Είναι Καιρός: τελευταίες παραστάσεις στο Μικροσκοπικό Θέατρο

Ήρθε ο καιρός για τις τελευταίες παραστάσεις του καλλιτεχνικού χορευτικού προγράμματος που παρουσιάζει η Αναστασία Λύρα με την ομάδα συνεργατών της στο Μικροσκοπικό Θέατρο της Αθήνας, από τον Οκτώβριο του 2014 και κάθε πρώτο και τελευταίο Σάββατο του μήνα, υπό τον τίτλο «Είναι Καιρός».

Η αυλή του ιδιαίτερου και αγαπημένου πλέον νεοκλασικού κτιρίου της οδού Δεξίππου θα ανοίξει για τις πολλά υποσχόμενες, τελευταίες

βραδιές της φετινής χρονιάς, με νέες χορογραφίες tango και bolero, αφήνοντας για το κλείσιμο μια βραδιά γαλλικής μουσικής με Olivier Messiaen, César Franck και Maurice Ravel.

Tο Σάββατο 30 Μαΐου η Αναστασία Λύρα χορογραφεί και ερμηνεύει μαζί με την Αθηνά Κυρούση το 3ο tango της σεζόν με τον τίτλο Un Tango Explicito, το οποίο διαδραματίζεται, όπως και τα προηγούμενα, στην οριζόντια διάσταση της σκηνής του θεάτρου. Οι χορεύτριες αυτή τη φορά αυτοσχεδιάζουν με τα πιο στοιχειώδη εργαλεία του χορού, τα δομικά στοιχεία του ανθρώπινου σώματος.

Το πρόγραμμα γαλλικής μουσικής στο Μικροσκοπικό Θέατρο θα παρουσιαστεί την τελευταία βραδιά της σεζόν, το Σάββατο 06 Ιουνίου. Η Ελίνα Παπαδοπούλου ερμηνεύει το σόλο Tu Amor ad infinitum, σε μουσική César Franck, μεταφέροντας το κοινό στην κοσμική, μυστική διάσταση μιας διαδρομής προς το άπειρο, σε μια βραδιά που ολοκληρώνεται με το Boléro του Maurice Ravel στο έργο Boléro-Ένας Λαβύρινθος του Χρόνου, με τις χορεύτριες Αλίκη Κόντζιου Γούσα και Αθηνά Κυρούση.

Φυσικά δε θα μπορούσε από τις δύο τελευταίες βραδιές για τη φετινή χρονιά να απουσιάζει από το φουαγιέ του Μικροσκοπικού Θεάτρου η εικαστική-κινητική εγκατάσταση GraviDanza. Την πρώτη βραδιά η υφασμάτινη κατασκευή που αλληλεπιδρά με τα κρυμμένα ανθρώπινα σώματα που τη θέτουν σε κίνηση, πάλλεται υπό τους ήχους της Pauline Oliveros στις αποχρώσεις του καφέ, ενώ κατά την έναρξη της γαλλικής βραδιάς η GraviDanza «ντύνεται» στις αποχρώσεις του ροζ, υπό τη μουσική του Olivier Messiaen.

Σάββατο, 30 Μαΐου, Ώρα: 20.00
GraviDanza Marrone
Un Tango Explicito

Διάρκεια: 60 λεπτά

Είναι το 3ο tango με μουσική του Osvaldo Pugliese που θα χορέψουν η Αθηνά Κυρούση και η Αναστασία Λύρα, βασισμένο και πάλι στη contact improvisation, αφιερωμένο αυτή τη φορά στην υδροδυναμική υπόσταση της κίνησης του ανθρώπινου σώματος. Το σώμα αποτελείται από νερό κατά το 70% τουλάχιστον του βάρους του και το γεγονός αυτό πρωταγωνιστεί στο απερίφραστο (:explicito) ταγκό που επιδιώκει να αποτελέσει μια ανοιξιάτικη γιορτή της θάλασσας μέσα μας. Το «απερίφραστο» αναφέρεται στην αμεσότητα του διαλόγου ανάμεσα στους ιστούς των δύο σωμάτων. Γιατί η πρώτη ύλη του χορού, η σάρκα, το δέρμα και το αίμα δεν ξέρουν να λένε ψέματα.

Μουσική: -Pauline Oliveros-Osvaldo Pugliese - Sentimental y Canyengue

Χορογραφία/Κοστούμια/Φωτισμοί: Αναστασία Λύρα

Ερμηνεία:
|GraviDanza Marrone| Θέμις Ανδρεουλάκη, Μελίτα Κοτσάνη, Ζωή-Ελευθερία Μαστροθεοδώρου, Σαμπρίνα Ρετζέπι
|Un Tango Explicito| Αναστασία Λύρα, Αθηνά Κυρούση

Φωτογραφία: Χριστίνα Σαρλάμη

Σάββατο, 02 Μαΐου, Ώρα: 20.00
GraviDanza Rosa
Tu Amor ad infinitum
Boléro-Ένας Λαβύρινθος του Χρόνου

Διάρκεια: 55 λεπτά

Tu Amor ad infinitum (Ο Έρωτάς σου επ’ άπειρον)

Στην ερμηνεία του αινιγματικού μουσικού έργου- που χωρίς να αποτελεί μέρος της εκκλησιαστικής μουσικής του C. Frank, δεν παύει να εκπέμπει το χαρακτηριστικό θρησκευτικό κλίμα της μουσικής για Όργανο του συνθέτη- η χορεύτρια και απόφοιτος Φυσικών Επιστημών Ελίνα Παπαδοπούλου μας μεταφέρει στην «κοσμική» διάσταση μια διαδρομής ad infinitum στο νυχτερινό ουρανό. Εκεί που η έλλειψη βάρους είναι ικανή να ελευθερώνει ταυτόχρονα το σώμα και την ψυχή. Εκεί που ο Χρόνος και ο Χώρος είναι περιοχές που ανήκουν ταυτόχρονα στους αγγέλους, στα όνειρα και τον Einstein. Εκεί που η φαντασία φωτίζει τις μυστικές σχέσεις της βαρύτητας με τη μνήμη και της νοσταλγίας με τα μαθηματικά. Εκεί που το σώμα είναι ικανό να εικονογραφεί ιδανικά την έννοια του απείρου. Το σώμα της χορεύτριας μετατρέπεται σε ένα πυκνό παλίμψηστο μεταφορικών εικόνων, κινήσεων και ιδεών, που καθώς μας ταξιδεύουν για λίγο στο «διάστημα», καθιστούν ταυτόχρονα ορατούς τους μηχανισμούς με τους οποίους η τέχνη καταφέρνει να διυλίζει και προπαντός να αναβαθμίζει αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινη κατάσταση.

Boléro-Ένας Λαβύρινθος του Χρόνου

Στο boléro του Μικροσκοπικού Θεάτρου συναντώνται τελετουργικά δύο περιστρεφόμενες ιερατικές γυναικείες φιγούρες, η Αλίκη Κόντζιου Γούσα και η Αθηνά Κυρούση, των οποίων η κίνηση πλαισιώνεται, υπογραμμίζεται, μεγεθύνεται και μεταμορφώνεται από μια σημαντική ποσότητα υφάσματος, του οποίου οι πτυχές λειτουργούν ταυτόχρονα ως θεατρικό ένδυμα και ως σκηνικό εργαλείο. Η κίνηση των χορευτριών είναι εξαιρετικά λιτή, υπολογισμένη, αργή και αναλυτική. Ωστόσο, οι κινητικές επιλογές τους μεγεθύνονται δραματικά από τα υφάσματα που τις καλύπτουν. Ο Λαβύρινθος στον τίτλο του έργου αναφέρεται στις αναρίθμητες επιλογές κίνησης που έχουν στη διάθεσή τους οι χορεύτριες και στην πολυπλοκότητα των αποφάσεων που καλούνται να πάρουν κατά τη διάρκεια της αυτοσχεδιαστικής ερμηνείας τους. Αυτή τη φορά στο Μικροσκοπικό Θέατρο τοποθετείται «κάτω από το μικροσκόπιο» αυτή καθεαυτή η λήψη αποφάσεων στον αυτοσχεδιασμό. Ο θεατής παρακολουθεί τις χορεύτριες να πορεύονται στο λαβύρινθο των επιλογών της κίνησής τους, αλλά έχει ταυτόχρονα να διαχειριστεί και ένα εντελώς δικό του λαβύρινθο: ποια από τις δυο θα επιλέξει να κοιτάξει κάθε φορά;

Μουσική: - Olivier Messiaen - Oraison - César Franck, Prélude Choral et Fugue, ερμηνεία Sviatoslav Richter - Maurice Ravel - Bolero

Χορογραφία/Κοστούμια/Φωτισμοί: Αναστασία Λύρα

Ερμηνεία:
|GraviDanza Rosa| Θέμις Ανδρεουλάκη, Μελίτα Κοτσάνη, Ζωή-Ελευθερία Μαστροθεοδώρου, Σαμπρίνα Ρετζέπι
|Tu Amor ad infinitum| Ελίνα Παπαδοπούλου
|Boléro-Ένας Λαβύρινθος του Χρόνου| Αλίκη Κόντζιου-Γούσα, Αθηνά Κυρούση

Φωτογραφία: Χριστίνα Σαρλάμη

Keywords
Τυχαία Θέματα