«Αυτοσχεδιασμός & σινεμά»

4 ταινίες με ζωντανή μουσική:16-17 Ιουλίου 2012 Τριανόν (θερινό)

Ο κινηματογράφος Τριανόν ανοίγει την οροφή του, γίνεται θερινός, και υποδέχεται ένα διήμερο Φεστιβάλ, κατά τη διάρκεια του οποίου θα προβληθούν 4 σημαντικές ταινίες του βωβού κινηματογράφου με ζωντανή μουσική επένδυση.

Πρόγραμμα:

Δευτέρα 16/7

A Man There Was (original title: Terje Vigen)

Σκηνοθεσία: Victor Sjöström (1917)

Διάρκεια: 53΄

Μουσική: Μιχάλης Μοσχούτης (κιθάρες, effects)

Ο σκηνοθέτης Victor Sjöström είναι γνωστός και ως ο πατέρας του Σουηδικού κινηματογράφου. Οι ταινίες

του είχαν καθοριστική επιρροή στον Ingmar Bergman, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει το έργο του Victor Sjöström The Phantom Carriage ως την “ταινία όλων των ταινιών”. Η πρώιμη ταινία του Victor Sjöström A Man There Was (Terje Vigen) είναι βασισμένη στο ομώνυμο ποίημα του Henrik Ibsen που περιγράφει τις δοκιμασίες του Terje; ενός υπερήφανου ναυτικού που ζούσε στις αρχές του 19ου αιώνα στο αποκλεισμένο από το Αγγλικό στόλο παραθαλάσσιο χωριό Grimstad της Νορβηγίας. Σχεδόν ολόκληρη η ταινία είναι γυρισμένη σε εξωτερικούς χώρους δίνοντας έτσι στο τοπίο κυρίαρχο ρόλο στην ανάπτυξη της ιστορίας. Γυρισμένη μόλις το 1917, η ταινία A Man There Was (Terje Vigen) αποτελεί την ακριβότερη έως τότε Σουηδική παραγωγή και σηματοδοτεί την αρχή της χρυσής εποχής του Σουηδικού βουβού κινηματογράφου.

Metropolis

Σκηνοθεσία: Fritz Lang (1927)

Διάρκεια: 90’

Μουσική: Γιώργος Κατσάνος (πιάνο, organ theatre, theremin, electronics)

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία επιστημονικής φαντασίας στην ιστορία του κινηματογράφου και μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της έβδομης τέχνης. Μια πολιτική αλληγορία για την καταπίεση της εργατικής τάξης έναντι του κεφαλαίου, αλλά και της πενίας οραμάτων και ιδεών καθώς η ανθρώπινη πρόοδος περιορίζεται στον τομέα της τεχνολογίας και της κερδοσκοπίας. Παρόλα τα αρχέτυπα που χρησιμοποιεί ως σημεία αναφοράς, ο Fritz Lang και η τότε σύζυγος του Thea von Harbou με την οποία συνυπογράφει το σενάριο, εισήγαγαν νέες τεχνικές στον κινηματογράφο, αδιανόητες για την εποχή τους, αρχιτεκτονικές αντιλήψεις, και φουτουριστικές ιδέες που έβρισκαν την εφαρμογή τους σε εκπληκτικά κοστούμια και υποβλητικά φώτα, που μόνο ένα διαμάντι του φαντασιακού σινεμά θα μπορούσε να προσφέρει.

Τρίτη 17/7

The passion of Joan of Arc (original title: La Passion de Jeanne d’Arc/Jeanne d’Arc lidelse og død )

Σκηνοθεσία: Karl Dreyer (1928)

Διάρκεια: 110΄

Μουσική: Silent Move(Γιάννης Παξεβάνης – Βασίλης Τζαβάρας) / κιθάρες, tapes, loops

Ο Δανός σκηνοθέτης βασίστηκε στα πραγματικά πρακτικά της δίκης (ιστορική επιμέλεια Pierre Champion) της Ιωάννας της Λωρραίνης και με αιρετική για την εποχή διάθεση, δημιούργησε μια από τις πιο σημαντικές του ταινίες. Ο Dreyer σκιαγραφεί ένα περισσότερο μυστικιστικό πορτρέτο μιας γυναίκας – ηρωίδας που η δίκη της παραπέμπει στα Θεία Πάθη. Μία σπαραχτική τραγωδία, με τα κοντινά πλάνα

Keywords
Τυχαία Θέματα