From Dust review

11:32 6/8/2011 - Πηγή: Gazzetta
Το From Dust δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Είναι αυτό που λες «ένα ενδιαφέρον παιχνίδι». Όχι ένα «μεγάλο», ούτε ένα «εντυπωσιακό» παιχνίδι. Ούτε καν ένα «εθιστικό» παιχνίδι. Είναι «ενδιαφέρον» με την πραγματική έννοια της λέξης, δηλαδή τραβά την προσοχή σου με ειλικρινή, διακριτικό και όχι βίαιο τρόπο. Είναι λοιπόν αυτό που λέμε «καλλιτεχνικό/κουλτουριάρικο παιχνίδι»; Και ναι και όχι. Έχει όλα τα γνωρίσματα ενός τίτλου αυτού του είδους, αλλά παράλληλα έχει και μια παιχνιδιάρικη διάθεση, μια διάθεση να διασκεδάσει (και όχι να εντυπωσιάσει) τον παίκτη – και να θυμίσει κάτι από
τα παλιά. O παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο μιας άυλης παρουσίας, η οποία γεννιέται μέσα από τη μουσική μιας χαμένης φυλής και μπορεί να επηρεάσει τον κόσμο γύρω της. Η παρουσία αυτή, η οποία είναι γνωστή ως Breath, περιγράφεται από τον αφηγητή του From Dust ως η ζωτική πνοή που βρίσκεται μέσα σε όλα τα πλάσματα και αντικείμενα, ως ο συνδετικός κρίκος κάθε μορφής ζωής αλλά και των δυνάμεων που ορίζουν τον κόσμο. Ναι, πρόκειται για ένα αμιγώς οικολογικό μήνυμα, το οποίο όμως δεν γίνεται κουραστικό και αφελές, αλλά μεταδίδεται πολύ όμορφα και διακριτικά. Άλλωστε, η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού δεν χρειάζεται εξήγηση, καθώς περιγράφεται αναλυτικά όπως ακριβώς πρέπει: μέσω του gameplay. Χους ην και εις χουν απελεύσητω Στο επίκεντρο της εμπειρίας του From Dust βρίσκεται η στρατηγική, αλλά όχι όπως την ξέρουμε. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά god games τύπου Populous ή Mega-lo-Mania, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος εχθρός. Εχθρός, αλλά και σύμμαχος, μπορεί να θεωρηθεί η ίδια η Φύση. Μαγευτική και αποτρόπαιη, ευεργετική και θανατηφόρα, η Φύση στο From Dust παρέχει το καταφύγιο και την πρόκληση που χρειάζεται ο παίκτης. Το ταπεινό χώμα μπορεί να γεφυρώσει χάσματα, ανοίγοντας νέους δρόμους, το νερό μπορεί να σβήσει φωτιές, να δώσει ζωή σε έρημα εδάφη, αλλά και να διαβρώσει το τοπίο που μόλις ξόδεψες ένα τέταρτο για να διαμορφώσεις. Αργότερα, περισσότερες παράμετροι κάνουν την εμφάνισή τους: τρομακτικά κύματα τσουνάμι, ηφαίστεια με λάβα, ανεξάντλητες πηγές νερού που πρέπει να σκεπαστούν ή να αποκαλυφθούν ανάλογα με την περίσταση, ζώα που επηρεάζουν το τοπίο, δέντρα που κρύβουν μέσα τους το νερό και τη φωτιά και άλλα πολλά. Ο έτερος πρωταγωνιστής του From Dust είναι μια απροσδιόριστη φυλή που αναζητά τις ρίζες της ακολουθώντας τα χνάρια των προγόνων της, οι οποίοι εξαφανίστηκαν αφήνοντας πίσω τους μια σειρά από μυστηριώδεις πύλες. Ως προστάτης και θεότητά τους, ο παίκτης καλείται να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις της Breath για να ενεργοποιήσει και να οδηγήσει τη φυλή σε αυτές τις πύλες. Για να ενεργοποιηθεί κάθε πύλη (υπάρχει μία σε κάθε επίπεδο), η φυλή πρέπει να βρει και να «επικοινωνήσει» με μια σειρά από αρχαία τοτέμ, ο αριθμός των οποίων διαφέρει από περιοχή σε περιοχή. Γύρω από τα τοτέμ (και μόνο γύρω από αυτά) η φυλή έχει τη δυνατότητα να χτίσει προσωρινά χωριά, τα οποία με τη σειρά τους δαμάζουν το έδαφος και επιτρέπουν την εμφάνιση νέων μορφών ζωής. Για να γίνουν όλα αυτά πραγματι
Keywords
Τυχαία Θέματα