Paragon Early Access Preview

Το Paragon αποτελεί την απόπειρα της Epic να μπει στο χώρο των παιχνιδιών MOBA, προσπαθώντας να ανταγωνιστεί “θηρία” όπως το League of Legends, το Dota 2 και το Smite. To παιχνίδι ήταν διαθέσιμο ως early access εδώ και αρκετούς μήνες και πλέον είναι διαθέσιμο για όλους ως open beta. Σημαντικό στοιχείο είναι το cross

play μεταξύ PC και PS4, γεγονός που καθιστά ακόμα εύκολο να παίζετε με φίλους.

Είναι εύκολα κατανοητό ότι το Paragon δεν μπορεί ακόμη να κριθεί σαν έτοιμο παιχνίδι αφού μέρα με την μέρα αλλάζουν αρκετά πράγματα, οπότε στο κείμενο αναλύω κάποιες πρώτες σκέψεις, ορμώμενος από τις 60+ ώρες ενασχόλησης με αυτό. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το Paragon είναι MOBA, όπου δύο ομάδες των πέντε παικτών προσπαθούν να καταρρίψουν τον κεντρικό πυρήνα της βάσης των αντιπάλων, αφού πρώτα καταστρέψουν τους πύργους, ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στον κεντρικό πυρήνα. To παιχνίδι ασφαλώς προσανατολίζεται σε multiplayer αναμετρήσεις πέντε εναντίον πέντε, αλλά μπορείτε να παίζετε και μόνοι σας ή με φίλους ενάντια σε bots, δυνατότητα που χρησιμεύει στο να μάθετε καλύτερα τους χαρακτήρες.

Το περιεχόμενο του παιχνιδιού σε αυτή τη φάση φαντάζει μικρό, γεγονός που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ακόμη είναι σε early access. Οι 20 διαθέσιμοι χαρακτήρες είναι μικρός αριθμός για MOBA, αλλά η Epic προσθέτει έναν χαρακτήρα κάθε τρεις εβδομάδες, οπότε το ρόστερ θα είναι ικανοποιητικό σχετικά σύντομα. Αντίστοιχες προσθήκες περιμένουμε και στα modes του παιχνιδιού, αφού στη παρούσα φάση υπάρχει μόνο ένα διαθέσιμο mode και ένας διαθέσιμος χάρτης, όπου προσπαθείτε να κυριαρχήσετε στα lanes και στo jungle και να καταρρίψετε τον πυρήνα της βάσης των αντιπάλων. Είναι σημαντικό να προστεθούν και άλλα modes, γιατί ύστερα από κάποιες ώρες ενασχόλησης με τον ίδιο τύπο παιχνιδιού χάνεται η όρεξη.

Οι melee χαρακτήρες είναι ισχυροί ακόμη και στα χέρια αρχάριων παικτών.

Το Paragon, για να καταφέρει να ξεχωρίσει από την ανταγωνισμό, προσφέρει στους παίκτες κάποια στοιχεία που δεν μπορούν να βρουν σε άλλα MOBA και αυτά τα στοιχεία αποτελούν τους πυλώνες στους οποίους θα στηριχτεί η ενδεχόμενη επιτυχία του τίτλου. Ο πρώτος βασικός πυλώνας είναι τα γραφικά, τα οποία είναι πανέμορφα και ανώτερα από των Smite, LoL και Dota 2 που από τεχνικής άποψης έχoυν μείνει πίσω. Οι καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες, τα περιβάλλοντα, οι φωτοσκιάσεις και τα εφέ των δυνάμεων σε 1080p και 60fps δημιουργούν ένα οπτικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό και ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω βελτίωση των γραφικών στα MOBA. Μένει βέβαια να διορθωθούν κάποιες απότομες πτώσεις του frame rate για να μιλάμε για ένα απολύτως άρτιο τεχνικό τομέα.

Ο δεύτερος βασικός πυλώνας πάνω στον οποίο κτίζει το Paragon είναι το gameplay και συγκεκριμένα η ελευθερία κινήσεων των χαρακτήρων, δανειζόμενο στοιχεία από καθαρόαιμα shooter τρίτου προσώπου. Οι χαρακτήρες μπορούν να πηδάνε, να καλύπτονται και να εκμεταλλεύονται τις υψομετρικές διαφορές που προσφέρει το περιβάλλον για να αποκτούν πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων. Η κάμερα βρίσκεται ακριβώς πίσω από τον χαρακτήρα και η ελευθερία κινήσεων βοηθάει στην προσαρμογή των παικτών που δεν είναι εξοικειωμένοι με MOBA, προσφέροντας ταυτόχρονα και μια φρεσκάδα στο κορεσμένο είδος. Βέβαια, το Paragon στην “ψυχή” του παραμένει ένα καθαρόαιμο MOBA σε “σώμα” παιχνιδιού τρίτου προσώπου και όχι το αντίθετο, οπότε έχετε το υπόψη για να μην γίνετε έρμαιο των αντιπάλων σας και απογοητευτείτε.

Τα γραφικά του Paragon είναι εντυπωσιακά για MOBA.

Τα βασικά στοιχεία του gameplay που υπάρχουν στο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών υπάρχουν και στο Paragon. Αναβαθμίζετε σταδιακά τον χαρακτήρα σας και ταυτόχρονα τις ειδικές επιθέσεις σας σκοτώνοντας αντιπάλους και botάκια, μέχρι να φτάσετε στο ανώτατο level (15) σε κάθε παιχνίδι, όπου με την βοήθεια των καρτών (περισσότερα γι αυτές στη συνέχεια) καλείστε να γίνετε η απόλυτη κρεατομηχανή για να βοηθήσετε την ομάδα σας να διαλύσει την κεντρική βάση των αντιπάλων. Προφανώς για να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθειά σας πρέπει να συντονίζεστε με τους συμπαίκτες σας, μέσα από μία εύχρηστη λίστα εντολών με την οποία ενημερώνετε τους συμπαίκτες αν θέλετε βοήθεια, ποιος πύργος σας βρίσκεται σε κίνδυνο κτλ. Παρεμπιπτόντως, φοβόμουν αρκετά το πώς θα μεταφερθεί η λίστα των εντολών στο χειριστήριο του PS4, αλλά ευτυχώς διαψεύστηκα, αφού είναι αρκετά εύχρηστο, όπως άμεση είναι και η ενεργοποίηση των ειδικών δυνάμεων, η χρήση mana, η κίνηση στον χώρο κτλ. Οπότε με λίγη εξάσκηση οι παίκτες στο PS4 δεν έχουν να ζηλέψουν πολλά πράγματα από τους παίκτες στο PC, πέρα ίσως από την στόχευση, αφού το ποντίκι προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια.

Πολύ σημαντικός παράγοντας που κρίνει νικηφόρες μάχες είναι η διαχείριση των καρτών που χρησιμοποιείτε κατά την διάρκεια της μάχης. Οι κάρτες στην πλειοψηφία τους ανεβάζουν τα στατιστικά της ζημιάς που κάνετε στον εχθρό, την ταχύτητα με την οποία επιτίθεστε, αυξάνουν την υγεία σας κτλ. Ο σωστός συνδυασμός καρτών, προσφέρει μεγάλη βοήθεια στο πεδίο της μάχης, αρκεί να βελτιώνουν τα σημεία τα οποία έχει ανάγκη ο κάθε χαρακτήρας. Το βάθος που προσφέρει η διαχείριση των καρτών κάνει το Paragon εξαιρετικά εθιστικό, αφού μπορείτε να φτιάχνετε τα δικά σας decks και να διαμορφώνετε διαφορετικά builds για κάθε χαρακτήρα συνδυάζοντας νέες κάρτες που αποκτάτε καθώς ανεβαίνετε level, είτε ανεβάζοντας level τον συγκριμένο χαρακτήρα με τον οποίον κερδίσατε στη μάχη. Πάνω στην ανάγκη για απόκτηση σημαντικών και σπάνιων καρτών έχει στηθεί και το free-to-play μοντέλο του Paragon, με τέτοιο τρόπο όμως που δεν είναι άδικο για τον παίκτη που δεν θέλει να πληρώσει για να αποκτήσει νέες κάρτες. Και αυτό γιατί με λίγο ψάξιμο μπορείτε να χτίσετε ικανοποιητικά builds χαρακτήρων ακόμα και με universal κάρτες ή με σπάνιες κάρτες που αποκτάτε ανεβαίνοντας level ή εξαργυρώνοντας πόντους που αποκτάτε καθώς κερδίζετε μάχες, οπότε σε αυτή τη φάση το Paragon κινείται σε απολύτως σωστές βάσεις.

Ο Gideon αποτελεί έναν από τους πλέον ισχυρούς χαρακτήρες του παιχνιδιού.

Πέρα από τις κάρτες, εξαργυρώνοντας in-game πόντους, μπορείτε να ξεκλειδώσετε τα master challenges κάθε χαρακτήρα και να αποκτήσετε διαφορετικά skins, σπάνιες κάρτες και άλλα καλούδια ανεβάζοντας τον χαρακτήρα σας στο level 10. Και σε αυτό το σημείο το σύστημα του Paragon είναι δίκαιο, καθώς όλοι οι χαρακτήρες προσφέρουν διάφορα καλούδια μέχρι το level 5, ακόμη και αν δεν έχετε επενδύσει στο master challenge του κάθε χαρακτήρα. Από το level 6 και μετά είναι κλειδωμένα τα οφέλη που έχετε από το level-up των χαρακτήρων, οπότε αν σας αρέσει ο χαρακτήρας εξαργυρώνετε τους in-game πόντους που έχετε κερδίσει και συνεχίζετε να παίζετε με αυτον για να ξεκλειδώσετε τα επιμέρους καλούδια. Με αυτό τον τρόπο δεν χρειάζεται να επενδύσετε στα master challenges κάθε χαρακτήρα, αλλά επενδύετε μόνο στους χαρακτήρες με τους οποίους έχετε ασχοληθεί για αρκετές ώρες.

Μιλώντας για τους χαρακτήρες και την ποικιλία των ειδικών κινήσεων, τα πράγματα σε αυτή τη φάση είναι ικανοποιητικά, αλλά χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης. Επιγραμματικά, οι χαρακτήρες χωρίζονται σε έξι classes (roles), τους casters, rangers και supports οι οποίοι απειλούν από μακρινή απόσταση και τους fighters, tanks και assassins οι οποίοι είναι melee χαρακτήρες που κάνουν σοβαρή ζημιά από κοντινή απόσταση. Οι ultimate κινήσεις κάθε χαρακτήρα είναι ξεχωριστές και προσφέρουν ποικιλία στο πεδίο της μάχης. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις πιο απλές ειδικές κινήσεις, οι οποίες μοιάζουν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα αρκετοί χαρακτήρες να μην έχουν λόγο ύπαρξης, αφού μοιάζουν σε φιλοσοφία με άλλους χαρακτήρες της αντίστοιχης κλάσης. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι χαρακτήρες δεν έχουν σημαντικές διαφορές ως προς την ταχύτητα που κινούνται, είτε κάποιος είναι φτερό στον άνεμο είτε είναι κτήνος σε μέγεθος. Γενικότερα σε αυτή τη φάση χρειάζεται βελτίωση, ώστε κάθε χαρακτήρας να είναι μοναδικός και να έχει ξεκάθαρο ρόλο στην ομάδα, όπως για παράδειγμα ο Gideon και ο Iggy & Scorch που είναι ειδικοί στο να καθαρίζουν τα lanes από τα bots και να πιέζουν τους αντιπάλους, η Sparrow και ο Murdock που είναι φονικές μηχανές από απόσταση, ο Khaimera και ο Greystone που έχουν ειδικό ρόλο να εξολοθρεύουν mages και rangers κτλ.

Κατά τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με το Paragon βλέπετε ότι οι melee χαρακτήρες έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των mages, supports και rangers και αυτό γιατί βγαίνουν από το jungle, σας κάνουν stun και σας εξολοθρεύουν πριν προλάβετε να αντιδράσετε. Η αλήθεια είναι ότι η εκμάθηση των melee χαρακτήρων είναι ευκολότερη για τους αρχάριους παίκτες, οι οποίοι με μικρή εμπειρία στα MOBA μπορούν να κάνουν πολλά kills. Αντίθετα, αν παίζετε με χαρακτήρες που κάνουν ζημιά από μακριά αλλά είναι ευάλωτοι στις επιθέσεις, χρειάζεται να κάνετε κτήμα σας τις ειδικές κινήσεις που σας απεγκλωβίζουν από τις επιθέσεις των melee χαρακτήρων και να χρησιμοποιείτε wards που εμφανίζουν τα σημεία των εχθρών που βρίσκονται στο χάρτη, ώστε να μπορείτε να αποφύγετε τις ακαριαίες επιθέσεις τους. Σε αυτό θα έπρεπε να βοηθήσει η ίδια η Epic, προσφέροντας εκτενή tutorials τόσο για την χρήση των wards, όσο και για την διαχείριση των καρτών, πράγμα που δεν συμβαίνει, αφού τα tutorials αναλώνονται στα βασικά σημεία και έχουν αποτέλεσμα πολλοί παίκτες να απογοητεύονται μην γνωρίζοντας τί ακριβώς πρέπει να κάνουν με τον κάθε χαρακτήρα. Σε γενικές γραμμές, η ισορροπία στο πεδίο της μάχης είναι ικανοποιητική, με τους μόνους overpowered χαρακτήρες σε αυτή τη φάση κατ' εμέ να είναι ο Graystone που έχει την ικανότητα να ανασταίνεται και ο Gideon που μπορεί να τηλεμεταφέρεται, κάνοντας την εξολόθρευσή τους πολύ δύσκολη υπόθεση.

O μοναδικός χάρτης του παιχνιδιού έχει πολλά σημεία που προσφέρουν στρατηγικά πλεονεκτήματα.

Το Paragon σε αυτή τη φάση έχει δύο βασικά προβλήματα που είναι και συγκοινωνούντα δοχεία και πρέπει οπωσδήποτε να λυθούν για να μπορέσει να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη βάση παικτών. Το πρώτο είναι η πολύ αργή εξέλιξη του παιχνιδιού, αφού σε πολλές περιπτώσεις κάθε ματς ξεπερνάει σε διάρκεια την μία ώρα(!). Θέμα υπάρχει και στην γενικότερη ταχύτητα του gameplay, αφού χρειάζεται πολύς χρόνος για να πάτε από το ένα σημείο του χάρτη στον άλλον και αυτό δημιουργεί εύλογα δισταγμό να αφήσετε απροστάτευτο τον πύργο σας για να πάτε σε άλλο σημείο του χάρτη, γιατί χρειάζεστε αρκετά δευτερόλεπτα για να μπορέσετε να επιστρέψετε στο σημείο που τυχόν έχει δεχτεί επίθεση. Το δεύτερο θέμα πηγάζει από την αργή εξέλιξη του παιχνιδιού και είναι η αποχώρηση των παικτών κατά τη διάρκεια της μάχης. Συχνά μένουν τέσσερις ή ακόμα και τρεις εναντίον πέντε, γεγονός που αλλοιώνει την έκβαση της μάχης. Σίγουρα οι “περαστικοί” παίκτες που καταστρέφουν τα ματς είναι αναπόφευκτοι σε τέτοιου είδους παιχνίδια, αλλά η απλή αναφορά στην Epic για τον παίκτη που έφυγε δεν αποτελεί σοβαρή λύση. Η Epic πρέπει άμεσα να μειώσει την χρονική διάρκεια των ματς (ενδεχομένως επιταχύνοντας το level up των χαρακτήρων) και να τιμωρεί υποδειγματικά όσους φεύγουν επειδή “βαρέθηκαν” να σκοτώνονται στην μάχη.

Το Paragon έχει όλα τα φόντα να ξεχωρίσει στο χώρο των MOBA. Έχει ήδη χτίσει μία σταθερή βάση παικτών (ενδεικτικά να αναφέρω ότι έβρισκα εύκολα ματς σε λιγότερο από ένα λεπτό), ενώ το matchmaking και το netcode δουλεύουν απροβλημάτιστα. Τα δυνατά του σημεία, όπως είναι τα γραφικά, ο εθιστικός μηχανισμός των καρτών και η φρέσκια προσέγγιση στην κίνηση των χαρακτήρων, μπορούν να αποτελέσουν τα εχέγγυα για να ξεπεράσει τα άλλα παιχνίδια του είδους, αρκεί να διορθωθεί περαιτέρω και να απαγκιστρωθεί από το τίμημα της αργής εξέλιξης των μαχών.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (preview), PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:EpicΕΚΔΟΣΗ:EpicΔΙΑΘΕΣΗ:EpicΕΙΔΟΣ:MOBAΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayerΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.epicgames.com/paragon/HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:16/8/2016 (open beta)PEGI:-

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
access, access, league of legends, dota 2, league, dota, cross, play, ps4, lanes, lol, frame, συγκεκριμένο, βασεις, master, skins, rangers, fighters, tanks, ultimate, λύση, site, https, κινηση στους δρομους, τελη κυκλοφοριας, η ημέρα της γης, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, βγαινουν, δυνατα, το ποντικι, dota 2, dota, θεμα, παιχνιδια, υγεια, game, league of legends, lol, ps4, ultimate, ασυλο, εβδομαδες, βοηθεια, βρισκεται, γεγονος, δευτερο, δυνατοτητα, δοχεια, εφε, ευκολο, ευκολα, υπαρχει, εκβαση, ελευθερια, εξελιξη, εξι, επρεπε, επιτυχια, ετοιμο, εφυγε, ζημια, ιδια, ιδιο, ειδος, υποθεση, μηχανες, ισορροπια, κειμενο, κινηση, κτημα, λύση, λογο, μακρια, μηνες, μικρο, μπορειτε, ομαδα, οπωσδηποτε, πεδιο, περιβαλλον, ποντικι, προβληματα, ρολο, σιγουρα, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συντομα, σκεψεις, φοντα, χρονος, ωρες, cross, free, fighters, frame, γινετε, lanes, league, μεινει, master, ομαδες, παιχνιδι, play, player, rangers, site, skins, σωστος, tanks, χερια
Τυχαία Θέματα