175 χρόνια Εθνική Τράπεζα: Προβολή έργου Νίκου Αλεξίου
Με την ευκαιρία του εορτασμού των 175 χρόνων από την ίδρυσή της, η Εθνική Τράπεζα επιλέγει την εξωστρέφεια στην επικοινωνία της με το κοινό.
Η πρόσοψή του ιστορικού κεντρικού κτιρίου της, στην πλατεία Κοτζιά, γίνεται χώρος υποδοχής ενός εμβληματικού έργου σε βίντεο της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, ενός από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής μας, του Νίκου Αλεξίου (1960 – 2011). Είναι το έργο με το οποίο εκπροσωπήθηκε
η Ελλάδα στην 52η Μπιενάλε της Βενετίας το 2007. Τίτλος του «Ένα τέλος – Μια αρχή». Ένα έργο που γεννάται και αναγεννάται από το υπέροχο ψηφιδωτό δάπεδο της Μονής Ιβήρων, όπου ο Νίκος Αλεξίου διέμεινε για αρκετούς μήνες. Χρωματικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα σε ατέλειωτες σχεδιαστικές παραλλαγές «ρέουν» στην επίπεδη επιφάνεια της πρόσοψης, μεταλλάσσοντας συνεχώς μορφή. «Αυτό το σχέδιο, αυτές οι γραμμές βρίσκονται σε ένα όριο, σε ένα μεταίχμιο. Είναι το τέλος και η αρχή μαζί» αναφέρει ο ίδιος σχολιάζοντας το έργο.
H Εθνική Τράπεζα διαχρονικά, έχει πρωταγωνιστήσει στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή της χώρας, ενώ παράλληλα, στηρίζει με ποικίλους τρόπους, την καλλιτεχνική δημιουργία.
Το βίντεο θα προβάλλεται από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 3 Οκτωβρίου 2016, καθημερινά, από τις 7.30 μ.μ. έως και τις 11.30 μ.μ..
Λίγα λόγια για τον Νίκο Αλεξίου:
Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1960. Σπούδασε πρώτα στην Akademie der Bildeden Kunste της Βιέννης (1982-1983), και μετά στην ΑΣΚΤ της Αθήνας, στο εργαστήριο χαρακτικής του Κ. Γραμματόπουλου.
Η πρώτη ατομική του έκθεση (1985, Δεσμός) με συνθέσεις από φυσικά υλικά (πέτρα, ξύλο, λάσπη κλπ.) ήταν αποτέλεσμα των αναζητήσεών του γύρω από τις πρωταρχικές ανθρώπινες κατασκευές. Καθώς η δουλειά του εξελίσσεται, το ενδιαφέρον του στρέφεται προς τα φυσικά φαινόμενα, κυρίως προς την κίνηση και τις αντανακλάσεις του φωτός, την ανάλυση των φωτεινών ακτίνων και την προβολή των ιριδισμών πάνω σε διάφορες επιφάνειες ή στο νερό. Δημιουργεί εγκαταστάσεις με δαντελωτές γεωμετρικές κατασκευές από καλάμι ή από χαρτί σε ποικίλες διαστάσεις, που κτίζουν ρευστούς και ποιητικούς χώρους, συχνά με συμβολικές προεκτάσεις. Η τέχνη του εμπεριέχει αναφορές στην παράδοση ή στο ιστορικό παρελθόν, με μια εντυπωσιακή ποικιλία μέσων, από τις εύθραυστες χειροτεχνικές κατασκευές μέχρι την προηγμένη τεχνολογία.
Από το 2003 ασχολήθηκε επισταμένα με θέματα και μοτίβα από την Ιερά Μονή Ιβήρων του Αγίου Όρους, την οποία επισκεπτόταν συχνά. Κατόρθωσε να εκφράσει το μυστικιστικό στοιχείο και τον πλούτο της θρησκευτικής αρχιτεκτονικής με πολυσύνθετα μέσα, αλλά και με μια διάθεση στοχασμού και περισυλλογής.
Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 23η Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (2005), καθώς και στην 52η Μπιενάλε της Βενετίας (2007), με το πολυσυζητημένο έργο του The End, μια μεγάλη εγκατάσταση εμπνευσμένη από τo ψηφιδωτό δάπεδο του Καθολικού της Μονής Ιβήρων. Μια περιληπτική εκδοχή του έργου, με ψηφιακά επεξεργασμένες αποτυπώσεις του ίδιου ψηφιδωτού, εκτέθηκε παράλληλα στην Αθήνα και στο Μόναχο. Με ανάλογο τρόπο, σε ψηφιακές εκτυπώσεις μεγάλων διαστάσεων, παρουσιάστηκε και ο χώρος της Πλατείας και της Βασιλικής του Αγίου Μάρκου της Βενετίας, το 2010, σαν δεύτερη φάση της ίδιας πορείας.
Παράλληλα με την εικαστική του δουλειά, σκηνογράφησε πλήθος θεατρικών παραστάσεων, κυρίως στην Ελλάδα. Συνεργάστηκε με τη χοροθεατρική «Ομάδα Εδάφους» του Δημήτρη Παπαϊωάννου και με πολλούς σημαντικούς θιάσους. Υπήρξε επίσης συλλέκτης έργων σύγχρονης τέχνης.
Μέχρι τον πρόωρο θάνατό του (Αθήνα, 2011), είχε παρουσιάσει το έργο του σε πάνω από 15 ατομικές εκθέσεις και σε πολλές ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Η πρόσοψή του ιστορικού κεντρικού κτιρίου της, στην πλατεία Κοτζιά, γίνεται χώρος υποδοχής ενός εμβληματικού έργου σε βίντεο της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, ενός από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής μας, του Νίκου Αλεξίου (1960 – 2011). Είναι το έργο με το οποίο εκπροσωπήθηκε
H Εθνική Τράπεζα διαχρονικά, έχει πρωταγωνιστήσει στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή της χώρας, ενώ παράλληλα, στηρίζει με ποικίλους τρόπους, την καλλιτεχνική δημιουργία.
Το βίντεο θα προβάλλεται από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 3 Οκτωβρίου 2016, καθημερινά, από τις 7.30 μ.μ. έως και τις 11.30 μ.μ..
Λίγα λόγια για τον Νίκο Αλεξίου:
Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο το 1960. Σπούδασε πρώτα στην Akademie der Bildeden Kunste της Βιέννης (1982-1983), και μετά στην ΑΣΚΤ της Αθήνας, στο εργαστήριο χαρακτικής του Κ. Γραμματόπουλου.
Η πρώτη ατομική του έκθεση (1985, Δεσμός) με συνθέσεις από φυσικά υλικά (πέτρα, ξύλο, λάσπη κλπ.) ήταν αποτέλεσμα των αναζητήσεών του γύρω από τις πρωταρχικές ανθρώπινες κατασκευές. Καθώς η δουλειά του εξελίσσεται, το ενδιαφέρον του στρέφεται προς τα φυσικά φαινόμενα, κυρίως προς την κίνηση και τις αντανακλάσεις του φωτός, την ανάλυση των φωτεινών ακτίνων και την προβολή των ιριδισμών πάνω σε διάφορες επιφάνειες ή στο νερό. Δημιουργεί εγκαταστάσεις με δαντελωτές γεωμετρικές κατασκευές από καλάμι ή από χαρτί σε ποικίλες διαστάσεις, που κτίζουν ρευστούς και ποιητικούς χώρους, συχνά με συμβολικές προεκτάσεις. Η τέχνη του εμπεριέχει αναφορές στην παράδοση ή στο ιστορικό παρελθόν, με μια εντυπωσιακή ποικιλία μέσων, από τις εύθραυστες χειροτεχνικές κατασκευές μέχρι την προηγμένη τεχνολογία.
Από το 2003 ασχολήθηκε επισταμένα με θέματα και μοτίβα από την Ιερά Μονή Ιβήρων του Αγίου Όρους, την οποία επισκεπτόταν συχνά. Κατόρθωσε να εκφράσει το μυστικιστικό στοιχείο και τον πλούτο της θρησκευτικής αρχιτεκτονικής με πολυσύνθετα μέσα, αλλά και με μια διάθεση στοχασμού και περισυλλογής.
Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 23η Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (2005), καθώς και στην 52η Μπιενάλε της Βενετίας (2007), με το πολυσυζητημένο έργο του The End, μια μεγάλη εγκατάσταση εμπνευσμένη από τo ψηφιδωτό δάπεδο του Καθολικού της Μονής Ιβήρων. Μια περιληπτική εκδοχή του έργου, με ψηφιακά επεξεργασμένες αποτυπώσεις του ίδιου ψηφιδωτού, εκτέθηκε παράλληλα στην Αθήνα και στο Μόναχο. Με ανάλογο τρόπο, σε ψηφιακές εκτυπώσεις μεγάλων διαστάσεων, παρουσιάστηκε και ο χώρος της Πλατείας και της Βασιλικής του Αγίου Μάρκου της Βενετίας, το 2010, σαν δεύτερη φάση της ίδιας πορείας.
Παράλληλα με την εικαστική του δουλειά, σκηνογράφησε πλήθος θεατρικών παραστάσεων, κυρίως στην Ελλάδα. Συνεργάστηκε με τη χοροθεατρική «Ομάδα Εδάφους» του Δημήτρη Παπαϊωάννου και με πολλούς σημαντικούς θιάσους. Υπήρξε επίσης συλλέκτης έργων σύγχρονης τέχνης.
Μέχρι τον πρόωρο θάνατό του (Αθήνα, 2011), είχε παρουσιάσει το έργο του σε πάνω από 15 ατομικές εκθέσεις και σε πολλές ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
εθνικη τραπεζα, τραπεζες, εθνικη, αλεξιου, τραπεζα, huffington post, ελλαδα, ασκτ, αθηνα, end, feed, property, huffington, Γόνδολες της Βενετίας, ομαδα διας, θεμα εκθεσης 2012, σχεδιο αθηνα, βιντεο, δουλεια, ξυλο, ρεθυμνο, ασκτ, γινεται, ευκαιρια, εκθεση, εκθεσεις, εξωστρεφεια, επικοινωνια, τεχνη, τεχνολογια, ζωη, ιδρυση, ιβηρων, ιστορικο, κατασκευες, κινηση, λογια, μηνες, μοναχο, μορφη, νερο, νικο, σχεδιο, τιτλος, φυσικα, ψηφιδωτο, huffington post, huffington, feed, property, θεματα, υλικα, υπεροχο
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟΣ Γάμος σε χωριό - Την Νύφη συνόδευε ο ΝΕΚΡΟΣ πατέρας της... [video]
- Ανασκευάζει το Βερολίνο για την τοποθέτηση Ερντογάν
- Ford in The Mall
- ΤΙ ΛΕΝΕ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΤΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΕΛ...
- Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ - Γιατί πήγε ο Στουρνάρας στο Μαξίμου
- AGB: Αυτοί επικράτησαν στη μάχη της τηλεθέασης την Πέμπτη
- Έβαλε τα χρυσαφικά στο σεντόνι και το έδωσε στους κλέφτες
- «Δίδυμα φεγγάρια»: Η μεγάλη στιγμή της συνάντησης Παύλου και Αλίκης φτάνει (video)
- Καινούργιου: Καταλαβαίνεις τα «προσόντα» ενός άντρα από τον τρόπο που μπαίνει σε ένα μαγαζί (video)
- Ψυχίατρος για πατέρα της Άννυ: Τη σκότωσε -Δεν έχει αναστολές
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Ανεβάζει τους τόνους ο Ιερώνυμος: «Όσοι τα έβαλαν στο παρελθόν με την Ορθοδοξία έχασαν»
- Χαμός στο Ίντερνετ με συσκευές που ανατινάζονται: Αναφορές για έκρηξη iPhone 7 και καταστροφές (και) πλυντηρίων της Samsung
- Tο μοναδικό θέμα στο οποίο συμφωνούν Κλίντον - Τραμπ
- Στουρνάρας: Δεν με ανησυχεί η Deutsche Bank. Το τραπεζικό σύστημα είναι προστατευμένο
- 175 χρόνια Εθνική Τράπεζα: Προβολή έργου Νίκου Αλεξίου
- Αποστολή εξετελέσθη: Το ταξίδι του διαστημοπλοίου Rosetta τελείωσε με πρόσκρουση στον κομήτη
- Το σχέδιο του Μουζάλα για την ελάφρυνση των νησιών από τις προσφυγικές ροές
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- 175 χρόνια Εθνική Τράπεζα: Προβολή έργου Νίκου Αλεξίου
- Tο μοναδικό θέμα στο οποίο συμφωνούν Κλίντον - Τραμπ
- Στουρνάρας: Δεν με ανησυχεί η Deutsche Bank. Το τραπεζικό σύστημα είναι προστατευμένο
- Αποστολή εξετελέσθη: Το ταξίδι του διαστημοπλοίου Rosetta τελείωσε με πρόσκρουση στον κομήτη
- Το σχέδιο του Μουζάλα για την ελάφρυνση των νησιών από τις προσφυγικές ροές
- Ανεβάζει τους τόνους ο Ιερώνυμος: «Όσοι τα έβαλαν στο παρελθόν με την Ορθοδοξία έχασαν»
- Χαμός στο Ίντερνετ με συσκευές που ανατινάζονται: Αναφορές για έκρηξη iPhone 7 και καταστροφές (και) πλυντηρίων της Samsung
- Οριστικός υπερθεματιστής ανακηρύχθηκε ο Ιβάν Σαββίδης
- ΕΜΣΤ: Ανοίγει τις πόρτες του για το κοινό εγκαινιάζοντας τις περιοδικές του εκθέσεις
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ψυχίατρος για πατέρα της Άννυ: Τη σκότωσε -Δεν έχει αναστολές
- Μόνιμη στέγη για το Δημόσιο ΙΕΚ Β. Νοσηλευτή στη Λάρισα
- Παννατική στάση εργασίας της ΠΟΕ - ΟΤΑ την Πέμπτη (6/10)
- Συγκλονίζει η αδερφή του μικρού Μπεν: «Δεν μας έχει μείνει άλλο κουράγιο»
- Έβρεξε καραμέλες… στην ανατολική Ευρώπη!
- Η συγκλονιστική έκκληση του Σερβετά για την μικρή Ραφαέλα…
- «Κατρακυλούν» οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα – Αυξάνεται η μερική απασχόληση
- Πώς να απολαύσετε τη μητρότητα χωρίς να καταρρεύσετε
- Η Γερμανία «κάνει πλάτες» στον Ερντογάν: Δεν είδε, δεν άκουσε τις δηλώσεις του
- Γαλλία: Αεροπορικές επιχειρήσεις για την καταπολέμηση του Ισλαμικού Κράτους στο Ιράκ