Μίνα Παπαθεοδώρου–Βαλυράκη: Η Ελληνίδα που ξεπερνά τα στενά όρια της «γυναίκας – ζωγράφου»


Το National Museum of Women in the Arts in Washington γιορτάζει την 25η του επέτειο, τιμώντας την καλλιτέχνιδα. Η Μίνα Παπαθεοδώρου–Βαλυράκη είναι μια ζωγράφος που συναρπάζεται από τον αθλητισμό και όσα αυτός εκφράζει. Δεν γυρεύει να αναπαραστήσει τον ρεαλισμό στην κίνηση των αθλητών, την σωματική τους ρώμη ή την τελειότητα της τεχνικής τους. Κινείται στο πιο εσωτερικό επίπεδο, αυτό της έντασης και της αγωνίας. Ως εκ τούτου αποφεύγει τις «φωτογραφικές»
αναπαραστάσεις και κινείται πιο κοντά στον εξπρεσιονισμό. Επηρεασμένη, όμως, και από τον ιταλικό φουτουρισμό και την λατρεία του για την τεχνολογία και την ταχύτητα, αλλά και από άλλα, νεώτερα κινήματα της τέχνης, τα οποία αφήνουν τα ίχνη τους στα έργα της, η Μίνα Παπαθεοδώρου–Βαλυράκη έχει καταφέρει να καταξιωθεί στις ημέρες μας ως μια καλλιτέχνιδα που εκφράζει όσο λίγοι την πραγματική ουσία του αθλητισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2002, στο Σολτ Λέικ Σίτι των Ηνωμένων Πολιτειών ήταν ένα έργο της, το “Downhill Skier”, που επελέγη ως εικαστικό για την επίσημη αφίσα της διοργάνωσης. Ακόμη πιο γεμάτα ένταση κι από τα έργα της γύρω από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είναι αυτά που αναφέρονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Χρησιμοποιώντας το χρώμα σαν πυξίδα, με το σχέδιο να προκύπτει από αυτό,
Keywords
Τυχαία Θέματα