Νόμοι και «κενά» στο παγκόσμιο διαδικτυακό «χωριό»

Ζούμε σε δυο παράλληλους κόσμους; Τον πραγματικό (εκεί που λειτουργούν ακόμα και οι πέντε – ίσως και η έκτη αίσθησή μας) και τον ψηφιακό – στον οποίο όμως, έχουμε ήδη καταφέρει – ακόμα και οι «χρήστες» της μεταβατικής γενιάς – αυτοί που μεγάλωσαν χωρίς διαδίκτυο, να ερωτευόμαστε, να φλερτάρουμε, να αγοράζουμε, να πουλάμε, να κάνουμε πολιτική, να ενημερωνόμαστε και να ενημερώνουμε, να «δημιουργούμε ειδήσεις» και να τις αναπαράγουμε.
Τι μπορεί να θεωρηθεί «επικίνδυνο περιεχόμενο» στην εποχή της πολιτικής ορθότητας και του lobbying;
Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως ό,τι ποστάρουμε

στο διαδίκτυο θα παραμείνει εκεί και… ποιός είναι αυτός που θα το ελέγξει; Κι αν διαφωνούμε, εναντίον ποιού θα στραφούμε; (τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης λ.χ έχουν «υπογραφή» συντάκτη, ευθύνη του αρχισυντάκτη – του διευθυντή έκδοσης κλπ με «ονόματα» και κατά το νόμο «ευθύνες».
Εχει το Facebook «ανθρώπους» στην Ελλάδα; Μπορεί λ.χ. κάποιος «χάκερ» να… «ρίξει» την επίσημη σελίδα του πρωθυπουργού και… κανείς να μην μπορεί να εντοπίσει «άνθρωπο» της εταιρείας να… μιλήσει και να λύσει το πρόβλημα;
Ποιός και με ποια (Εθνική-θρησκευτική-καλλιτεχνική -αισθητική) παιδεία θα κρίνει αν η «ανάρτηση» στο Facebook φωτογραφίας της… ελαιογραφίας Γάλλου Γκιστάβ Κουρμπέ «Η προέλευση του κόσμου» (έργο του 1866) ενέχει… «πορνογραφικό περιεχόμενο» και πρέπει να… εξαφανισθεί απ’ τη σελίδα του χρήστη…
– κι αν ο χρήστης (ο αποκλεισθείς) προσφύγει στα δικαστήρια, ποια είναι τα δικαστήρια που θα κρίνουν. Της χώρας του χρήστη του Facebook, της χώρας – έδρας του Facebook, ή της χώρας – έδρας των «Cleaners»;
Μπορεί μια ομάδα νεαρών κακοπληρωμένων νεαρών Ασιατών «καθαριστών» (The Cleaners) με την όποια ευρύτερη γνώση και παιδεία διαθέτει να… διαγράφει ή να επιτρέπει οποιοδήποτε δημοσίευση στο Facebook κρίνοντάς την – με τα δικά τους δεδομένα – ακατάλληλη, επικίνδυνη, πορνογραφική, κακόβουλη;
Ποιός θα ορίσει τελικά ποιοί ενημερώνουν, ποιοί ενημερώνονται, τι είναι δημοσιεύσιμο και τι όχι, ποιό κείμενο-φωτογραφία-βίντεο, πληροφορία, είναι επικίνδυνα και ποια όχι, και για ποιους;
«Εχουμε μάθει να ρυθμίζουμε τον κόσμο, να θέτουμε νόμους και περιορισμούς, πριν το διαδίκτυο – έφτασε πιεστικά πλέον ο χρόνος να νομοθετήσουμε και την… ηλεκτρονική ζωή μας…», κατέληξαν οι μετέχοντες στη συζήτηση με θέμα «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Ανθρώπινα Δικαιώματα» που πραγματοποιήθηκε στην Αποθήκη Γ’, στο πλαίσιο του επετειακού 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Αφορμή για τη διοργάνωση της συζήτησης ήταν η προβολή – στο πλαίσιο του Φεστιβάλ του ντοκιμαντέρ «Ψηφιακοί Καθαριστές» («The Cleaners» – Σκηνοθεσία: Hans Block, Moritz Riesewieck).
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα