Μάουζερ, του Heiner Müller στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
Στο Θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών θα παρουσιαστεί από τις 5 Δεκεμβρίου 2016 το έργο του Χάινερ Μίλλερ, Μάουζερ, σε σκηνοθεσία Κλήμη Εμπέογλου.
“Ο άνθρωπος είναι κάτι που με σφαίρες διαπερνάμε.
Ώσπου ο άνθρωπος ν' αποσυρθεί από του ανθρώπου τα ερείπια”.
Το έργο αναφέρεται στον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ Κόκκινων και Λευκών στη νεοϊδρυθείσα Σοβιετική Ένωση τη δεκαετία του 1920.
Υπόθεση
Ο Α αφηγείται τη ιστορία του: πώς μεγάλωσε, πώς έγινε
Τι γίνεται όμως όταν κυριεύεται ο ίδιος από αμφιβολίες για την ύπαρξη νοήματος στις εκτελέσεις εχθρών της Επανάστασης και δεν μπορεί να εκτελέσει πλέον τις εντολές του Κόμματος;
Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει προκειμένου να απαλλαγεί από το χρέος του απέναντι στην Επανάσταση;
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Η ανάγκη δημιουργίας της παράστασης ξεκινά από μια μεγάλη αδυναμία κατανόησης της ανθρώπινης βίας και της χρήσης της προς όλες τις κατευθύνσεις. Απορία πάνω στο πώς ο άνθρωπος από homo sapiens εξελίχθηκε σε homo violens, βίαιο άνθρωπο. Γενοκτονίες, φόνοι βιασμοί, τρομοκρατία, εθνοκαθάρσεις, εμφύλιοι πόλεμοι, παγκόσμιοι πόλεμοι. O κατάλογος των μορφών βίας είναι ανεξάντλητος και τον συναντάμε συνεχώς σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Με τους προβληματισμούς και τα ερωτήματά μου να μεγεθύνονται όσο περισσότερο έψαχνα γύρω από το ζήτημα της βίας και στην προσπάθεια μου να εξηγήσω τον ίδιο το λόγο για τον οποίο με απασχολεί, βρέθηκα μπροστά στο έργο Mauser του γερμανού συγγραφέα Heiner Müller. Το έργο αυτό γράφτηκε το 1970. Είναι το μοναδικό έργο του Müller που απαγορεύτηκε επισήμως και στο έδαφος της Ανατολικής Γερμανίας. Ο τίτλος του αναφέρεται στο φημισμένο τουφέκι Mauser 98, διάσημο για την αντοχή του και την αξιοπιστία του. Η αποσπασματικότητα του λόγου και το γεγονός ότι το έργο στην πραγματικότητα θα μπορούσε διαδραματίζεται οπουδήποτε και οποτεδήποτε με άφησαν να φανταστώ ελεύθερα πάνω στο κείμενο. Η σχέση του συγγραφέα με την αρχαία ελληνική τραγωδία και οι έννοιες όπως δικαιοσύνη, ενοχή, πατρίδα, οικογένεια, κράτος, ελευθερία καθιστούν το έργο διαχρονικό αλλά και επίκαιρο.
Απώτερος στόχος της παράστασής μας είναι να αναρωτηθούμε για την ατέρμονη ανάγκη του ανθρώπου να κρύβεται πίσω από κατασκευασμένα προσωπεία, συστηματοποιημένες ομάδες που καταδικάζουν το διαφορετικό και να αναδείξουμε το ζωντανό σώμα το οποίο κουβαλάει μέσα του τη μνήμη της βίας, η οποία είναι πάντα καταστροφική.
Χωρίς κριτική διάθεση και χρωματισμένη πολιτική σκέψη, ανίκανοι για μεγάλες κοινωνικές αλλαγές όμως ικανοί για τεράστιες εσωτερικές μετακινήσεις ψάχνοντας δρόμους επικοινωνίας με τους συνανθρώπους μας, θέλουμε να αναρωτηθούμε μαζί με το κοινό “γιατί ο άνθρωπος σκοτώνει άνθρωπο;”
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Heiner Müller
Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου, (εκδόσεις Άγρα)
Σκηνοθεσία: Κλήμης Εμπέογλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Ζησούδη
Μουσική: Στέφανος Συμινελάκης
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σχεδιασμός Σκηνικού: Νίκος Κυριακόπουλος
Κοστούμια: Μυρτώ Σαρμά
Ειδικές Κατασκευές: Μπλερίμ Δαμπιράι
Φωτογραφίες: Νίκος Θωμάς
Σχεδιασμός αφίσας: Παναγιώτα Τζιόβα
Βίντεο: Τάκης Παπαναστασίου
Μοντάζ: Στάμος Δημητρόπουλος
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ, Δημήτρης Δημητρόπουλος, Αγγελική Ζησούδη, Γιώργος Κισσανδράκης
Διάρκεια παράστασης: 60’
Με την υποστήριξη και τη συνεργασία του Θεάτρου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ποιος είναι ο καλύτερος Έλληνας μπασκετμπολίστας όλων των εποχών;
- Φαίη Σκορδά VS Κατερίνα Καραβάτου- Κρατερός Κατσούλης: Δείτε τα χθεσινά νούμερα τηλεθέασης
- Ο 38χρονος "δράκος" πίσω από τη δολοφονία της Αγραφιώτου; Συναγερμός στην Ασφάλεια
- Πασίγνωστος Έλληνας τραγουδιστής το πρωί δουλεύει στη λαϊκή [vds]
- Νατάσα Θεοδωρίδου: Αποκάλυψε πρώτη φορά τον τρόπο, που κατάφερε να χάσει 10 κιλά
- Τόνια Σωτηροπούλου: Πρωταγωνίστρια σε σοκαριστικό διαφημιστικό σποτ [vds]
- Κανείς δεν αποκλείει ξαφνικό θάνατο για την εκπομπή της Σπυροπούλου....
- Ιδεολογικά ύποπτη - Ελένη Γκίκα
- Ένας ονειροπόλος δράκος στον Πολυχώρο Αυτοκίνηση
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Ιδεολογικά ύποπτη - Ελένη Γκίκα
- Ένας ονειροπόλος δράκος στον Πολυχώρο Αυτοκίνηση
- «Μια τρελή τρελή Αλφαβήτα 2 με τον Άνθρωπο-Ορχήστρα» στο Coronet
- Ο Μπάμπης Στόκας και ο Κώστας Παρίσσης επιστρέφουν στο Σταυρό του Νότου
- Ελένα - Joaquim-Maria Machado de Assis
- Οι Απροσάρμοστοι live στο Κύτταρο: Αφιέρωμα στον Παύλο Σιδηρόπουλο
- «Λύκειο Επιδαύρου»: Εκδήλωση από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου
- Μάουζερ, του Heiner Müller στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
- Δυο ξεροκέφαλες κουτάλες - Άγγελος Αγγέλλου &Έμη Σίνη
- Ήρωες &Ηρωίδες Χριστουγέννων στις συναντήσεις του Bookpoints στη Θεσσαλονίκη
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Μάουζερ, του Heiner Müller στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
- Ελένα - Joaquim-Maria Machado de Assis
- «Μια τρελή τρελή Αλφαβήτα 2 με τον Άνθρωπο-Ορχήστρα» στο Coronet
- Ο Μπάμπης Στόκας και ο Κώστας Παρίσσης επιστρέφουν στο Σταυρό του Νότου
- Οι Απροσάρμοστοι live στο Κύτταρο: Αφιέρωμα στον Παύλο Σιδηρόπουλο
- Ιδεολογικά ύποπτη - Ελένη Γκίκα
- Ένας ονειροπόλος δράκος στον Πολυχώρο Αυτοκίνηση
- Ήρωες &Ηρωίδες Χριστουγέννων στις συναντήσεις του Bookpoints στη Θεσσαλονίκη
- Οι Παίκτες, του Νικολάι Γκόγκολ στις Θεατρικές Συνθέσεις 2016 – 17 στο Beton 7
- Συζήτηση με την Χρυσούλα Σταύρου στο Studio Μαυρομιχάλη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Mad Shelia: Η Κινέζικη απάντηση στο Mad Max είναι άρρωστη από όλες τις απόψεις
- Νατάσα Θεοδωρίδου: Αποκάλυψε πρώτη φορά τον τρόπο, που κατάφερε να χάσει 10 κιλά
- Κάτια Νικολαΐδου: «Ήμουν στο τελευταίο στάδιο και…»
- Η συναυλία αγάπης για την Ασπασία στο κλειστό γήπεδο Πετρούπολης (Video)
- Ποιος είναι ο καλύτερος Έλληνας μπασκετμπολίστας όλων των εποχών;
- Τόνια Σωτηροπούλου: Πρωταγωνίστρια σε σοκαριστικό διαφημιστικό σποτ [vds]
- Θοδωρής Κατσαφάδος: Βρίσκω αγοραίο και χυδαίο να....
- Γρηγόρης Αρναούτογλου: Τι νούμερα έκανε χθες το "The 2night show";