«Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί»: O Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί Τομ Στόπαρντ

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν, παλιοί συμφοιτητές του Άμλετ, καλούνται από τον Βασιλιά Κλαύδιο στο παλάτι με σκοπό να παρασύρουν τον μελαγχολικό πρίγκηπα σε διασκεδάσεις ώστε να μάθουν επιτέλους ποιο είναι αυτό το σκοτεινό μυστικό που βασανίζει την ψυχή του. Στη διάρκεια της αποστολής τους, οι δύο αθώοι αυλικοί συνοδεύουν τον Άμλετ στην Αγγλία και μεταφέρουν μαζί τους ένα κλειστό γράμμα, στο οποίο δίνεται η διαταγή για την άμεση εκτέλεση του. Ο Άμλετ αντικαθιστά το γράμμα με ένα άλλο, ζητώντας από τον Άγγλο Βασιλιά τη δική τους εκτέλεση. Μέρες μετά, ο Άγγλος πρέσβης μπαίνει στο παλάτι και ανακοινώνει: «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί».

Μετά το «Συμφορά από το πολύ μυαλό» του Αλεξάντρ Γκριμπογέντοφ (σεζόν 2021-22) και το «Berlin Alexanderplatz» του Άλφρεντ Ντέμπλιν (σεζόν 2022-23), ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων την εξαιρετική κωμωδία του Τομ Στόπαρντ «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί».

Η τραγική φάρσα για τους αντι-ήρωες του περιθωρίου της ξακουστής τραγωδίας του Άμλετ, που τα βάζουν με τα μεγαθήρια της Ιστορίας και καταλήγουν να έχουν το γνωστό ένδοξο-άδοξο τέλος, ανεβαίνει στην ιστορική μετάφραση του Μίνου Βολανάκη, με πρωταγωνιστές τον Βασίλη Ανδρέου και τον Νίκο Καρδώνη.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, με αφορμή την συγκεκριμένη παράσταση, αλλάζει ριζικά η διαρρύθμιση των καθισμάτων και της σκηνής.  Αυτή η μεγάλη ανατροπή στην παράδοση του ιστορικού θεάτρου της Κυψέλης, να προσφέρει εναλλακτικούς τρόπους θέασης ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε σκηνοθεσίας, αποτέλεσε το τελευταίο όραμα του Λευτέρη Βογιατζή, το οποίο σχεδίασε ο ίδιος και για το οποίο φρόντισε να εξοπλίσει το θέατρο του με τον κατάλληλο μηχανισμό. Έναν μηχανισμό, ωστόσο, που δεν πρόλαβε να θέσει σε λειτουργία και ο οποίος παίρνει σάρκα και οστά τώρα, για πρώτη φορά, 11 χρόνια μετά τον θάνατό του.

Το έργο του βραβευμένου με Όσκαρ Σερ Τομ Στόπαρντ, πρωτοπαίχτηκε στο Fringe Festival του Εδιμβούργου το 1966 και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες και καινοτόμες κωμωδίες της σύγχρονης παγκόσμιας δραματουργίας. Εδώ, ο μεγαλύτερος σύγχρονος βρετανός θεατρικός συγγραφέας κατά πολλούς, μετά τον Πίντερ, παρουσιάζει δύο απλούς ανθρώπους ως παράπλευρες απώλειες, ως εξιλαστήρια θύματα, ενός πολιτικού παιχνιδιού που σαρώνει και ισοπεδώνει τα πάντα.

Πρόκειται για μια σύγχρονη διατύπωση του «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ, προσαρμοσμένη σε πιο αναγνωρίσιμες πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες, και ταυτόχρονα με την εντυπωσιακή σκιά του αριστουργήματος του Σαίξπηρ «Άμλετ» να πέφτει βαριά επάνω του.

Ένα έργο που αντιστρέφει για πρώτη φορά την αρχετυπική ιστορία του Σαίξπηρ και ρίχνει το βάρος από την εξουσία στο περιθώριο, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη τραγική φάρσα στην οποία πρωταγωνιστούν όλοι οι ήρωες του Άμλετ, με διαλόγους προκλητικούς που ξυπνάνε το μυαλό του θεατή.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία: Στάθης Λιβαθινός

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης

Σκηνικά / Επιμέλεια Κοστουμιών: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρέας Λαμπρόπουλος

Βοηθός Σκηνογράφου / Ενδυματολόγου: Έμιλυ Κουκουτσάκη

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Παίζουν: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βασίλης Ανδρέου, Γιώργος Δάμπασης, Νίκος Καρδώνης,  Στάθης Κόικας, Φοίβος Μαρκιανός, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου,  Άρης Τρουπάκης, Δημήτρης Φιλιππίδης 

 Μουσικοί: Θοδωρής Κοτεπάνος (πιάνο), Φίλανδρος Μάριος Καρράς (κλαρινέτο), Κοτταρίδης Δημήτρης (τσέλο)

Info

Πρεμιέρα: 21 Φεβρουαρίου

Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη | 210.82.17.877.

Παραστάσεις

Τετάρτη 19:00

Πέμπτη  20:30

Παρασκευή 20:30

Σάββατο 18.00 & 21:00

Εισιτήρια από 15 ευρώ

Προπώληση

https://www.ticketservices.gr/event/o-rozenkrantz-kai-o-gkilntenstern-einai-nekroi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σταύρος Ξαρχάκος: Οι άγνωστες πτυχές της ζωής του μέσα από μία διαδικτυακή σειρά 20 επεισοδίων

«Good»: Το πολιτικό δράμα του Σ. Φίλιπ Τέιλορ από το Θέατρο Harold Pinter στην Αθήνα

Τι διαβάζουμε τώρα: Πέντε νέα βιβλία ξένης λογοτεχνίας

Keywords
Τυχαία Θέματα