Πιανόραμα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών


Είναι ένας από τους πιο γνωστούς Ιταλούς πιανίστες με διεθνή παρουσία και πλούσια δισκογραφική δραστηριότητα. Εξειδικεύεται στον Μέντελσον, τα έργα του οποίου έχει μελετήσει σε βάθος και έχει ξαναφέρει στο προσκήνιο, παίζοντας και ηχογραφώντας σπάνιες συνθέσεις του μεγάλου γερμανού μουσουργού. Με το ρεσιτάλ του Ρομπέρτο Προσσέντα εγκαινιάζεται το φετινό Πιανόραμα τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου στις 8:30 το βράδυ, ο οποίος έχει επιλέξει για το πρόγραμμά του αγαπημένες πιανιστικές μικρογραφίες, όπως τα Τραγούδια χωρίς λόγια του Φέλιξ Μέντελσον, αλλά και εκτενέστερες συνθέσεις υψηλών

τεχνικών απαιτήσεων, όπως η Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα του Φραντς Σούμπερτ. Η εμφάνισή του στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών.

Το φετινό Πιανόραμα είναι μια διαδρομή σε 88 άσπρα και μαύρα πλήκτρα, με αφετηρία τα Τραγούδια χωρίς λόγια και τη Φαντασία του Οδοιπόρου –με μια ενδιάμεση στάση στον κόσμο του Τσαϊκόφσκι, του Σκριάμπιν και του Προκόφιεφ–, ένα ταξίδι που φθάνει μέχρι τον Τελόνιους Μονκ και τον Όσκαρ Πήτερσον. Περιλαμβάνει έξι ρεσιτάλ από έξι κορυφαίους σολίστ: Ντόρα Μπακοπούλου (18/1/2017), Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου (6/2/2017), Τίτος Γουβέλης (13/2/2017), Ούβε Μάτσκε (21/3/2017) και Θοδωρής Τζοβανάκης (27/3/2017).

Το πρόγραμμα αρχίζει με τον αγαπημένο συνθέτη του Ρομπέρτο Προσσέντα, τον Φέλιξ Μέντελσον-Μπαρτόλντυ (1809-1847) και έξι πιανιστικές μινιατούρες από τα Τραγούδια χωρίς λόγια, έναν τίτλο που ο γερμανός μουσουργός είχε δώσει σε οκτώ συλλογές με σύντομες πιανιστικές συνθέσεις του τις οποίες έγραψε από το 1829 έως το 1845. Τα κομμάτια αυτά ήταν δημοφιλέστατα την περίοδο του Ρομαντισμού, καθώς μπορούσαν να ερμηνευθούν από πιανίστες διαφόρων επιπέδων, σε μια εποχή που το πιάνο κέρδιζε συνεχώς έδαφος ως μουσικό όργανο στην Ευρώπη του 19ου αιώνα. Τον τίτλο Τραγούδια χωρίς λόγια (2016) χρησιμοποίησε άλλωστε και ο σύγχρονος ισραηλινός συνθέτης Νιμρόντ Μπορενστάιν (γενν. 1969) για να αποδώσει τον δικό του πιανιστικό φόρο τιμής στον ομοεθνή του Μέντελσον. Από το συγκεκριμένο έργο θα ακουστεί το απόσπασμα «Το όνειρο».
Τον πρώτο λόγο στο δεύτερο μέρος έχει και πάλι ο Μέντελσον με δύο εκτενέστερες συνθέσεις του κοντά στα κλασικά και δεξιοτεχνικά πρότυπα: το Rondo Capriccioso (1830) και τη Φαντασία σε φα δίεση ελάσσονα ή Σκωτική σονάτα (1833), η οποία παραπέμπει σε έναν αγαπημένο χορό εκείνου του καιρού, την «écossaise», που ενέπνευσε πολλά έργα της εποχής. Ο Ρ. Προσσέντα κράτησε για το τέλος της βραδιάς ένα μεγαλειώδες έργο υψηλών αξιώσεων, από τα σπουδαιότερα του κλασικού ρεπερτορίου: τη Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα (1828) του Φραντς Σούμπερτ (1797-1828), την τελευταία που έγραψε στη σύντομη ζωή του ο μεγάλος αυστριακός συνθέτης.

info
Δευτέρα 14 Νοεμβρίου, 20:30
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος

Τιμές εισιτηρίων
10 € (Ζώνη Β) ● 15 € (Ζώνη Α)
Ειδικές τιμές
4 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι) ● 6 € (πολύτεκνοι, 65+)

Πληροφορίες για το κοινό
210 72.82.333
www.megaron.gr

Επίσης
https://www.facebook.com/megaron.gr
http://www.pinterest.com/megaronathens/
https://twitter.com/MegaronAthens

Keywords
Τυχαία Θέματα