Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ: Δεν πρέπει να ταυτίζεται το δικαίωμα με την επιθυμία – Σου επιτρέπει η φύση να αναπαραχθείς με έναν άντρα; Δε γίνεται αυτό το πράγμα

To λόγο που η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί τον γάμο ομοφυλόφιλων εξήγησε ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, κ. Γαβριήλ.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ υπογράμμισε ότι «ο γάμος για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ένωση εν Χριστώ ανδρός και γυναικός. Γιατί ο Χριστός δημιούργησε δύο φύλα, άντρα και γυναίκα και το βλέπουμε αυτό από τη βιβλική παράδοση».

«Αυτή πλέον η ένωση των ανθρώπων που τους οδηγεί στον Παράδεισο, τους οδηγεί στην αιωνιότητα, τους οδηγεί στο να μπορέσουν να ζήσουν όπως στη ζωή αυτή ζουν μαζί, να ζήσουν και στην αιωνιότητα,

κοντά στον Ιησού Χριστό. Αυτό είναι με απλά λόγια στην Ορθόδοξη Εκκλησία η έννοια του γάμου», σημείωσε σε διαδικτυακή του συνέντευξη.

«Το μυστήριο του γάμου είναι ένα μυστήριο το οποίο τελείται μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ιερολογείται μέσα από ευχές, απ’ όλο αυτό το οποίο γνωρίζουμε, που παλαιότερα δε να πω, ότι το μυστήριο του γάμου, όπως και όλα τα μυστήρια της Εκκλησίας, γινόντουσαν μέσα στη Θεία Λειτουργία, όπως και το βάπτισμα. Μετά την πρώτη χιλιετία ήλθε και απλοποιήθηκε, ιερολογήθηκε ο γάμος και ο γάμος της Εκκλησίας ταυτόχρονα έχει και μία νομική αναγνώριση. Είναι κάτι το οποίο συνδέει, τρόπον τινά, την ορθόδοξη θεολογία με το ρωμαϊκό δίκαιο. Να το πω πάρα πολύ απλά, αποκτά έννομες συνέπειες», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος. «Αλλά πάνω απ’ όλα ο γάμος είναι μυστήριο. Είναι η ένωση δύο ανθρώπων. Είναι η ένωση δύο ανθρώπων, γυναικός και ανδρός, επαναλαμβάνω, για να μην μπερδευόμαστε στην εποχή μας. Ο άντρας και η γυναίκα μπορούν να συνάψουν γάμο και δημιουργεί την οικογένεια. Αυτό δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εν Χριστώ ένωσή τους και αν ο Θεός τους ευλογήσει και δώσει και παιδιά να προχωρήσουν να κάνουν μία χριστιανική οικογένεια» τόνισε.

«Όταν λοιπόν στην εποχή μας ξεκινά αυτός ο διάλογος για να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε δικαιώματα σε πρόσωπα του ιδίου φύλου, καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε για κάτι το οποίο είναι ξένο από τη χριστιανική διδασκαλία. Δε σημαίνει ότι όποια επιθυμία έχω ταυτόχρονα είναι και δικαίωμά μου. Δεν πρέπει να ταυτίζεται το δικαίωμα με την επιθυμία. Είναι άλλο πράγμα να εκδηλώνω την οποιαδήποτε επιθυμία και να την τιθασεύω μέσα από τη διαδικασία της Εκκλησίας και της διδασκαλίας της και άλλο πράγμα αυτή η επιθυμία να καθίσταται δικαίωμα και να πρέπει το δικαίωμα αυτό να το σεβαστούν όλοι οι άλλοι. Το οποίο δικαίωμα μπορεί για εμένα να φαντάζει ότι είναι ξεκάθαρο αλλά για τον άλλον όμως να είναι μία απίστευτη παραβίαση των δικών του δικαιωμάτων», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Γαβριήλ.

«Θυμάμαι ένα πρόσωπο της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας ρώτησε δημόσια «εφόσον μου αρέσουν οι άντρες, γιατί να μην παντρευτώ έναν άντρα και γιατί να μην κάνω παιδιά». Μα γιατί η φύση σου δεν σου επιτρέπει αυτό το πράγμα. Πιστεύεις δεν πιστεύεις στον Θεό κοίταξε πάνω απ’ όλα το βιολογικό κομμάτι. Σου επιτρέπει η φύση να αναπαραχθείς με έναν άντρα; Δε γίνεται αυτό το πράγμα. Είναι κάτι το οποίο υπερβαίνει τη φύση και δεν μπορεί η Εκκλησία αυτό να το υιοθετήσει», είπε ο Νέας Ιωνίας.

«Αν αυτή τη στιγμή θα μιλήσουμε για την αμαρτία η οποία υπάρχει μέσα στη ζωή μας, η κακή επιθυμία, είναι άλλο πράγμα. Δεν υπάρχει αμαρτία που να μπορεί να κολλήσει το έλεος και τη φιλανθρωπία του Θεού. Μας το λέει ο Μέγας Βασίλειος: “Ουκ έστιν αμαρτία νικώσα την του Θεού φιλανθρωπία”. Η μόνο αμαρτία που δεν μπορεί να συγχωρέσει ο Θεός είναι η αμετανοησία. Τίποτα άλλο. Όλα τα άλλα τα συγχωρεί ο Θεός φτάνει να το ζητήσουμε από Εκείνον. Εν προκειμένω λοιπόν, μιλάμε για μία αμαρτία. Μιλάμε για ένα γεγονός το οποίο μπαίνει στη ζωή των ανθρώπων και μιλάμε για μία προσπάθεια να αποενοχοποιηθεί η διαδικασία της αμαρτίας. Δεν μπορεί να το δεχτεί αυτό η Εκκλησία. Θα αλλοτριώσουμε τον πυρήνα, θα αλλοτριώσουμε το κύτταρο το οποίο είναι η οικογένεια, μέσα από το οποίο γεννηθήκαμε όλοι», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος «είναι τελείως διαφορετικό πράγμα μία εξατομικευμένη θεώρηση των δικαιωμάτων κάποιων περιπτώσεων που ενδεχομένως να πρέπει να τα δούμε και άλλο πράγμα να αλλοιώσουμε το ταυτοτικό στοιχείο της Εκκλησίας που είναι η οικογένεια, που είναι ο γάμος που είναι η σχέση μεταξύ ανδρός και γυναικός».

Διονύσης Αντωνέλλος για το sportime.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα