Ποια μουσική λοιπόν;
Πρώτη η Πορτογαλία. Στην απογοητευτική 19η θέση, η δική μας συμμετοχή! Θα μπορούσε να έχει πάει καλύτερα η Ελλάδα στον Διαγωνισμό Τραγουδιού Γιουροβίζιον 2017; Θα μπορούσε και να είχε πάει πολύ χειρότερα, αν δεν απολάμβανε την παραδοσιακή στήριξη της Κύπρου και δεν λάμβανε το άριστα (!) του Μαυροβουνίου!
Εξάλλου το τραγούδι μας, το «This is love» του Δημήτρη Κοντόπουλου, ήταν μάλλον αδιάφορο. Από εκείνα που τα ακούς και σε δύο λεπτά είναι σαν να μην
Η σημασία της ερμηνεύτριας υποβαθμίστηκε, εκείνο που κυρίως έμεινε ήταν ένα παρωχυμένο και όχι καλόγουστο χορευτικό ντουέτο, κάτι σαν τα αμήχανα χορευτικά ιντερλούδια που παρεμβάλλονται στα αισθητικής «Δελφιναρίου» επιθεωρησιακά νούμερα. Εμεινε, επίσης, ένα μασκαρεμένο, άτολμα σερβιρισμένο μήνυμα υπέρ της ελευθερίας στην ερωτική επιλογή, που θέλησε ως φαίνεται να στείλει ο χορογράφος. Μας το έχουν πει και άλλοι όμως, με πιο δυναμικό και ειλικρινή τρόπο, από τη Σέρβα Μαρίγια Σερίφοβιτς που κέρδισε το διαγωνισμό το 2007 ως τη μουσάτη περσόνα που άκουγε στο όνομα Κοντσίτα Βουρστ και κέρδισε εκπροσωπώντας την Αυστρία το 2014.
Εφέτος και ο Πορτογάλος Σαλβαδόρ Σομπράλ είχε κάτι να πει, να μιλήσει για την απόλυτη αγάπη, και το έκανε με πιο λιτό και ουσιαστικό τρόπο από τον δικό μας, καταφέρνοντας κάτι μοναδικό στην τετράωρης διάρκειας βραδιά: να συγκινήσει. Και (δικαίως κατά τη γνώμη μας) να κερδίσει! Επίσης ο Ιταλός Φραντσέσκο Γκαμπάνι (φαβορί που όμως δεν τα κατάφερε) ήθελε κάτι να πει με το τραγούδι του και το έκανε με πιο έξυπνο τρόπο από τον δικό μας. Με την ελαφρά ειρωνεία του (μέσα από αναφορές στον «Άμλετ», στο «Singing in the rain», στο Βούδα, στο κάρμα, στη σάμπα, στη νιρβάνα, ακόμα και στον Ηράκλειτο) ήρθε να συζητήσει την πολιτισμική σύγχυση, προϊόν της παγκοσμιοποίησης, που παρατηρείται και στη σύγχρονη Ευρώπη. Μια πολιτισμική σύγχυση που βλέπουμε, τα τελευταία χρόνια πιο έντονα, και στο Διαγωνισμό της Γιουροβίζιον με τις όλο και περισσότερες συμμετοχές.
H ώρα της ιταλικής συμμετοχής. Ενα καλό τραγούδι το οποίο «κατάπιε» η εικόνα (Reuters)Με όλα αυτά τα κράτη που όσο και αν υποκρίνονται πως επικοινωνούν με τη διεθνή γλώσσα της μουσικής, ενίοτε χρησιμοποιούν τη συμμετοχή τους για να περάσουν πολιτικά μηνύματα και να επιβεβαιώσουν τις συμμαχίες τους. Ποια μουσική λοιπόν; Ολοι γνωρίζουμε πως τα συμφέροντα και οι εθνικές φιλίες και συμπάθειες (βλέπε τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, το Σκανδιναβικό μπλοκ αλλά και το δικό μας «ντουέτο» Ελλάδα – Κύπρος) έρχονται την ώρα της ψηφοφορίας να λειτουργήσουν αποφασιστικά και να επαναφέρουν τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση. H πολιτική παραμένει über alles, ακόμα και στο gay (χαρούμενο) «μουσικό πανηγύρι» της Ευρώπης.
Οπως και αν έχει, ο φετινός διαγωνισμός (ο οποίος περιλάμβανε και το απροσδόκητο στριπτίζ ενός Αυστραλού που έδειξε στην κάμερα τα οπίσθιά του) ήταν ένας από τους πιο αδιάφορους των τελευταίων χρόνων. Μια διοργάνωση χωρίς εντάσεις, τουλάχιστον μετά την αποχώρηση της Ρωσίας (η εκπρόσωπός της δεν έγινε δεκτή στην Ουκρανία για λόγους που αφορούσαν τις πολιτικές διαφορές των δύο χωρών) αλλά και χωρίς ενδιαφέροντα τραγούδια, με πολύ λίγες εξαιρέσεις. Ακόμα και τα κοινωνικά μηνύματα που κάποιες φορές εκφράζονταν ως δηλώσεις προοδευτισμού, απουσίαζαν.
Η Γιουροβίζιον 2017, ήταν την ίδια στιγμή, η επιβεβαίωση μίας νέας τάσης στον χώρο της ψυχαγωγίας και της τέχνης: Η παντοδυναμία της εικόνας επιβάλεται. Το θέαμα γίνεται πανάκριβο υπερθέαμα που καταπίνει τον ήχο και υποβαθμίζει τη σημασία της μουσικής. Αυτό είδαμε και στην τεράστια (σαν γιγαντιαίο διαστημόπλοιο) σκηνή που στήθηκε στο Κίεβο. Μια φαντασμαγορική υπερπαραγωγή με εκτυφλωτικά φώτα και άπειρα ειδικά εφέ μέσα στην οποία ο τραγουδιστής και η μελωδία που ερμήνευε, όχι μόνο έρχονταν σε δεύτερη μοίρα, αλλά και εξαφανίζονταν.
Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού έμοιαζε με τεράστιο video game που ακόμα και αν εντυπωσίαζε με την πολυχρωμία του και με τις εναλλαγές των εικόνων, δεν είχε κάτι περισσότερο να μας πει από ό,τι μας λέει ένα παιχνίδι που διαρκεί μερικά λεπτά, έστω δύο – τρεις ώρες. Ψυχαγωγία χωρίς συγκίνηση. Ευτυχώς υπήρχε και η Πορτογαλία.
The post Ποια μουσική λοιπόν; appeared first on Protagon.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Πως ο πληγωμένος πρώην διέλυσε έναν γάμο: Τι έστειλε στον «διάδοχο» και ξεφτίλισε τη νύφη...
- Εκτροχιασμός επιβατικής αμαξοστοιχίας έξω από τη Θεσσαλονίκη
- Eurovision 2017: Στην 19η θέση η Ελλάδα. Μεγάλος νικητής η Πορτογαλία
- Τέσσερις νεκροί και 5 τραυματίες από τον εκτροχιασμό στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης
- Δύο νεκροί από τον εκτροχιασμό τρένου Intercity έξω από τη Θεσσαλονίκη
- Τέσσερις νεκροί από τον εκτροχιασμό του Intercity Αθήνα - Θεσσαλονίκη
- Τραγωδία στο Άδενδρο: «Είδα το χάρο με τα μάτια μου», λέει κάτοικος της περιοχής
- Εκτροχιάστηκε τρένο έξω από τη Θεσσαλονίκη- Πληροφορίες για τραυματίες και πως η αμαξοστοιχία έπεσε σε κατοικία
- Πολυνομοσχέδιο: Οκτώ ΔΕΚΟ μεταβιβάζονται στο υπερ- ταμείο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Protagon
- Τελευταία Νέα Protagon
- Ποια μουσική λοιπόν;
- Οι παλιές μαμάδες…
- 123
- Εκτροχιασμός τρένου Intercity κοντά στη Θεσσαλονίκη
- Ισχυρό προβάδισμα των Συντηρητικών δείχνει δημοσκόπηση
- Οι φωτογραφίες της εβδομάδας 8 – 14 Μαΐου
- Χριστοδουλάκης: «Ριζικά μέτρα για να σωθεί το Ασφαλιστικό»
- Κυκλοφορικές ρυθμίσεις την Κυριακή για την Πορεία Ειρήνης
- Οταν έκλαψε η Μέρκελ
- Αυξήσεις για τους πανεπιστημιακούς εξήγγειλε ο Κώστας Γαβρόγλου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- O στρατός των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας επιβεβαίωσε την εκτόξευση πυραύλου από τη Βόρεια Κορέα
- Πήδηξε από το σπίτι για να σωθεί, ο ένοικος της κατοικίας που εμβόλισε το τρένο στο Αδενδρο
- Παναθηναϊκός Superfoods: Η καλύτερη φωτογραφία από το 1-0 επί της ΑΕΚ (pic)
- H Δέσποινα Βανδή και η Έλενα Παπαρίζου μαζί στη σκηνή!
- Κρήτη: Δύο αυτοκτονίες μέσα σε λίγες ώρες
- Ο Σκορτσέζε λέει ότι το «The Irishman» δεν θα είναι το νέο «Goodfellas»
- Βοσνία: Πέντε νεκροί από τη συντριβή μικρού αεροσκάφους
- Ένταση σε πορεία μεταναστών εργατών στον Ασπρόπυργο
- Πορεία διαμαρτυρίας μοτοσικλετιστών στη Θεσσαλονίκη
- Νέο Μνημόνιο: Τι προβλέπει για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ και τη ΔΕΗ