Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης για την Πρωτοχρονιά στην τηλεόραση

14:55 3/1/2021 - Πηγή: Youfly

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για την Πρωτοχρονιά, όπως την είδαμε στην τηλεόραση, μέσω των προγραμμάτων που  μετέδωσαν τα κανάλια.

Το καλύτερο για αυτό το θέμα που σκεφτόμουν παραμονή πρωτοχρονιάς το βράδυ είναι μια ατάκα που έλεγε ο Βασίλης Αυλωνίτης στη σπουδαία ηθοποιό Χριστίνα Καλογερίκου στο

«Αμαξάκι» του Ντίνου Δημόπουλου και της Φίνος Φιλμ το 1956. Εκείνη έκανε μια υπέργηρη πρώην πάμπλουτη και σημαντική γυναίκα που μένει σε ένα νεοκλασικό στην Πλάκα, χωρίς χρήματα, χωρίς να έχει καν να φάει διατηρώντας όμως μια ποιητική ανωτερότητα έτσι καθώς έχει χαμένα σχεδόν τα μυαλά της και επιμένει να ζει δεκαετίες πίσω όταν έχει όλα τα καλά του θεού. Ο Αυλωνίτης όμως δεν το ξέρει αυτό και της διαλύει το μύθο λέγοντας «Συγγνώμη κύρια μήπως το ρολόι πάει μισόν αιώνα πίσω;»…

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης: Το κιτς ως ρετρό την Πρωτοχρονιά στην τηλεόραση

Το ρετρό είναι μια επιστροφή στα παλιά, συνήθως σε μια συγκεκριμένη εποχή, του ’50, του ’60, ή του ’70 ας πούμε, και παρατηρείται συνήθως σε δύσκολες εποχές όταν ο κόσμος κοιτάει απεγνωσμένα πίσω για να ξεχάσουν το σήμερα – ή κάποιοι προσπαθούν καλά και ντε να επιβάλλουν για δικούς τους λόγους με αυτό το ταξίδι στο χθες στον κόσμο…

Το κιτς είναι το κιτς. Δεν είναι ακριβώς το κακό γούστο αλλά τακτικότατα συμπλέει μαζί του. O όρος κιτς πιθανότατα γερμανικής καταγωγής, χρησιμοποιείται κυρίως υποτιμητικά για την περιγραφή έργων τέχνης ή εν γένει αντικειμένων των οποίων η αισθητική θεωρείται ψεύτικη, επιτηδευμένη ή ευτελής, στερούμενη βαθιάς σκέψης, και με αποκλειστικό σκοπό την τέρψη του θεατή για οικονομικό όφελος…

Το ρετρό με το κιτς δεν είναι απαραίτητο να ταυτιστούν αλλά συχνά ταυτίζονται. Έτσι και αλλιώς τα σημαντικά, τα διαχρονικά και τα κλασσικά έργα κάθε εποχής επιβιώνουν στο χρόνο, στο ρετρό απομένουν τα πιο δεύτερα ή και τρίτα ή και τα τριακοσιοστά τεσσαρακοστά πέμπτα… Πολλά από αυτά είναι ωραία έτσι και αλλιώς άλλα καλύπτουν τη γύμνια τους κάτω από τα πέπλα της νοσταλγίας…

Παραμονή πρωτοχρονιάς ο ALPHA ήταν εδώ που τα λέμε το μοναδικό κανάλι που είχε ένα αυθεντικό και ωραίο εορταστικό πρόγραμμα. Είχαν την έξυπνη ιδέα να καλέσουν τα ζευγάρια του «Μην αρχίζεις της μουρμούρα» και με ένα πραγματικά έξυπνο σενάριο να τους οδηγήσουν να συναντηθούν για πρώτη φορά όλοι μαζί και εκεί να εμφανιστεί η Καίτη Γαρμπή και να τους διασκεδάσει και αυτούς και τους τηλεθεατές με παλιές της επιτυχίες και με το κέφι αλλά και την ευγένεια που πάντα τη διέκριναν ακόμα και όταν τα σουξέ της παραήταν τραλαλά. Έτσι όλοι μαζί για πρώτη φορά διασκέδαζαν και όλη η εκπομπή είχε ευπρέπεια, είχε κέφι, είχε τραγούδια, είχε χιούμορ, είχε και χορό.

Μόνο ο Alpha είχε εορταστικό πρόγραμμα

Πάνω από όλα σε έπειθε πως σε αυτό το κανάλι σκέφτηκαν πως μέρες που είναι χρειάζεται κάτι για να ψυχαγωγηθεί και να οδηγήσει τον κόσμο μέχρι την αλλαγή του χρόνου, φέτος που ακόμα και αυτοί που είχαν τη δυνατότητα να διασκεδάσουν όπως ήθελαν. Ακόμα και τα σκηνικά, ακόμα και οι φωτισμοί ήταν αυτό που λέμε «ανοιχτόκαρδα» σε αυτό το special της «Μουρμούρας»…

Εδώ η Καίτη Γαρμπή δεν ήταν ένα στοιχείο ρετρό αλλά η παρουσία της σου έβγαζε μια γλυκιά νοσταλγία…

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης κριτικάρει την επιλογή της Ρούλας Κορομηλά για Πρωτοχρονιά στην τηλεόραση από το Mega

Στο MEGA ο Αντώνης Ρέμος δε διαθέτει κάποιο στοιχείο ρετρό μια και συνεχίζει πάντα να είναι στην επικαιρότητα, να έχει θαυμαστές αλλά τα τελευταία χρόνια και η δισκογραφία και η νυχτερινή διασκέδαση περνάνε τα μαύρα τους τα χάλια…

Όμως η παρουσία της Ρούλας Κορομηλά δυστυχώς ήταν ρετρό και όχι γλυκό και ωραίο ρετρό. Όταν κάποιος έχει να εμφανιστεί αρκετά χρόνια και το όνομά του συνδέεται με ένα χθες που μετρά ήδη 20 χρόνια σχεδόν, χρειάζεται έναν διαφορετικό, πιο έξυπνο, πιο σημερινό τρόπο για να εμφανιστεί ξανά. Αλλιώς, λυπάμαι που θα το πω, είναι κάτι θλιβερό. Όχι γιατί η ίδια δε διατηρείται μια χαρά αλλά γιατί αυτό που έκανε και ο τρόπος που το έκανε έχει πια περάσει και γεράσει ανεπιστρεπτί.

Άντζελα Δημητρίου & Λευτέρης Πανταζής μας γύρισαν στην εποχή του Χαλκού

Φυσικά όπως πάντα σε κάτι τέτοια η εκπομπή του κυρίου Κοκλώνη πραγματικά ξεχωρίζει. Με παντιέρες τον κύριο Λευτέρη Πανταζή και την κυρία Άντζελα Δημητρίου, δύο αυθεντικά κομμάτια της Εποχής του Χαλκού και βέβαια τον ανεπανάληπτο κύριο Κοκλώνη – συν την κριτική επιτροπή που η παρουσία της εκεί σε στεναχωρεί αλλά όχι και σε βαθμό κατάθλιψης, έχεις και άλλα να σκεφτείς. Εδώ το θέαμα πραγματικά από όπου και να το πιάσει άγγιξε τα όρια της τελειότητας. Κακά τα ψέματα τόσο κακό μόνο επίτηδες γίνεται.

Φήμες μάλιστα αναφέρουν ότι οι υπεύθυνοι του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης αλλά και το Πομπιντού στο Παρίσι έχουν πιαστεί μαλλί με μαλλί έξω από το OPEN για το ποιος θα πάρει τα δικαιώματα για ένα μεγάλο αφιέρωμα «Το κιτς του ’70 και πως να το αποκτήσετε». Ήταν μια ξεχωριστή στιγμή της παγκόσμιας τηλεόρασης που απέδειξε με αυτό το τηλεοπτικό σόου πως κακά τα ψέματα υπάρχουν και χειρότερα πράγματα από την πανδημία.

Δείτε επίσης:

Masterchef 5: Τα πρόσωπα κλειδιά στο ριάλιτι μαγειρικήςΟ Ιάσονας Τριανταφυλλίδης για το ντουέτο & το φιλί Βίσση – ΒανδήΆγριες Μέλισσες: Τί θα δούμε το 2021 και στα επόμενα επεισόδια

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

The post Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης για την Πρωτοχρονιά στην τηλεόραση appeared first on Youfly.

Keywords
Τυχαία Θέματα