Το 8ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας στον κινηματογράφο Αστορ

Με πλούσιο πρόγραμμα, ειδικά αφιερώματα και εκπαιδευτικές δράσεις, το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει στον κινηματογράφο Αστορ, για να παρουσιάσει την όγδοη έκδοσή του, από τις 22 έως τις 26 Νοεμβρίου.
Μέσα από δεκάδες ταινίες απ’ ολόκληρο τον κόσμο, μοιρασμένες σε έξι τμήματα (Πανόραμα, Φοιτητικές Ταινίες, Ειδικές Προβολές, Αφιερώματα, Εθνογραφίες της Ελλάδας, Αϋλη Πολιτιστική Κληρονομιά),

το Ethnofest επιχειρεί ν’ αναδείξει το συναρπαστικό παρόν και το δυναμικό μέλλον του εθνογραφικού κινηματογράφου, είδους που αφορά πια ένα πολύ διευρυμένο κοινό, όπως αποδεικνύουν τα περισσότερα από 2.500 εισιτήρια της περσινής χρονιάς.
Η αυλαία του Φεστιβάλ θα ανοίξει με την ταινία των Ντέιβιντ Μπερτ και Γιόρις Ντερτ, «Μάλλον Ονειρευόμαστε» («We Must be Dreaming»). Παρακολουθώντας για τρία χρόνια τις καθημερινές ζωές τριών Βραζιλιάνων που ζουν στο Ρίο ντε Τζανέιρο, η ταινία διερευνά τι σηματοδότησαν, σε προσωπικό επίπεδο, για τις ζωές των κατοίκων του Ρίο ντε Τζανέιρο το Παγκόσμιο Κύπελλο και οι Ολυμπιακοί Αγώνες και σε ποιο βαθμό τα δύο μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα του πλανήτη εκπλήρωσαν τα όνειρα και τις ευκαιρίες που υποσχέθηκαν.
Στο «Αμα-Σαν» της Κλαούντια Βαρεχάο, τρεις ηλικιωμένες γυναίκες σε ένα ψαροχώρι της Ιαπωνίας, βουτούν στα βαθιά χωρίς συσκευές αναπνοής, με μόνα εργαλεία τα πνευμόνια και τα χέρια τους, κρατώντας ζωντανή μια παράδοση ψαρέματος ηλικίας 2.000 ετών. Στο «Η Πιθανότητα των Πνευμάτων» του Ματίς βαν ντε Πορτ, ένας ανθρωπολόγος κινηματογραφιστής στην Μπαΐα της Βραζιλίας, έρχεται αντιμέτωπος με τελετουργικές πρακτικές δαιμονισμού και με τα μεταφυσικά πιστεύω των πρωταγωνιστών του, ενώ στον «Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών» της Ιζαμπέλ Ινγκόλντ, σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού εθνικής οδού στη μέση της γαλλικής υπαίθρου, περαστικοί και εργαζόμενοι από διάφορες γωνιές του κόσμου σκιαγραφούν ένα μελαγχολικό πορτραίτο της Ευρώπης σήμερα.
Εθνογραφίες της Ελλάδας
Για πρώτη φορά στα 8 του χρόνια, μέσω μιας ξεχωριστής ενότητας προβολών, το Ethnofest αναδεικνύει εθνογραφικές παραγωγές ντοκιμαντέρ που μελετούν κοινωνικές και πολιτιστικές πρακτικές στον ελλαδικό χώρο.
Ανάμεσά τους, παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ των Λουκά Κουμπούρη και Νικόλα Παπαδημητρίου, «, μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ με τον Οργανισμό MedINA, Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Φύση και τον Ανθρωπο. Η ταινία αποτελεί μια προσπάθεια καταγραφής της καθημερινής ζωής των ψαράδων στα νερά της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου-Αιτωλικού μέσα από την εργασία τους, καθώς και της ευρύτερης σχέσης τους με τον ιδιαίτερο χώρο της λιμνοθάλασσας.


Μεταξύ των υπόλοιπων ταινιών ξεχωρίζει το «Κάθε Μέρα» του Σπύρου Γερούση, οι παράλληλες ιστορίες τεσσάρων ανθρώπων που ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με το χιπ χοπ στην Ελλάδα της δεκαετίας του ‘90, ηχογραφώντας τις βιωματικές τους αφηγήσεις σε μία κοινωνία που άλλαζε μέρα με τη μέρα.
Το προσφυγικό ζήτημα και οι βιωμένες όψεις του κυριαρχούν στην αφήγηση ταινιών, όπως το γλυκόπικρο «Σαν στο Σπίτι» της Ηώς Χαβιάρα και του Μιχάλη Καστανίδη, που εκτυλίσσεται στην Ειδομένη, και το «Στη Θάλασσα που Μπορείς να Κρυφτείς;» των Αν-Κατρίν Κβέρνο και Τζακ Ράιαν Τζόουνς, που ακολουθεί την καθημερινότητα των δύο ψαράδων από την Λέσβο που προτάθηκαν για το Νόμπελ Ειρήνης.
Στην αθηναϊκή του πρεμιέρα, το πολυβραβευμένο «Πού Είσαι Σινγκάλ;» του Αγγελου Ράλλη, σκιαγραφεί τα βάσανα μίας ξεριζωμένης κοινότητας Γεζίντι, μέσα από τα μάτια ενός ηλικιωμένου, ενός εφήβου και μίας οικογένειας, η οποία λαμβάνει τα τραγικά νέα ότι η κόρη τους έχει απαχθεί και βρίσκεται σε στρατόπεδο σκλάβων του ισλαμικού κράτους.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα