Το XeSS είναι η απάντηση της Intel στις τεχνολογίες DLSS και FXR των Nvidia και AMD

Η Intel έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο βίντεο που δείχνει την νέα της τεχνολογία XeSS σε δράση. Η αποκάλυψη έγινε στα πλαίσια του Architecture Day 2021 και η τεχνολογία Intel XeSS ή Xe Super Sampling αποτελεί την απάντηση της εταιρείας

στις τεχνολογίες Deep Learning Super Sampling (DLSS) και FidelityFX Super Resolution (FXR) των Nvidia και AMD αντίστοιχα.

Όπως και στη περίπτωση της τεχνολογίας της Nvidia, έτσι και η Intel XeSS χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για το upscaling των παιχνιδιών. Με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό upscaling, τα παιχνίδια μπορούν να τρέχουν με ποιότητα εικόνας/ γραφικών εφάμιλλης με 4K ενώ στην πραγματικότητα το gaming rendering πραγματοποιείται σε ανάλυση 1080p. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να τρέχουν πολύ ομαλότερα καθώς απαιτούν πολύ λιγότερους πόρους από όσους θα χρειάζονταν για native 4K gaming.

Επίσης επιτρέπει στους χρήστες υπολογιστών που περιορίζονται στα 1080p από το hardware να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια με σημαντικά υψηλότερη ποιότητα εικόνας (π.χ. 4K). Η Intel εκτιμά ότι η ενίσχυση στην απόδοση από τη χρήση της τεχνολογίας αγγίζει το 2x.

Η τεχνολογία XeSS θα διατεθεί παράλληλα με τις επερχόμενες ανεξάρτητες κάρτες γραφικών της εταιρείας Intel Arc-series με την πρώτη να έχει την κωδική ονομασία «Alchemist». Οι GPUs της Intel θα διαθέτουν εξειδικευμένους πυρήνες Xe που θα τρέχουν XeSS. Επίσης θα διαθέτουν μηχανές Xe Matrix extensions (XMX) για hardware-accelerated AI processing. Η Intel λέει πως η τεχνολογία XeSS θα μπορεί να τρέχει και σε hardware που δεν διαθέτουν XMX, συμπεριλαμβανομένων και των ιGPUs της εταιρείας που εντοπίζονται στους επεξεργαστές της. Επίσης θα μπορεί να αξιοποιηθεί και από κάρτες γραφικών άλλων κατασκευαστών αν και με πολύ χαμηλότερη απόδοση καθώς θα γίνεται χρήση της εντολήW DP4a.

Στην ίδια εκδήλωση (Architecture Day 2021) η Intel επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία στην σειρά καρτών γραφικών «Alchemist» (DG2) θα υποστηρίζει πλήρως το DirectX 12 Ultimate και βεβαίως hardware-based ray tracing συμπεριλαμβανομένων των DirectX Raytracing (DXR) και Vulkan Ray Tracing. Η μηχανή γραφικών Unreal Engine 5 ήδη λειτουργεί με τα chips «Alchemist» μάλιστα.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Keywords
Τυχαία Θέματα