The New Yorker: Οι ιστορίες, οι εξελίξεις και οι πρωταγωνιστές που χαρακτήρισαν τα ωραιότερα εξώφυλλα του διάσημου περιοδικού

Υπάρχουν κάποιες διαχρονικές, παγκόσμιες παραδόσεις στον Τύπο και κυρίως τον κόσμο των περιοδικών που είναι αναγνωρίσιμες σε όλους. Αναμφισβήτητα το πιο δημοφιλές έντυπο, τόσο για την ιστορία του όσο και για την ποιότητα των άρθρων και θεματολογίας που ανέκαθεν παρουσίαζε, είναι το περιοδικό «The New Yorker».

Ακόμα ένα χαρακτηριστικό, για το οποίο ξεχωρίζει είναι τα εντυπωσιακά εξώφυλλά του, πάντα σχεδιασμένα από μια σειρά εικονογράφων, οι οποίοι συνήθως μέσα από τα σκίτσα τους απεικονίζουν κάποιο τρέχον γεγονός, κυρίως της πολιτικής επικαιρότητας.

Το πρώτο εξώφυλλο

Το πρώτο

τεύχος του New Yorker κυκλοφόρησε στις 21 Φεβρουαρίου του 1925. Στο εξώφυλλο πρωταγωνιστούσε ο δανδής Eustace Tilley, μια φιγούρα που σχεδίασε ο Αμερικανός γραφίστας Rea Irvin και αργότερα υιοθετήθηκε ως η μασκότ του περιοδικού. Έμπνευση για τη δημιουργία της φιγούρας αποτέλεσε μια ζωγραφιά του Γάλλου καλλιτέχνη, δανδή Alfred d’Orsay, ο οποίος ήταν τόσο γνωστός στις αρχές του 19ου αιώνα για το ιδιαίτερο ντύσιμό του που συμπεριλήφθηκε ως και στην εγκυκλοπαίδεια Britannica.

Ο Tilley, το πιο εμβληματικό σκίτσο στην ιστορία του εντύπου, είναι γνωστός για το ψηλό του καπέλο, το μονόκλ και το χαρακτηριστικό αριστοκρατικό του ύφος. Πριν μετατραπεί στο σκίτσο-σήμα κατατεθέν του New Yorker, υπήρξε χαρακτήρας σε μια σειρά από χιουμοριστικά άρθρα του Corey Ford, με στόχο να αποκαλύψουν πληροφορίες για τον σχεδιασμό πίσω από το κάθε τεύχος του περιοδικού.

Με την πάροδο των χρόνων, η καλλιτεχνική ομάδα του New Yorker δημιούργησε παραλλαγές του Tilley ή νέες φιγούρες εμπνευσμένες από αυτόν: κατά καιρούς είδαμε τη γυναικεία εκδοχή, τη σκουρόχρωμη και την πανκ. Επιπλέον, ο Tilley από την ίδρυση του περιοδικού και μετά, εμφανίζεται στο εξώφυλλο κάθε επετειακού τεύχους.

#onthisday, the first New Yorker shows on the news stands. Art done by Rea Irvin, he created the mystery monocle man Eustace Tilley, back in 1925. Thank you to @illustrationchronicles for the today's info and @abstractsunday , Christoph Niemann for the constant creative reverie and rediscovery. Happy Birthday Eustace Tilley. #thenewyorker #graphicart #vintage #vintagemagazine #eustacetilley #reairvin #happybirthdayeustacetilley #christophniemann

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The fjv Journal (@fjvelazquez33) στις 21 Φεβ, 2018 στις 1:45 μμ PST

Love the last cover! “I wanted to capture the poise and the pose of the original Eustace Tilley dandy, but do it as something extremely simple and modern,” Malika Favre, a French artist who lives in London, says, about “The Butterfly Effect,” a riff on the very first cover of The New Yorker, from 1925. The original, by Rea Irvin—or some variation of it—has appeared with the Anniversary Issue of the magazine almost every year since.” #thenewyorker #thenewyorkercovers #malikafavre

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Angelinaper (@angelinaper) στις 19 Φεβ, 2018 στις 6:36 πμ PST

Ο πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής του New Yorker ήταν ο Irvin, ο οποίος σχεδίασε-μεταξύ άλλων- και την εικονική γραμματοσειρά στις επικεφαλίδες του εξωφύλλου αλλά και εκείνες των άρθρων που φιλοξενούσε το έντυπο. Αυτή η γραμματοσειρά σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το περιοδικό τη δεκαετία του ’20 και ανασχεδιάστηκε από τους Ben Kiel και House Industries. Αργότερα παρατηρήθηκαν προσπάθειες αντιγραφής της γραμματοσειράς, αλλά απέτυχαν αν τις συγκρίνουμε με την πρωτότυπη του New Yorker.

Οι ιστορίες πίσω από τα εξώφυλλα

Πίσω από κάθε εξώφυλλο, κρύβεται και μια ιστορία. Οι εικονογράφοι επηρεάζονται όχι μόνο από την ειδησεογραφία της εβδομάδας ή του μήνα, αλλά και από μικρές, καθημερινές σκηνές που παρατηρούν στο κοντινό τους περιβάλλον. Κάθε εξώφυλλο συνοδεύεται και από μια σύντομη ιστορία που περιγράφει την έμπνευση του κάθε εικονογράφου και είναι διαθέσιμη στην ηλεκτρονική και έντυπη έκδοση του περιοδικού.

Έχουμε δει εξώφυλλα που απεικονίζουν την πολιτική σκηνή της Αμερικής όπως τις ορκωμοσίες Αμερικανών προέδρων ή τις εκλογικές καμπάνιες και τις επιπτώσεις στους πολίτες, σημαντικά γεγονότα όπως την πτώση των δίδυμων πύργων το 2001, τις διαμάχες πολιτικών ηγετών διάφορων χωρών, θανάτους σημαντικών προσωπικοτήτων όπως αυτός του Steve Jobs, αλλά και πιο ευχάριστα θέματα όπως την έναρξη Ολυμπιακών Αγώνων ή τον ερχομό εορταστικών εποχών του χρόνου.

“Cover Stories: Remembering the Twin Towers on the New Yorker” is a special exhibition now on view at the #911Museum. Featuring 33 covers from the magazine, the exhibition takes us through a visual journey of the Twin Towers before and after 9/11. @newyorkermag #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 911 Memorial & Museum (@911memorial) στις 12 Μάρ, 2018 στις 11:50 πμ PDT

“Sports can be an opportunity for some of the world’s most talented to leap to their freedom,” says @markulriksenart. #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New Yorker Art Department (@newyorkerart) στις 20 Φεβ, 2018 στις 2:54 μμ PST

“In the Hole” is the response by @russoillustration to President Trump’s recent comments about immigration. #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New Yorker Art Department (@newyorkerart) στις 16 Ιαν, 2018 στις 3:38 μμ PST

“I miss winters in New York,” says @kimdem, who now lives in Los Angeles. “I saw this: a guy going home with a fresh, hot pie, late at night. I love these New York moments.” #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New Yorker Art Department (@newyorkerart) στις 29 Νοέ, 2017 στις 9:50 πμ PST

“It’s almost Christmas and Donald Trump’s former national-security adviser Michael Flynn is singing for all to hear,” the artist Barry Blitt says, about his cover for the World Changers issue. #TNY covers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New Yorker Art Department (@newyorkerart) στις 12 Δεκ, 2017 στις 3:25 μμ PST

I asked myself, What would King be doing if he were around today?” says artist Mark Ulriksen. #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New Yorker Art Department (@newyorkerart) στις 10 Ιαν, 2018 στις 2:57 μμ PST

Brilliant & simplistic @newyorkermag cover by @malikafavre. ________________________________________________ #type #typography #design #minimalistdesign #newyorkercovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fontificating (@fontificating) στις 31 Μάι, 2017 στις 11:52 πμ PDT

Packing up the art work www.thedriverssociety.com #thenewyorker #newyorkercovers #thedriverssociety #octane #spiriteddriver #greatstyle #drivetastefully

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Drivers Society (@thedriverssociety) στις 14 Ιούλ, 2017 στις 7:21 πμ PDT

A slideshow of our covers, through the years, for #InternationalWomensDay. #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη jtnyc7188 (@jtnyc7188) στις 8 Μάρ, 2018 στις 11:02 πμ PST

“You can be a pro—leap, and spin, and skate backwards—or like me (that’s me in the lower right) years ago, throwing my back out while trying to hold up my kid as she falls,” says @markulriksenart. #TNYcovers

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New Yorker Art Department (@newyorkerart) στις 30 Ιαν, 2018 στις 3:03 μμ PST

Τα θέματα των εξωφύλλων χωρίζονται σε κατηγορίες: Νέα Υόρκη, Πολιτική, Ρομάντζο, Ζώα, Οικογένεια, Μόδα, Εποχές και Καρτούν.

Οι εικονογράφοι

Ανάμεσα στους εικονογράφους του New Yorker που ξεχώρισαν την τελευταία δεκαετία για το ταλέντο και τις ιστορίες τους είναι οι: Adrian Tomine, Jenny Kroik, Tom Gauld και Françoise Mouly.

I am beyond excited for my very first New Yorker cover for the Nov. 13 issue! It features my painting of this beautiful lady I saw looking at books at @strandbookstore ! You can read more about it on the New Yorker Magazine Blog (link in my bio) and see a slideshow of my art, which is so cool

Keywords
Τυχαία Θέματα