Ο μαλάκας είναι μαλάκας, όσο ασχολείται με τη γραμματικοποίηση των συμβόλων!
21:15 30/11/2016
- Πηγή: Kafeneio-gr
Επισημαίνει ο Δημήτρης Α. Γιαννακόπουλος Το θέμα της ημέρας στην Ελλάδα είναι ο μαλάκας! Θα μπορούσε ασφαλώς να είναι και το θέμα της χρονιάς, έτσι ώστε να κατανοήσουμε τη διαφορά ανάμεσα στις γραμματικοποιημένες παραστάσεις και κουλτούρες με αυτές τις κειμενοποιημένες. Η γραμματικοποίηση των συμβόλων (πχ Κάστρο: δικτάτορας ή δημοκρατικός ηγέτης) είναι χαρακτηριστική πράξη μαλακίας, στο βαθμό που αγνοείται η πολιτική οντολογία της συγκεκριμένης κουλτούρας που αποδίδει σημασία στα πράγματα, σε πρόσωπα, σχέσεις (δομές) και λειτουργίες.
Άρα, καταρχήν ο Κώστας Ζουράρις έχει δίκιο να χαρακτηρίζει μαλάκες όσους αποκαλούν τον Κάστρο δικτάτορα, έτσι όπως το κάνουν. Εμφανιζόμενος, ωστόσο, στο τηλεοπτικό παράθυρο για να υποστηρίξει πως πρόκειται για μορφή δημοκρατικού ηγέτη στο πλαίσιο ενός (διαφορετικού) αμεσοδημοκρατικού συστήματος διακυβέρνησης, μετατρέπεται ο ίδιος σε μαλάκα. Και είναι μαλάκας, διότι δεν μοιάζει να καταλαβαίνει ο ίδιος τις υλικές σχέσεις που οδηγούν στον...... σχηματισμό ενός συγκεκριμένου κυρίαρχου συμβολικού μηχανισμού στην ελληνική κοινωνία, όπου δικτάτορας και δημοκράτης ηγέτης είναι ή θα μπορούσαν να είναι οι δύο όψεις του ίδιου πολιτικού νομίσματος.
Την έπαθε ο αγαπητός Ζουράρις σαν πρωτάρης στην πολιτική επικοινωνία, μάλλον επειδή έχει κάνει καριέρα στα δημόσια πράγματα μέσω της γραμματικοποίησης των συμβόλων. Δηλαδή, αντί να παρατηρεί πως οργανώνεται μια κουλτούρα, προσδίδοντας καθορισμένες θέσεις σε ιδέες, συμπεριφορές και γενικότερα σύμβολα κάθε μορφής, εντός ενός κειμένου άρθρωσης μιας άποψης, είδησης, νομοθεσίας κλπ., εστιάζει στο σημείο αναφοράς (στη λέξη), σαν να είναι αυτό που ορίζει τον κοινωνικό κώδικα επικοινωνίας. Ωστόσο, είναι ο κώδικας που προσδίδει νόημα στις λέξεις και όχι οι λέξεις στον κώδικα. O Κάστρο, στο παράδειγμά μας, είναι ένα κενό περιεχομένου σημείο του λόγου (master signifier) που γεμίζει και αποκτά έννοια από το κείμενο που τον αναφέρει, ως μορφή οργάνωσης της ελληνικής κουλούρας, συγκεκριμένα. Στο κείμενο αυτό το εμείς (ή εγώ), διαφοροποιείται καταδηλωτικώς, προδηλωτικώς ή υποδηλωτικώς από το άλλο (ή τον άλλο), ορίζοντας τι είναι λάθος, ή αλλότριο, ή βάρβαρο. Έτσι, σημασία έχει το κείμενο, το οποίο ως σημειολογικός κώδικας μιας συγκεκριμένης κουλτούρας ορίζει το σημείο-Κάστρο ως δικτάτορα ή δημοκράτη. Και επ’ αυτού θα ήταν μεθοδολογικώς ορθό να αντιπαρατεθούμε. Μαλάκας είναι εκείνος που αγνοεί αυτό το σημειολογικό σύστημα οργάνωσης του γνωστικού, άρα και πολιτικού μοντέλου εκείνου που ταξινομεί σε κάποια πολιτική κατηγορία μια οντότητα συμβολικού ασφαλώς χαρακτήρα (: Κάστρο), θεωρώντας πως αυτός εκφράζει μια αντικειμενική αλήθεια, μια γραμματικού χαρακτήρα αλήθεια, προπέμποντας σε κάποιο απολιτικό λεξικό – δηλαδή σε κάποιο λεξικό που αγνοεί τον πολιτικό σχηματισμό της «τάξης των πραγμάτων» (Foucault). Σημασία, αναγνώστη μου δεν έχει αν ο Κάστρο υπήρξε (χαρακτηρίζεται ως) δικτάτορας ή δημοκράτης, αλλά η συγκεκριμένη κειμενοποίηση της κουλτούρας που τον ορίζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Σημασία έχει ο κοινωνικός κώδικας δια του οποίου αποδίδεται στο σημείο-Κάστρο το σημαινόμενο δικτάτορας ή δημοκράτης. Σημασία έχει από τον συγκεκριμένο συμβολισμό να κατανοήσεις και να δείξεις ποιός ομιλεί και ποιες κοινωνικές δυνάμεις εκφράζει και όχι αν έχει δίκιο ή άδικο – αναζητώντας την αλήθεια της έννοιας σε κάποιο (ουδέτερο και αντικειμενικό) λεξικό. Τα σύμβολα αποκρυσταλλώνουν κοινωνικές δυνάμεις και αναπαριστούν κοινωνικές σχέσεις και έτσι ο συμβολισμός χαρακτηρίζει την κουλτούρα αυτού που επιχειρεί την συμβολοποίηση. Αυτός επιχειρεί να μας πει κάτι για τον ίδιο και όχι κάτι για το σημείο αυτό καθ’ εαυτό (πχ. Κάστρο). Μαλάκας είναι αυτός που δεν καταλαβαίνει πως ο χαρακτηρισμός ενός σημείου με όρους πολιτικής ταξινόμησης δεν αφορά στο σημείο, στη λέξη, ως πρόσωπο, γεγονός, σχέση, κλπ., αλλά στον εαυτό του ως αναφερόμενη ταυτότητα. Και εδώ δεν υπάρχει τίποτε αντικειμενικό. Το μόνο αντικειμενικό είναι ο μαλάκας, που νομίζει πως δεν καταλαβαίνουν όσοι τον παρακολουθούν πως χαρακτηρίζοντας τον Κάστρο ως δικτάτορα ή δημοκράτη επιχειρεί να νομιμοποιήσει τον εαυτό του πολιτικώς και ασφαλώς συμβολικώς ως δημοκράτη. Το δύσκολο είναι το δεύτερο, ενώ το πρώτο εύκολο και απλοϊκό: για να χαρακτηρίζω τον Κάστρο δικτάτορα, εγώ δεν μπορεί παρά να είμαι δημοκράτης, ασχέτως αν οι υλικές σχέσεις που βρίσκονται στον πυρήνα σχηματισμού του λόγου μου (discourse) νομιμοποιούν πολιτικώς μια κάποια δικτατορία άλλης μορφής! Μαλάκας είσαι, αλλά έλα που σε νομιμοποιεί ο Ζουράρις ως κάτι άλλο!
Την έπαθε ο αγαπητός Ζουράρις σαν πρωτάρης στην πολιτική επικοινωνία, μάλλον επειδή έχει κάνει καριέρα στα δημόσια πράγματα μέσω της γραμματικοποίησης των συμβόλων. Δηλαδή, αντί να παρατηρεί πως οργανώνεται μια κουλτούρα, προσδίδοντας καθορισμένες θέσεις σε ιδέες, συμπεριφορές και γενικότερα σύμβολα κάθε μορφής, εντός ενός κειμένου άρθρωσης μιας άποψης, είδησης, νομοθεσίας κλπ., εστιάζει στο σημείο αναφοράς (στη λέξη), σαν να είναι αυτό που ορίζει τον κοινωνικό κώδικα επικοινωνίας. Ωστόσο, είναι ο κώδικας που προσδίδει νόημα στις λέξεις και όχι οι λέξεις στον κώδικα. O Κάστρο, στο παράδειγμά μας, είναι ένα κενό περιεχομένου σημείο του λόγου (master signifier) που γεμίζει και αποκτά έννοια από το κείμενο που τον αναφέρει, ως μορφή οργάνωσης της ελληνικής κουλούρας, συγκεκριμένα. Στο κείμενο αυτό το εμείς (ή εγώ), διαφοροποιείται καταδηλωτικώς, προδηλωτικώς ή υποδηλωτικώς από το άλλο (ή τον άλλο), ορίζοντας τι είναι λάθος, ή αλλότριο, ή βάρβαρο. Έτσι, σημασία έχει το κείμενο, το οποίο ως σημειολογικός κώδικας μιας συγκεκριμένης κουλτούρας ορίζει το σημείο-Κάστρο ως δικτάτορα ή δημοκράτη. Και επ’ αυτού θα ήταν μεθοδολογικώς ορθό να αντιπαρατεθούμε. Μαλάκας είναι εκείνος που αγνοεί αυτό το σημειολογικό σύστημα οργάνωσης του γνωστικού, άρα και πολιτικού μοντέλου εκείνου που ταξινομεί σε κάποια πολιτική κατηγορία μια οντότητα συμβολικού ασφαλώς χαρακτήρα (: Κάστρο), θεωρώντας πως αυτός εκφράζει μια αντικειμενική αλήθεια, μια γραμματικού χαρακτήρα αλήθεια, προπέμποντας σε κάποιο απολιτικό λεξικό – δηλαδή σε κάποιο λεξικό που αγνοεί τον πολιτικό σχηματισμό της «τάξης των πραγμάτων» (Foucault). Σημασία, αναγνώστη μου δεν έχει αν ο Κάστρο υπήρξε (χαρακτηρίζεται ως) δικτάτορας ή δημοκράτης, αλλά η συγκεκριμένη κειμενοποίηση της κουλτούρας που τον ορίζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Σημασία έχει ο κοινωνικός κώδικας δια του οποίου αποδίδεται στο σημείο-Κάστρο το σημαινόμενο δικτάτορας ή δημοκράτης. Σημασία έχει από τον συγκεκριμένο συμβολισμό να κατανοήσεις και να δείξεις ποιός ομιλεί και ποιες κοινωνικές δυνάμεις εκφράζει και όχι αν έχει δίκιο ή άδικο – αναζητώντας την αλήθεια της έννοιας σε κάποιο (ουδέτερο και αντικειμενικό) λεξικό. Τα σύμβολα αποκρυσταλλώνουν κοινωνικές δυνάμεις και αναπαριστούν κοινωνικές σχέσεις και έτσι ο συμβολισμός χαρακτηρίζει την κουλτούρα αυτού που επιχειρεί την συμβολοποίηση. Αυτός επιχειρεί να μας πει κάτι για τον ίδιο και όχι κάτι για το σημείο αυτό καθ’ εαυτό (πχ. Κάστρο). Μαλάκας είναι αυτός που δεν καταλαβαίνει πως ο χαρακτηρισμός ενός σημείου με όρους πολιτικής ταξινόμησης δεν αφορά στο σημείο, στη λέξη, ως πρόσωπο, γεγονός, σχέση, κλπ., αλλά στον εαυτό του ως αναφερόμενη ταυτότητα. Και εδώ δεν υπάρχει τίποτε αντικειμενικό. Το μόνο αντικειμενικό είναι ο μαλάκας, που νομίζει πως δεν καταλαβαίνουν όσοι τον παρακολουθούν πως χαρακτηρίζοντας τον Κάστρο ως δικτάτορα ή δημοκράτη επιχειρεί να νομιμοποιήσει τον εαυτό του πολιτικώς και ασφαλώς συμβολικώς ως δημοκράτη. Το δύσκολο είναι το δεύτερο, ενώ το πρώτο εύκολο και απλοϊκό: για να χαρακτηρίζω τον Κάστρο δικτάτορα, εγώ δεν μπορεί παρά να είμαι δημοκράτης, ασχέτως αν οι υλικές σχέσεις που βρίσκονται στον πυρήνα σχηματισμού του λόγου μου (discourse) νομιμοποιούν πολιτικώς μια κάποια δικτατορία άλλης μορφής! Μαλάκας είσαι, αλλά έλα που σε νομιμοποιεί ο Ζουράρις ως κάτι άλλο!
Keywords
ελλαδα, master, συγκεκριμένο, τελη ταξινομησης, κοινωνια, το θεμα, ηγετης, θεμα, καριερα, λεξικο, πλαισιο, γεγονος, δευτερο, ευκολο, υπαρχει, εννοια, επικοινωνια, ιδεες, ιδιο, κειμενο, λαθος, μορφη, νοημα, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συμβολα, ταυτοτητα, τι ειναι, δημητρης, δικιο, ειδησης, κωστας, λεξεις, μοιαζει, οψεις, θεσεις
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Σεισμός 3,7 Ρίχτερ κοντά στο Κιλκίς - ΤΩΡΑ
- Ρίχνει ξύδι σε μια φέτα ψωμί του τοστ. Ο λόγος; Το πιο έξυπνο κόλπο! [video]
- Δένουν τα πλοία από παρασκευή έως κυριακή λόγω απεργίας πνο
- Δημοσκόπηση Public Issue: Ανατροπή για καταλληλότερο πρωθυπουργό. Ποιος ο νικητής βόμβα
- Δασκαλα διωκεται γιατι αποκαλυψε αυθαιρεσιες της διοικησης
- Νέα μέτρηση: 3,9 Ρίχτερ ο σεισμός στο Κιλκίς - ΤΩΡΑ
- Δεύτερη προφυλάκιση στον ανδρέα μαρτίνη!
- Αντιπαράθεση για την Κούβα σημειώθηκε στη Βουλή
- Ανάστατοι οι κυνηγοί στην περιοχή της Θήβας....VIDEO
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Kafeneio-gr
- Τελευταία Νέα Kafeneio-gr
- Ο μαλάκας είναι μαλάκας, όσο ασχολείται με τη γραμματικοποίηση των συμβόλων!
- Turk Hava λεφτά γιαλαντσί
- Προσφορά (κομματικών) παρατράγουδων
- ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ
- Τα 9,1 εκατ.ευρώ που «χωρίζουν» Cosmote και Μπάμπη Βωβό
- Ο Ντόναλντ Τραμπ αποχωρεί από τις επιχειρήσεις του για να επικεντρωθεί στη διακυβέρνηση των ΗΠΑ
- Spiegel: To Eurogroup κρύβει τεράστιο κίνδυνο για Τσίπρα
- ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτοί είναι οι λόγοι που έφεραν την «έκρηξη» Ίβιτς κατά Τζαβέλλα
- (video Ντοκουμέντο) Νέα “βόμβα” Κακλαμάνη, αποκαλύπτει τον “σκοτεινό ρόλο” του Κυριάκου, στο πλευρό του άξονα Σόιμπλε – ΔΝΤ!
- Πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης χώρας μέλος ΕΕ και ΝΑΤΟ που επισκέφτηκε την Κούβα ο Τσίπρας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Ο Σκουρλέτης δίνει εξηγήσεις…
- Η άγνωστη απίστευτη ατάκα Ίβιτς σε Τζαβέλλα – Πότε και γιατί τελειώνει ο Σέρβος - Έρχεται μαζική σκούπα!
- Θύελλα αντιδράσεων για το παγοδρόμιο με τα 5.000 κατεψυγμένα ψάρια
- Η Αννίτα Πάνια πέταξε «βόμβα» για τον Νίκο Καρβέλα στον αέρα! [video]
- Γιατί το νερό της θάλασσας είναι αλμυρό;
- Αλέξη ακούς; Που βρίσκεσαι; Η Λήμνος στο πόδι για το Φ.Π.Α.!
- Τι σημαίνουν οι κινήσεις του σκύλου σας;
- Γιατί δεν πρέπει να πατάμε ξυπόλητοι στο μπάνιο
- ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΚ: Ένας στους επτά φορείς του AIDS δεν γνωρίζουν ότι τον έχουν