Metro: Last Light

Επόμενη στάση: Φωλιά μεταλλαγμένων

Πληροφορίες:

Εταιρία ανάπτυξης: Deep Silver

Studio ανάπτυξης: 4Α Games

Διάθεση: Enarxis Dynamic Media

Είδος: FPS

Κυκλοφορία: 17/5/2012

Το είδαμε σε: PC

Κυκλοφορεί επίσης: PS3, Xbox 360

Official SiteΣυζήτηση στο Forum

Το Metro: Last Light

(πρώην Metro 2034) είναι ένα first-person shooter παιχνίδι που αναπτύχθηκε από το ουκρανικό στούντιο 4Α Games και δημοσιεύτηκε από την Deep Silver για τις πλατφόρμες MS Windows, PlayStation 3 και Xbox 360. Από τις 17 Μαΐου είναι πλέον διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη σε ψηφιακές εκδόσεις αλλά και κανονικές. Πρόκειται για ένα πολυσυζητημένο και πολυαναμενόμενο παιχνίδι το οποίο κερδίζει όλο και περισσότερους φαν. Ιστορικά, είναι τοποθετημένο χρονολογικά στο έτος 2034 στη Ρωσία, σε έναν κόσμο μετά την αποκαλυπτική καταστροφή που υπέστη και έχει προσανατολισμένη τη δράση του gameplay σε ένα συνδυασμό στοιχείων τρόμου και επιβίωσης.

Campaign

Το Μetro Last Light βρίσκεται στο ίδιο γνωστό περιβάλλον που είχε ο προκάτοχός του, στο οποίο η ανθρωπότητα αγωνίζεται να επιβιώσει κάτω από τα ερείπια της κατεστραμμένης Μόσχας, μέσα στις σήραγγες του μετρό, μακριά από τις θανάσιμες απειλές του έξω κόσμου. Οι άνθρωποι και τα ζώα που έχουν εκτεθεί στις ραδιενεργές ουσίες που έχουν γεμίσει την ατμόσφαιρα έχουν γίνει μεταλλαγμένοι που παραμονεύουν στις κατακόμβες και κυνηγούν τους κατοίκους της. Οι επιζώντες απ’ την άλλη πλακώνονται μεταξύ τους για τις υπόλοιπες προμήθειες αντί να συμμαχήσουν όλοι μαζί για την καταπολέμηση αυτών των επικίνδυνων πλασμάτων που τείνουν να τους εξαφανίσουν. Παράλληλα, όλες οι φατρίες των ανθρώπων εποφθαλμούν το απόλυτο όπλο: μια πανίσχυρη συσκευή από τα στρατιωτικά θησαυροφυλάκια της D6 που μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω. Ο εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των επιζώντων φαίνεται να είναι αναπόφευκτος και μπορεί να οδηγήσει μέχρι το τέλος της ανθρωπότητας –ή όσης τελοσπάντων έχει απομείνει.

Στο Metro: Last Light ο παίκτης έχει το ρόλο του Artyom ξανά και πρέπει να βρει έναν τρόπο για βγάλει νόημα από το χάος που επικρατεί και να είναι το «τελευταίο φως» στην πιο σκοτεινή ώρα της ανθρωπότητας. Το παιχνίδι προχωράει με γνώμονα την ιστορία και βάζει σταδιακά τον παίκτη σε καταστάσεις μάχης, όπου θα πρέπει να πολεμήσει με όπλα πρωτότυπα και χειροποίητα και να εξολοθρεύσει τόσο ανθρώπους όσο και μεταλλαγμένους εχθρούς. Όπως στο Metro 2033, έτσι και στο Metro: Last Light υπάρχει επίσης ένα κρυφό σύστημα πόντων κάρμα που επηρρεάζει το τέλος που θα έχει κάθε παίκτης.

Η ιστορία του εν λόγω τίτλου είναι συνέχεια του άσχημου τέλους του προηγούμενου παιχνιδιού απ’ το franchise και πιο συγκεκριμένα βασίζεται στον βομβαρδισμό της αποικίας των Dark Ones –ανθρωποειδών πλασμάτων που έχουν τρομερές τηλεπαθητικές δυνάμεις. Όμως μαθαίνετε ότι ένας απ’ αυτούς επιζεί και σας ανατίθεται η αποστολή να τον βρείτε και να τον εξοντώσετε. Καθώς πάνω στο κηνύγι την ώρα που τον πιάνετε λαβωμένο κάποιος σας ρίχνει αναίσθητους, ξυπνάτε αιχμάλωτος των ναζιστών επιζώντων και μαθαίνετε ότι το πλάσμα που κυνηγούσατε πουλήθηκε σε κάποιον άγνωστο και ο αγώνας να βρείτε αυτό και μια λύση να μην καταστραφεί ό,τι έχει απομείνει απ την ανθρωπότητα συνεχίζεται.

Gameplay

To gameplay του Metro: Last Light είναι εντυπωσιακά ξεχωριστό. Ενώ είναι shooter πρώτου προσώπου με τέρατα και ανθρώπους για εχθρούς, πράγμα που φέρνει στο μυαλό τακτική «απλά πυροβολώ ό,τι κινείται», καταφέρνει να μην ακολουθεί αυτή τη συνήθως ρηχή συνταγή αλλά να κάνει τον παίκτη να ενδιαφέρεται για το σενάριο και την παραμικρή λεπτομέρειά του. Επίσης οι μάχες δεν είναι πάντα του στυλ spray and pray, αλλά τα όπλα που θα κουβαλάτε, το περιβάλλον στο οποίο μάχεστε και ο αριθμός των αντιπάλων σας, καθορίζουν τη στρατηγική που θα χρησιμοποιήσετε και τις αποφάσεις ζωτικής σημασίας που θα πάρετε.

Η κύρια μέθοδος αφήγησης εδώ είναι το να ακούτε συζητήσεις άλλων. Απ’ την πολύ αρχή του παιχνιδιού θα συναντήσετε συντρόφους και σύμμαχους να συζητούν για εσάς ή για τα πράγματα που συμβαίνουν και τις περισσότερες φορές –αν όχι όλες- σίγουρα θα σας τραβήξουν την προσοχή. Τουλάχιστον εμείς, σε πάμπολλα σημεία του παιχνιδιού δε βαρεθήκαμε ούτε στιγμή να ακούμε συζητήσεις για τα σχέδια των εχθρών ή για φήμες που θέλουν τον εμφύλιο να έρχεται. Ειδικά στις νέες περιοχές που πηγαίνει ο χαρακτήρας σας είναι πολύ σημαντικό να ακούτε τις συζητήσεις των ανθρώπων γύρω σας. Σίγουρα ίσως φανεί μονότονο ή βαρετό σε κάποιους αλλά έτσι είναι σχεδιασμένο και σίγουρα είναι ευχάριστη αλλαγή σε σχέση με άλλους τίτλους. Το μόνο που μας «ενόχλησε» σε αυτό το θέμα είναι ότι ο χαρακτήρας μας δε μιλάει σχεδόν ποτέ με τους συμμάχους του, ακόμα κι όταν εκείνοι γίνονται εκνευριστικά φλυάροι. Περνιέται έτσι ένα συναίσθημα απομόνωσης και μοναξιάς καθώς οι περισσότερες φορές που ακούγεται η φωνή του κεντρικού χαρακτήρα είναι μετά από κάθε πίστα, όταν εκφράζει τις σκέψεις του.

Άλλο ένα ενδιαφέρον κομμάτι του παιχνιδιού είναι ο εξοπλισμός που έχετε. Μια χημική μάσκα, έναν αναπτήρα, μια πυξίδα-σημειωματάριο για τα objectives, τα όπλα σας, φακός, med kits, σούπερ ρολόι και μια μικρή δυναμό-γεννήτρια. Για τα med kits δε χρειάζεται να ειπωθούν πολλά, χρήσιμη και γρήγορη η λειτουργία τους, σας κρατάνε μακριά από τα νύχια του χάρου σε κρίσιμες καταστάσεις με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού. Η μάσκα προφανώς χρησιμεύει για να μπορέσετε να επιβιώσετε στην επιφάνεια της γης ή σε περιοχές κοντά αυτής, καθώς ο αέρας είναι γεμάτος δηλητήριο και ραδιενέργεια. Χρησιμοποιεί φίλτρα τα οποία αν θέλετε να επιβιώσετε, πρέπει να τα βρείτε κατά την περιπλάνησή σας, καθώς υπάρχουν σε διάφορα πτώματα ή κρυμμένα σε κουτιά. Επίσης μια πινελιά ευχάριστη που έχει δοθεί, είναι το γεγονός ότι σε καταστάσεις που «λερώνουν» όπως καταδιώξεις σε βάλτους ή ξεκοιλιάσματα μεγαθήριων, η μάσκα σας λερώνεται με λάσπες και αίματα μειώνοντας το οπτικό σας πεδίο, καθιστώντας έτσι απαραίτητο το σκούπισμά της με το αντίστοιχο κουμπί! Ο αναπτήρας είναι ζωτικής σημασίας καθώς εκτός από το ότι μπορείτε να ανάψετε δάδες, λάμπες και τα σχετικά, σας δίνει πάντα φως, κάτι που απωθεί τα τέρατα του παιχνιδιού και σας κρατάει μακριά από εμφράγματα σε σκοτεινές περιοχές. Το ρολόι σας απ΄την άλλη λειτουργεί πιο πολύ σαν επιπρόσθετο HUD, καθώς αναγράφει τον υπολειπόμενο χρόνο για να τελειώσει το φίλτρο της μάσκας όταν τη φοράτε, αλλά και σηματοδοτεί το αν είστε ορατοί στους εχθρούς σας ή όχι, με την ύπαρξη ενός μπλε LED. Η γεννήτρια χρησιμεύει πρωτίστως στο να φορτίζετε χειροκίνητα το φακό που θα πρέπει πάντα να είναι διαθέσιμος και κατά δεύτερον στο να ενεργοποιείτε κάποια κυκλώματα θυρών κατά την περιπλάνησή σας στις σήραγγες του μετρό. Κι επειδή ως είθισται το καλύτερο για το τέλος, ο χαρακτήρας σας μπορεί να κουβαλάει μέχρι τρία όπλα, οποιουδήποτε τύπου, και αμέτρητα πυρομαχικά. Τα όπλα στο Last Light δεν είναι πάρα πολλά, μπορούν όμως να υποστούν αλλαγές και προσθήκες που να τα κάνουν μοναδικά και πολύ ευχάριστα στη χρήση (απανταχού κρυφοΟΥΚάδες η ευκαιρία σας!).

Καθώς οι οικονομικοί πόροι είναι περιορισμένοι, το παιχνίδι δίνει στις σφαίρες ειδικού τύπου τη μορφή νομίσματος. Οι παίκτες τις χρησιμοποιούν για να αγοράσουν πυρομαχικά των πυροβόλων όπλων που έχουν, για να αναβαθμίσουν τα όπλα αυτά ή να αγοράσουν εξοπλισμό όπως δυναμίτες ή μαχαίρια που μπορούν να πετάξουν στους εχθρούς τους. Ακόμη, αν βρεθούν σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το «νόμισμα» τους ως πυρομαχικά μεγάλης ισχύος.

Κάτι ακόμη που βοηθάει στο παιχνίδι είναι ότι οι μηχανισμοί πυροβολισμού αναθεωρήθηκαν μετά το Metro 2033. Πλέον τα όπλα στο Last Light έχουν ένα πιστευτό «κλώτσημα» και όταν πυροβολείτε έναν αντίπαλο εμφανίζονται ευκρινέστατα hitmarks –σημάδια γύρω απ’ το στόχο σας που υποδεικνύουν ότι πετύχατε κάτι. Το αποκορύφωμα είναι τα όμορφα όπλα Frankenstein, και πολλά από αυτά μπορούν να συνδυαστούν με σχετικά εξαρτήματα για stealth εκτελέσεις. Απ’ τις πιο ωραίες αισθήσεις στο παιχνίδι είναι να σπας μια λάμπα στα 50 μέτρα, με τουφέκι ελεύθερου σκοπευτή πεπιεσμένου αέρα. Γενικότερα το παιχνίδι καταφέρνει να αποδώσει τον ενθουσιασμό και το σασπένς των σιωπηρών κινήσεων (stealth για τους γνώστες) στις εκάστοτε συνθήκες και η ανδρεναλίνη βαράει κόκκινο συχνότερα απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Αν κάποιος βέβαια είναι πιο «ειρηνιστής», οι μη θανατηφόρες προσεγγίσεις σε αντιπάλους είναι εφικτές πολύ συχνά, και έχουν απ’ τα πιο ικανοποιητικά νοκ-άουτ εφέ που έχουμε δει. Το να προχωράτε βέβαια μονίμως στις σκιές και να εκτελείτε σιωπηλά τους εχθρούς σας δεν είναι φυσικά απολύτως απαραίτητο, εκτός κι αν έχετε επιλέξει τη μέγιστη δυσκολία –σίγουρα όμως εξοικονομεί πυρομαχικά και έχει λιγότερο ρίσκο. Εδώ βέβαια συμβάλλει και το μέτριο ΑΙ των αντιπάλων. Αρκετές φορές μπορεί να το εκμεταλλευτεί κανείς προς όφελός του, αν και μετά από ένα σημείο κάποια πράγματα μέσα από ένα έμπειρο μάτι προκαλούν άσχημη εντύπωση. Παρόλα αυτά δεν αμαυρώνεται η όλη αίσθηση και η ατμόσφαιρα που μεταδίδονται.

Η μηχανική των χαρακτήρων είναι σίγουρα βελτιωμένη σε σύγκριση με τον προκάτοχο του τίτλου. Η κίνηση και το στήσιμο είναι πιο φυσικά και αληθοφανή με την κάμερα να τονίζει λεπτομέρειες και να αποδίδει τρομερά την κίνηση του σώματος. Οι κινήσεις των τεράτων είναι όπως αρμόζει σε τέτοιες καταστάσεις, απόλυτα σωστές και σχεδόν χωρίς κανένα glitch. Αυτό που μπορεί να βελτιωθεί λίγο περισσότερο είναι οι εκφράσεις των προσώπων. Υπήρξαν μερικές στιγμές που ο/η συνομιλητής μας είχε ένα βλέμμα και μια περίεργα παγωμένη έκφραση που ήταν σίγουρο πως κοιτούσε μέσα από την οθόνη στην ψυχή μας.

Γραφικά και ήχος

Οπτικά το Metro: Last Light είναι καθηλωτικά εντυπωσιακό. Ειδικά στο εξωτερικό επίγειο περιβάλλον, η δουλειά που έχει γίνει είναι τρομερή. Είναι σχεδιασμένη και η παραμικρή λεπτομέρεια και πραγματικά αναγκαστήκαμε να πεθάνουμε από ασφυξία τρεις φορές για να χαζέψουμε το τοπίο. Τα ημιδιαλυμένα κτίρια, ο μολυσμένος αέρας, τα γκριζα σύννεφα, η φύση που οργιάζει απόκοσμα και τα διάσπαρτα περιέργα πλάσματα, όλα μαζί δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που μαγνητίζει. Τα εσωτερικά περιβάλλοντα τώρα είναι κι αυτά πολύ καλά δουλεμένα, με πολλές λεπτομέρειες και αντικείμενα σε κάθε γωνιά της πίστας να περιμένουν να τα εξερευνήσετε. Τα χρώματα είναι ακριβώς όπως θα έπρεπε να είναι υπό το ημίφως λαμπτήρων και οι σκιές αρκετά ικανοποιητικές. Γενικότερα το παιχνίδι «πάσχει» από μια σκοτεινότητα στην εικόνα αλλά αυτό δεν αποτελεί κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα. Αυτό που κάνει τη διαφορά στο Last Light είναι ο ήχος του, που μπορεί να είναι ίσως και το καλύτερο χαρακτηριστικό του. Όταν περιπλανιέστε στις σκιές, το soundtrack αρχίζει να γίνεται πιο έντονο όταν οι εχθροί υποπτεύονται την ύπαρξή σας όλο και περισσότερο. Ο ήχος της βαριάς αναπνοής του πρωταγωνιστή είναι στοιχειωτικός, όταν ο ίδιος παλεύει για να βάλει τη μάσκα αερίου του ή να της αλλάξει φίλτρο. Εξίσου τρομακτικός είναι και ο ψηλός ήχος των ποδιών μιας αράχνης που πλησιάζει, καθώς γίνεται πιο δυνατός όταν το τέρας σας προσεγγίζει, αναγκάζοντάς σας να ψάχνετε πανικόβλητοι προς τα πού να φωτίσετε. Το μόνο που θα μπορούσε να είναι κάπως καλύτερο, είναι τα εφέ των όπλων που ωχριούν μπροστά σε μεγάλους τίτλους shooting –έκαστος στο είδος του θα πείτε. Τέλος, οι φωνές των χαρακτήρων είναι αυθεντικές, με χαρακτηριστικό τη βαριά ρώσσικη προφορά και μεταδίδουν σχεδόν όλες τις φορές το ανάλογο συναίσθημα, χωρίς να απογοητεύουν.

Συμπέρασμα

Το Metro: Last Light πρόκειται για έναν τίτλο άξιο συνεχιστή του franchise, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα παιχνίδια του είδους. Αυθεντικό σε αυτό που κάνει και υποστηρίζοντας σθεναρά αυτό για το οποίο έγινε γνωστό, συνεχίζει να διαγράφει τη δικιά του πορεία στο χώρο των shooters τέτοιου είδους. Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση αλλά η συνολική εμπειρία που προσφέρει αυτό το παιχνίδι είναι πέρα για πέρα θετική και ευχάριστη. Εξάλλου μην ξεχνάμε τις δυσμενείς συνθήκες κάτω απ’ τις οποίες έγινε η ανάπτυξη του παιχνιδιού. Παράγοντες όπως το απίστευτα χαμηλό μπάτζετ, τα dev-kits και οι υπολογιστές νέας τεχνολογίας που εισήχθησαν στη χώρα παραγωγής παράνομα λόγω διαφθοράς των τελωνειακών, η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος που δεν ήταν σταθερή και το ότι ο χώρος εργασίας ήταν αρκετά περιορισμένος, δεν κράτησαν ούτε λίγο το παιχνίδι μακριά από την αξιοπρέπεια.

{youtube}3FnZOczI9CY{/youtube}

Δημήτρης ΑθανασόπουλοςΘετικά:Πανέμορφα γραφικά και τοπίαΕνδιαφέρουσα πλοκήΠοικιλία μετατροπών στα όπλαΑμεσότητα στα σκηνικάΚαθηλωτικός ήχοςΑρνητικά:Εκφράσεις προσώπωνΜέτριο ΑΙΕνίοτε αρκετή σκοτεινότητα

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Deep silver στην χώρα μας, Enarxis Dynamic Media, για τις ανάγκες του Review.

Keywords
metro, light, metro, light, xbox 360, εν λόγω, dynamic, ps3, xbox, games, windows, playstation, μαΐου, ρωσία, δραση, μετρο, φως, γνώμονα, franchise, λύση, στυλ, med, μπλε, led, σασπένς, σθεναρά, media, σταση εργασιας, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2016, ξανα, χειροποιητα, ρωσία, το θεμα, γωνια, δουλεια, ζωα, ηχος, θεμα, νυχια, παιχνιδια, περιεργα, ραδιενεργεια, φημες, φως, χρωματα, ωρα, games, med, ps3, xbox 360, αξιοπρεπεια, απιστευτα, ατμοσφαιρα, βλεμμα, βρειτε, βρισκεται, γεγονος, γινει, γινεται, γινονται, γνώμονα, δυναμο, δηλητηριο, δοθει, εγινε, εφε, ευκαιρια, υπαρχει, εκφρασεις, εκφραση, εμφυλιος πολεμος, εμφυλιος, εν λόγω, επρεπε, ερχεται, ετος, ευρωπη, εχθροι, ιδιο, ειδος, υπολογιστες, η φωνη, εικονα, καρμα, εκδοσεις, κινηση, κυρια, κτιρια, λαμπες, λειτουργια, λεπτομερειες, λύση, μαΐου, μακρια, ματι, μαχαιρια, μπλε, μορφη, μπορειτε, μυαλο, νοημα, νοκ, παντα, οθονη, φιλτρα, ουσιαστικο, ουσιες, οφελος, πεδιο, περιβαλλον, πυξιδα, πιο πολυ, πλατφορμες, ψυχη, ρισκο, ρολοι, ρολο, σεναριο, σιγουρα, σιγουρο, συγκεκριμενα, συνεχεια, σθεναρά, σκεψεις, συνταγη, στυλ, σουπερ, σχεδια, τρια, φυση, φυσικα, φωλια, φωνη, χαος, ψηλος, ομορφα, αγνωστο, αγωνας, αιματα, ασχημη, dev, εξοπλισμος, φακος, franchise, ημιφως, χωρα, led, κομματι, media, μεθοδος, μπροστα, windows, dynamic, παιχνιδι, σασπένς, ξυπνατε
Τυχαία Θέματα