Ιαπωνία: Επιστήμονας συνέθεσε μουσικό έργο από κλιματικά δεδομένα

Ένας γεωπεριβαλλοντολόγος από την Ιαπωνία συνέθεσε ένα μουσικό έργο χρησιμοποιώντας κλιματικά δεδομένα. Ο Χιρότο Ναγκάι συνέθεσε το Κουαρτέτο Εγχόρδων Νο. 1, «Polar Energy Budget», από τα κλιματικά δεδομένα των δορυφόρων που παρακολουθούν την Αρκτική και την Ανταρκτική εδώ και 30 χρόνια. Ο Ναγκάι είχε στόχο να αναδείξει πώς επηρεάζεται το κλίμα από την εισροή και την παραγωγή ενέργειας στους πόλους.

«Ελπίζω ότι αυτό το μουσικό έργο

σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή, μεταβαίνοντας από μια εποχή όπου μόνο οι επιστήμονες χειρίζονται δεδομένα, σε μια εποχή όπου οι καλλιτέχνες μπορούν ελεύθερα να αξιοποιήσουν δεδομένα για να δημιουργήσουν τα έργα τους», δήλωσε.

Η κινητήρια δύναμη πίσω από τη σύνθεση ήταν η μουσική, η οποία, όπως είπε ο επιστήμονας, διεγείρει μια συναισθηματική απόκριση σε αντίθεση με τους απλούς ήχους. Ο Ναγκάι υποστηρίζει ότι η μουσική (σε αντίθεση με την ηχοποίηση) των δεδομένων απαιτεί την παρέμβαση του συνθέτη για τη δημιουργία έντασης και δυναμικής.

Ηχοποίηση των κλιματικών δεδομένων από τις πολικές περιοχές

Για να το κάνει αυτό, χρησιμοποίησε αρχικά ένα πρόγραμμα για την ηχοποίηση περιβαλλοντικών δεδομένων. Τα δεδομένα αυτά συλλέχθηκαν από τέσσερις πολικές τοποθεσίες μεταξύ 1982 και 2022: μια τοποθεσία γεωτρήσεων στο στρώμα πάγου της Γροιλανδίας, έναν δορυφορικό σταθμό στο αρχιπέλαγος Σβάλμπαρντ της Νορβηγίας και δύο ερευνητικούς σταθμούς στην Ανταρκτική (Showa Station and Dome). Σταθμός Φούτζι). Ο Ναγκάι συνέλεξε μηνιαίες μετρήσεις ακτινοβολίας βραχέων και μακρών κυμάτων καθώς και δεδομένα βροχόπτωσης, θερμοκρασίας επιφάνειας και πάχους νεφών από καθεμία από τις επιλεγμένες τοποθεσίες. Έπειτα, μετέτρεψε αυτά τα ηχητικά δεδομένα σε μουσική σύνθεση για δύο βιολιά, μια βιόλα και ένα τσέλο.

Αυτή η διαδικασία περιλάμβανε πολλά βήματα, συμπεριλαμβανομένου του χειρισμού του τόνου διαφορετικών σημείων δεδομένων και της αντιστοίχισης τμημάτων δεδομένων στα διαφορετικά όργανα, της επικάλυψης αποσπασμάτων που δημιουργήθηκαν από διαφορετικά δεδομένα και της εισαγωγής τεχνικών μουσικής όπως το pizzicato και το staccato. Ο Ναγκάι παρενέβη επίσης με πιο καλλιτεχνικούς τρόπους εισάγοντας ρυθμό, αφαιρώντας σκόπιμα ορισμένους ήχους και εισάγοντας μέρη που δεν προέρχονταν από δεδομένα, στη σύνθεση.

Το μουσικό έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο Waseda στο Τόκιο τον Μάρτιο του 2023.

«Όταν το άκουσα για πρώτη φορά αναρωτήθηκα τι ήταν αυτό. Ακουγόταν σαν ένα σύγχρονο κομμάτι», είπε ο Χαρούκα Σακούμα, βιολονίστας που ερμήνευσε το κομμάτι.

Η παρουσίαση δεδομένων σχετικά με την κλιματική αλλαγή μπορεί να μην έχει τη συναισθηματική αντίδραση που θα είχε η μουσική και ένας συνδυασμός των δύο «μπορεί να είναι ακόμη πιο ισχυρός» εκτιμά ο ερευνητής και συνθέτης.

«Κρατά την προσοχή του κοινού, ενώ οι γραφικές αναπαραστάσεις απαιτούν ενεργή και συνειδητή προσοχή», κατέληξε ο Ναγκάι.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «iScience».


ΠΗΓΗ: Interesting Engineering

 

Keywords
Τυχαία Θέματα
Ιαπωνία, Επιστήμονας,iaponia, epistimonas