σήμα του κορεσμού στον εγκέφαλο μέσω στομάχου
Μπορεί η καυτερή πιπεριά να κρύβει το μυστικό για την αντιμετώπιση του καυτού προβλήματος της παχυσαρκίας; Ερευνητές του πανεπιστημίου της Αδελαΐδας ανακάλυψαν ότι η διατροφή που είναι πλούσια σε λιπαρά μπορεί να εμποδίζει υποδοχείς που βρίσκονται στο στομάχι και επηρεάζονται ιδιαίτερα από τις
καυτερές πιπεριές να εκπέμπουν το σήμα του κορεσμού στον εγκέφαλο.
Οι ερευνητές
Στη σχετική δημοσίευσή τους στην επιστημονική επιθεώρηση «PLOS ONE» οι ερευνητές από το κέντρο διατροφής και γαστρεντερικών νόσων του πανεπιστημίου εξηγούν ότι μελέτησαν στο εργαστήριο τη σχέση ανάμεσα στους «υποδοχείς της καυτερής πιπεριάς» (TRPV1) που βρίσκονται στο στομάχι και στο αί-σθημα του κορεσμού. «Το στομάχι τεντώνεται όταν είναι γεμάτο, γεγονός που ενεργοποιεί τα νεύρα που βρίσκονται σε αυτό να ενημερώσουν το σώμα ότι έφαγε αρκετά. Διαπιστώσαμε ότι αυτή η ενεργοποίηση ελέγχεται μέσω των υποδοχέων TRPV1» εξηγεί η βοηθός καθηγήτρια Αμάντα Πέιτζ, επικεφαλής της σχετικής έρευνας. «Είναι γνωστό από προηγούμενες έρευνες ότι η καψαϊκίνη, η ουσία που κάνει τις πιπεριές καυτερές, μειώνει την ποσότητα τροφής που προσλαμβάνει ένας άνθρωπος. Αυτό που ανακαλύψαμε επιπλέον είναι ότι η απενεργοποίηση των υποδοχέων αυτών μειώνει την ανταπόκριση των γαστρικών νεύρων στο τέντωμα του στομάχου, οπότε το αίσθημα του κορεσμού έρχεται καθυστερημένα και στο μεταξύ είναι μεγαλύτερη η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται» προσθέτει, τονίζοντας και το εύρημά τους ότι η λειτουργία των υποδοχέων της καυτής πιπεριάς σταματά
σε περιπτώσεις παχυσαρκίας που έχει προκληθεί από διατροφή πλούσια σε λιπαρά. Αυτά τα συμπεράσματα για τη λειτουργία του μηχανισμού του στομάχου και τη σύνδεσή του με το αίσθημα του κορεσμού θα οδηγήσουν, όπως φιλοδοξούν οι ειδικοί, στην ανάπτυξη νέων θεραπειών. «Το επόμενο στάδιο
έρευνας θα αφορά τους μηχανισμούς που κρύβονται πίσω από την ενεργοποίηση των υποδοχέων, με στόχο να αναπτύξουμε μια πιο "εύπεπτη" θεραπεία κατά της παχυσαρκίας» σχολιάζει σχετικά ο δρ Στέφεν Κέντις από το πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας. «Θα κάνουμε επίσης περαιτέρω δουλειά προκειμένου να καθορίσουμε γιατί μια διατροφή που είναι πλούσια σε λιπαρά απευαισθητοποιεί τους υποδοχείς TRPV1 και να ερευνήσουμε αν μπορούμε να αναστρέψουμε αυτή τη βλάβη» καταλήγει.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Lifestyle
- Η νέα φωτογραφία της οικογένειας Ρουβά είναι τέλεια! Δείτε πόσο πολύ μεγάλωσαν τα τρία παιδάκια
- Δύσκολες ώρες για τη Μαρίνα Καλογήρου: Πέθανε ο πρώην σύντροφός της και πατέρας του παιδιού της
- Η Τάμτα έβγαλε τρεις σεζόν με μπότες Prada
- Δεν κρατιέται με τίποτα το ερωτευμένο ζευγάρι της showbiz
- Πότε οι άνδρες πρέπει να ουρούν καθιστοί
- Πολύ trendy o Πάγκαλος: Άφησε μούσι και εμφανίστηκε με πουκαμισάκι τύπου Βαρουφάκη!
- Η Amal Alamuddin πιο αδύνατη από ποτέ: Οι φωτογραφίες που κάνουν το γύρο του πλανήτη και προκαλούν ανησυχία
- Κολλημένη με την Κρήτη
- Θυμάστε το Ice Bucket Challenge; Δείτε που πήγαν τα χρήματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Espresso
- Τελευταία Νέα Espresso
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Lifestyle
- Έφυγε από την ζωή σε ηλικία 42 ετών ο δημοσιογράφος Μάρκος Τσάκας
- Ποια είναι η νέα Coco Chanel;
- Έρευνα: Η κολπική μαρμαρυγή μπορεί να σταματήσει με τον έλεγχο παραγόντων κινδύνου
- ΑΥΤΟΣ είναι ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος πάνω στη Γη!
- Πολύ trendy o Πάγκαλος: Άφησε μούσι και εμφανίστηκε με πουκαμισάκι τύπου Βαρουφάκη!
- Χαλκιδική: Ελεύθεροι αφέθηκαν οι πρόεδροι των δύο σωματείων μεταλλωρύχων
- Mariah Carey: Έγκυος στα 45;
- Βόρειοι άνεμοι στο Αιγαίο



