Οι ελεύθεροι λογοκριμένοι
Η τέχνη μπορεί να είναι προκλητική. Μπορεί να ασκεί κριτική χωρίς να χρειαστεί να πει λέξη. Μπορεί να επηρεάσει και να διαμορφώσει συνειδήσεις, χωρίς να χρειαστεί να απολογηθεί, γιατί απλά είναι τέχνη, είναι έκφραση και οφείλει να είναι απρόσκοπτη. Γνωρίζει όρια; Και αν ναι, πού εκτείνονται αυτά;
Η απάντηση στα παραπάνω δόθηκε από την ίδια την Ένωση. Τα όρια της τέχνης φτάνουν εκεί όπου οι συνεπαγόμενες αντιδράσεις παραμένουν ελεγχόμενες. Εκεί που η τέχνη μπορεί να θίξει ένα λεπτό ζήτημα αλλά όχι να κουνήσει το δάχτυλο στους ιθύνοντες.
Περισσότερο συγκεκριμένα και ακόμα πιο έμπρακτα, 5 από τις 28 ελληνικές γελοιογραφίες που επρόκειτο να δημοσιευθούν στα εγκαίνια της Έκθεσης Καρικατούρας με θέμα την Ευρώπη, που διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στα πλαίσια της επετείου 60 χρόνων από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης, αποδοκιμάστηκαν και απορρίφθησαν.
Μία από τις γελοιογραφίες που αποδίδουν τα πρόσωπα της Ευρώπης
Στην πρόδηλη αυτή φίμωση αντέδρασε έντονα ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, εκφράζοντας μάλιστα την αντίθεσή του, προσφεύγοντας μαζί με τον ευρωβουλευτή Patrick Le Hyaric, κατά της απόφασης της κοσμήτορος, στον Antonio Tajani.
Στα πλαίσια της εκάστοτε έκθεσης, ο κανονισμός του Ευρωκοινοβουλίου προβλέπει την υποβολή σε έλεγχο του πιθανού περιεχομένου προς έκθεση, προκειμένου να διασφαλισθεί πως δεν προσβάλλει τις αξίες της Ένωσης και πως δεν περιλαμβάνει φιλοναζιστικό και προσβλητικό περιεχόμενο. Πρέπει να σημειωθεί πως τα σκίτσα που απορρίφθησαν από την κοσμήτορα Catherine Bearder, ήταν σε συμμόρφωση με τα παραπάνω προαπαιτούμενα, καθιστώντας αβάσιμη την απόρριψη αυτών. Την δικαιολογητική βάση, ωστόσο προσέφερε η πιθανότητα αυτών να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των γερμανικών εκλογών, καθώς πολλές από τις γελοιογραφίες αφορούσαν στο σκληρό πρόσωπο της γερμανικής ηγεσίας. Οι εξελίξεις βέβαια προηγήθηκαν της έκθεσης, καθώς ακροδεξιό κόμμα μπήκε για πρώτη φορά μετά από έξι δεκαετίες στη Βουλή, κερδίζοντας μάλιστα την τρίτη θέση, με ποσοστό 13% και το όνομα αυτού, AfD, ενισχύοντας την διαρκή παρουσία των ακροδεξιών κυττάρων στην Ευρώπη.
Η δυσανεξία της Ένωσης στην κριτική αναφορικά με την δομή και αποτελεσματικότητά της, γνωρίζει ιστορικό προηγούμενο, αυτό της ελληνοβρετανικής έκθεσης "Sweet Europe", που πραγματοποιήθηκε στον σταθμό μετρό του Συντάγματος, υπό την αιγίδα της ελληνικής βουλής και αντιμετωπίσθηκε με αρνητικότητα από την Ένωση. Εντείνοντας την δυσαρέσκειά της, η ΕΕ αρνήθηκε να αδειοδοτήσει την πραγματοποίηση της έκθεσης των γελοιογραφιών, κατόπιν αιτήματος του κ. Κούλογλου να δημοσιευθούν όλα τα σκίτσα απαρέκλιτα. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε ανεπίσημη μορφή, με διαμαρτυρίες από νέους που φορούσαν στο σώμα τους τα λογοκριμένα σκίτσα, προασπίζοντας το δικαίωμά τους στην ελεύθερη έκφραση.
Στιγμιότυπο από την ανεπίσημη έκθεση "Europe Turns 60: A Cartoon Party"
Στις δηλώσεις του, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, ευχαρίστησε την κοσμήτορα που με την εντυπωσιακή άρνησή της να επιτραπούν οι γελοιογραφίες... έκανε γνωστή την έκθεση σε όλη την Ευρώπη!
Δείτε περισσότερα στην συνέντευξη του Στέλιου Κούλογλου, για την λογοκρισία της έκθεσης γελοιογραφίας.
*Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιo πρόσκλησης ομάδας επισκεπτών -μεταξύ των οποίων και η αρθρογράφος- από τον Ευρωβουλευτή Στέλιο Κούλογλου, με αφορμή την έκθεση γελοιογραφίας "Europe Turns 60: A Cartoon Party".
Η απάντηση στα παραπάνω δόθηκε από την ίδια την Ένωση. Τα όρια της τέχνης φτάνουν εκεί όπου οι συνεπαγόμενες αντιδράσεις παραμένουν ελεγχόμενες. Εκεί που η τέχνη μπορεί να θίξει ένα λεπτό ζήτημα αλλά όχι να κουνήσει το δάχτυλο στους ιθύνοντες.
Περισσότερο συγκεκριμένα και ακόμα πιο έμπρακτα, 5 από τις 28 ελληνικές γελοιογραφίες που επρόκειτο να δημοσιευθούν στα εγκαίνια της Έκθεσης Καρικατούρας με θέμα την Ευρώπη, που διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στα πλαίσια της επετείου 60 χρόνων από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης, αποδοκιμάστηκαν και απορρίφθησαν.
Μία από τις γελοιογραφίες που αποδίδουν τα πρόσωπα της Ευρώπης
Στην πρόδηλη αυτή φίμωση αντέδρασε έντονα ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, εκφράζοντας μάλιστα την αντίθεσή του, προσφεύγοντας μαζί με τον ευρωβουλευτή Patrick Le Hyaric, κατά της απόφασης της κοσμήτορος, στον Antonio Tajani.
Στα πλαίσια της εκάστοτε έκθεσης, ο κανονισμός του Ευρωκοινοβουλίου προβλέπει την υποβολή σε έλεγχο του πιθανού περιεχομένου προς έκθεση, προκειμένου να διασφαλισθεί πως δεν προσβάλλει τις αξίες της Ένωσης και πως δεν περιλαμβάνει φιλοναζιστικό και προσβλητικό περιεχόμενο. Πρέπει να σημειωθεί πως τα σκίτσα που απορρίφθησαν από την κοσμήτορα Catherine Bearder, ήταν σε συμμόρφωση με τα παραπάνω προαπαιτούμενα, καθιστώντας αβάσιμη την απόρριψη αυτών. Την δικαιολογητική βάση, ωστόσο προσέφερε η πιθανότητα αυτών να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των γερμανικών εκλογών, καθώς πολλές από τις γελοιογραφίες αφορούσαν στο σκληρό πρόσωπο της γερμανικής ηγεσίας. Οι εξελίξεις βέβαια προηγήθηκαν της έκθεσης, καθώς ακροδεξιό κόμμα μπήκε για πρώτη φορά μετά από έξι δεκαετίες στη Βουλή, κερδίζοντας μάλιστα την τρίτη θέση, με ποσοστό 13% και το όνομα αυτού, AfD, ενισχύοντας την διαρκή παρουσία των ακροδεξιών κυττάρων στην Ευρώπη.
Η δυσανεξία της Ένωσης στην κριτική αναφορικά με την δομή και αποτελεσματικότητά της, γνωρίζει ιστορικό προηγούμενο, αυτό της ελληνοβρετανικής έκθεσης "Sweet Europe", που πραγματοποιήθηκε στον σταθμό μετρό του Συντάγματος, υπό την αιγίδα της ελληνικής βουλής και αντιμετωπίσθηκε με αρνητικότητα από την Ένωση. Εντείνοντας την δυσαρέσκειά της, η ΕΕ αρνήθηκε να αδειοδοτήσει την πραγματοποίηση της έκθεσης των γελοιογραφιών, κατόπιν αιτήματος του κ. Κούλογλου να δημοσιευθούν όλα τα σκίτσα απαρέκλιτα. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε ανεπίσημη μορφή, με διαμαρτυρίες από νέους που φορούσαν στο σώμα τους τα λογοκριμένα σκίτσα, προασπίζοντας το δικαίωμά τους στην ελεύθερη έκφραση.
Στιγμιότυπο από την ανεπίσημη έκθεση "Europe Turns 60: A Cartoon Party"
Στις δηλώσεις του, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, ευχαρίστησε την κοσμήτορα που με την εντυπωσιακή άρνησή της να επιτραπούν οι γελοιογραφίες... έκανε γνωστή την έκθεση σε όλη την Ευρώπη!
Δείτε περισσότερα στην συνέντευξη του Στέλιου Κούλογλου, για την λογοκρισία της έκθεσης γελοιογραφίας.
*Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιo πρόσκλησης ομάδας επισκεπτών -μεταξύ των οποίων και η αρθρογράφος- από τον Ευρωβουλευτή Στέλιο Κούλογλου, με αφορμή την έκθεση γελοιογραφίας "Europe Turns 60: A Cartoon Party".
Keywords
ιθύνοντες, φίμωση, συριζα, βουλη, sweet, europe, μετρο, party, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, θεμα εκθεσης 2012, δυσανεξια, θεμα, απλα, αφορμη, γελοιογραφιες, δαχτυλο, δηλωσεις, δομη, δοθηκε, εκθεση, εκφραση, εξι, ευρωπη, τεχνη, ιδια, ιθύνοντες, ιστορικο, κομμα, μορφη, ονομα, ορια, υπογραφη, συγκεκριμενα, σκιτσα, σωμα, τριτη, φίμωση, φορα, δικαιωμα, ενωση
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Πώς θα αναγνωρίσετε τα πρώτα σημάδια του αυτισμού στο παιδί
- Μακελειό με 50 νεκρούς στο Λας Βέγκας
- Όνομα-έκπληξη για διάδοχος του Λουτσέσκου στον ΠΑΟΚ
- Αυτός είναι ο μακελάρης του Λας Βέγκας [εικόνα]
- Τέλος τα κυπαρισσοειδή στην Θεσσαλονίκη; - Γιατί προειδοποιούν οι ειδικοί
- Φωτογραφίες: Αυτοί είναι οι κομάντος που απελευθέρωσαν τον Λεμπιδάκη
- «Δούλεψα με τη Μενεγάκη μία εβδομάδα… δεν άντεξα παραπάνω» (Video)
- Επτάχρονο αγόρι έπεσε από το μπαλκόνι του σπιτιού του στο Μενίδι
- Βρέθηκαν οι κλέφτες της εικόνας της Παναγίας από την Κοιλάδα Λάρισας
- Αυτός είναι ο Έλληνας που αγόρασε τη βίλα του Χιου Χέφνερ | ΦΩΤΟ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Όταν οι Καταλανοί μισθοφόροι εισέβαλαν και ρήμαξαν την Ελλάδα: Η συγγνώμη και η αποζημίωση μετά από 700 χρόνια
- Παυλόπουλος: Υπονομεύουν μόνοι τους την ευρωπαϊκή προοπτική πΓΔΜ και Αλβανία
- Η βία κατά των κοριτσιών «είναι αποδεκτή καθώς θεωρείται δεδομένη λόγω φύλου», σύμφωνα με έρευνα
- Οι ελεύθεροι λογοκριμένοι
- «Το τέλος της παλιάς μας πόλης»: Η ακμή και η παρακμή της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης σε μια σπάνια φωτογραφική έκθεση
- Ο ΟΗΕ καλεί τις ισπανικές αρχές να διεξαγάγουν έρευνα για τη βία στην Καταλονία
- Κομισιόν: Το δημοψήφισμα στην Καταλονία δεν ήταν νόμιμο
- Ιερώνυμος για ταυτότητα φύλου: Παιχνιδίσματα και εφευρήματα για να σκορπάμε την ώρα μας
- Το CDU της Μέρκελ και το SPD φέρεται να έχουν σχεδόν το ίδιο ποσοστό ενόψει των εκλογών στην Κάτω Σαξονία
- Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Αθήνα με πλούσιο πρόγραμμα και βραβευμένες ταινίες απ' όλο τον κόσμο
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Οι ελεύθεροι λογοκριμένοι
- Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός για το 2018
- «Το τέλος της παλιάς μας πόλης»: Η ακμή και η παρακμή της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης σε μια σπάνια φωτογραφική έκθεση
- Ο ΟΗΕ καλεί τις ισπανικές αρχές να διεξαγάγουν έρευνα για τη βία στην Καταλονία
- Πάνω από 100.000 παιδιά φέτος στους παιδικούς σταθμούς- στα 223,5 εκατ ευρώ η χρηματοδότηση
- Παυλόπουλος: Υπονομεύουν μόνοι τους την ευρωπαϊκή προοπτική πΓΔΜ και Αλβανία
- Όταν οι Καταλανοί μισθοφόροι εισέβαλαν και ρήμαξαν την Ελλάδα: Η συγγνώμη και η αποζημίωση μετά από 700 χρόνια
- Κομισιόν: Το δημοψήφισμα στην Καταλονία δεν ήταν νόμιμο
- Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Αθήνα με πλούσιο πρόγραμμα και βραβευμένες ταινίες απ' όλο τον κόσμο
- Ιερώνυμος για ταυτότητα φύλου: Παιχνιδίσματα και εφευρήματα για να σκορπάμε την ώρα μας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κεραμική - Γλυπτική 1990-2017: Έκθεση της Μαρίτσας Τραυλού στο Μουσείο Μπενάκη
- Τρία πεταμένα κινητά και ένας τυχαίος έλεγχος οδήγησαν στον Μιχάλη Λεμπιδάκη
- Βλαστός: Δεν θα με ξαναδείτε ποτέ στα δικαστήρια σας
- Τα υψηλότερα επίπεδα ανεργίας στην Ε.Ε. καταγράφονται στην Ελλάδα
- Νέα καθυστέρηση από τη NASΑ για το μεγαλύτερο διαστημικό τηλεσκόπιο
- ΥΠΕΞ: Αποτροπιασμός και συλλυπητήρια για τις επιθέσεις σε Λας Βέγκας και Μασσαλία
- Τα αποτελέσματα έρευνας για τις θερινές εκπτώσεις παρουσιάζει ο ΕΣΒ
- "Ενίσχυση του ΕΔΟΕΑΠ με εργοδοτική εισφορά ύψους 2% του ετήσιου τζίρου των ΜΜΕ"
- Ανεβαίνει ο δείκτης ανταγωνιστικότητας της Κύπρου