Η ζωή χωρίς το Τρίτο

ΚοινωνίαΗ ζωή χωρίς το ΤρίτοΌταν “χάνεται” κάποιος δικός μας δεν το συνειδητοποιούμε αμέσως. Περνάνε ημέρες και κάποια στιγμή καταλαβαίνουμε πως η απουσία του δεν είναι προσωρινή, πως έχει φύγει για πάντα. Κάπως έτσι νοιώθω και με το Τρίτο, με ένα μεγάλο κομμάτι του soundtrack της ημέρας μου μέχρι πρόσφατα. Τώρα η καθημερινότητα μου δεν είναι ίδια, ούτε εγώ άλλωστε. Η φτώχεια δεν αρκέστηκε σε ότι υλικό είχαμε γύρω μας, έπεσε σαν σκιά και στον πολιτισμό, τον ελάχιστο που διαθέταμε. Μα κάποιος θα μπορούσε να αναρωτηθεί: τι νόημα μπορεί να έχει η λειτουργία ενός σταθμού με ακροαματικότητα
κάτω από το 0,5%; Ένας σταθμός που τον ακούει ένας στους διακόσιους ακροατές ραδιοφώνου. Και μπορεί να έχει και δίκιο. Τι νόημα μπορεί να έχει ένας σταθμός που σε κρατά ξάγρυπνο για να ακούσεις τον Tennstedt να διευθύνει με τον μαγικό του τρόπο την 1η συμφωνία του Μάλερ; Ή τον πληγωμένο γίγαντα Klemperer να οδηγεί ζωντανά την Philharmonia Orchestra στην 9η του Μπετόβεν. Τις Τέσσερις Εποχές του Vivaldi, ένα έργο από το οποίο δύσκολα κάποιος θα περίμενε εκπλήξεις, να το ακούει από τους Il Giradino Armonico για να διαπιστώσει πως ίσως ποτέ δεν είχε ακούσει πραγματικά αυτό το έργο. Όλα αυτά βέβαια τα περιμένει κάποιος από ένα σταθμό που “παίζει” κλασσική. Αυτό το οποίο ίσως δεν περιμένει κανείς είναι να ακούσει στον ίδιο σταθμό Tom Waits, Ketil Bjornstad (ολόκληρο το The Light), John Zorn, Nick Cave, τον Atom Heart να αποδομεί το Angie, την Noa στο Eye In The Sky των Alan Parson’s Project………. Θα μπορούσα να συνεχίσω με δεκάδες τέτοια μικρά και μεγάλα διαμάντια.Είναι όμως μόνο αυτό όλο το Τρίτο;Μήπως το πραγματικό Τρίτο είναι ο Κοροπούλης να διαβάζει ολόκληρη την Πάπισσα Ιωάννα;Μήπως ο Πανούσης να διαβάζει τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη;Μήπως πάλι ο Κοροπούλης να διαβάζει τον Επιτάφιο του Περικλή;Ή μήπως η Δημητρίου, να μας αφηγείται το πόσο ήταν αδιανόητο για την Άτοσσα να ακούει πως ο γιος της νικήθηκε από έναν λαό που δεν έχει βασιλιά.Ή σε άλλη εκπομπή, να μας περιγράφει πως ο Κάδμος λέει στην Αγαύη πως το κεφάλι που κρατά στα ματωμένα χέρια της δεν είναι λιονταριού, όπως αυτή πιστεύει, αλλά του ίδιου της του γιου.Ή μήπως το Τρίτο είναι η απόκοσμη, υστερική, θαυμαστή και τόσο άγνωστη σε εμάς μουσική του Γιάννη Χρήστου;Τι μπορούν να σημαίνουν όλα αυτά σε πολιτικά αλλά και ανθρώπινα μηδενικά; Σε αντωνάκηδες και σίμους;Τι μπορεί να σημαίνει για αυτούς η Σταυροφορία των Παιδιών του Μπρέχτ, διαβασμένη και πάλι από τον Κοροπούλη με μουσική υπόκρουση Britten; “Χιόνιζε, καθώς έλεγαν πέρα κεικι ακούστηκε σ’ ανατολή και δύσηπως μια σταυροφορία από παιδιάστην Πολωνία είχε αρχίσει Στις δημοσιές, κοπάδια πεινασμέναπεριπλανιόνταν τα ορφανά.Κι άλλα παιδιά επαίρνανε μαζί τουςαπό τα ρημαγμένα τους χωριά.Θέλανε να ξεφύγουν τη σφαγήπου εφιάλτης είχε γίνει.Να φτάσουν σε μια χώρα πουνα βασιλεύει ειρήνη Κι ένα σκυλί είχαν εκείπου το ‘πιασαν για να το φάνε.Το λυπήθηκαν κι είχε προστεθείστα στόματα όπου πεινάνε Ελπίδες είχανε, λοιπόν και πίστηαλλά δεν είχαν κρέας ούτε ψωμί.Κι αν κλέβαν ας μην τους κατηγορήσειόποιος τους πεινασμένους δεν βοηθεί Όταν τα μάτια μου σφαλνώτα παιδιά βλέπω να περιδιαβάζουνολημερίς χωρίς σταματημόκαι σε καμένες στάνες να φωλιάζουν.Γυρεύοντας μια χώρα ειρηνικήκι απ’ τους πολέμους ξεχασμένηκι όχι σαν τη δική τους, τη νεκρήκι αυτό το πλήθος όλο και πληθαίνει.Και μες στη σκοτεινιά ξεκρίνω,κι άλλα παιδιά λογής λογήςΣπανιόλους, Γάλλους, άσπρους μαύρουςαπό τα πέρατα της γης. Εκείνο το Γενάρη κάποιοι Πολωνοίένα σκυλί εβρήκαν πεινασμένοκαι στον ξεσαρκωμένο του λαιμόήταν ένα χαρτόνι κρεμασμένο.Κι έγραφε πάνω κει: Βοήθειαχαθήκαμε στο χαλασμόείμαστε εδώ πενηνταπέντε.Ο σκύλος θα σας φέρει εδώ Κι αν δεν μπορείτε σεις να ‘ρθείτεδιώξτε το σκύλο μακριά.Μην τον σκοτώσετε, κανείς άλλοςδεν ξέρει πού είναι τα παιδιά.Παιδιάστικο ήτανε το χέριπου έγραψε τα λόγια κείνα.Τόσα χρόνια έχουνε περάσει.Κι ο σκύλος πέθανε απ’ την πείνα” Για αυτούς είμαι σίγουρος πως τίποτα! Για όλους εμάς; Πηγή: Referendums for Greece Tags: Τρίτο πρόγραμμαΕΡΤ
Keywords
Τυχαία Θέματα