«Πώς να χτίσετε ένα μουσείο κλέβοντας τη συλλογή σας»

«Ξάφρισε» τους ίδιους της τους πίνακες για να φτιάξει το νέο της παράρτημα! Κι όμως, έτσι χρηματοδοτήθηκε η Tate Modern, όπως αποκαλύπτει τώρα πρώην συνεργάτης του διευθυντή της σε ένα «σενάριο» που εμπλέκει μέχρι και τη σερβική μαφία. Δύο πολύτιμα έργα τέχνης κάνουν φτερά από μουσείο στη Γερμανία. Σερβική μαφία, αστυνομικοί, συλλέκτες, διευθυντές μουσείων και μια ασφάλεια 24 εκατ. στερλινών μπαίνουν στο παιχνίδι. Δεν είναι το σίκουελ της ταινίας «Τόμας Κράουν». Είναι μια πραγματική ιστορία με διάσημους ήρωες που θα μπορούσε να έχει τον τίτλο «Πώς να χτίσετε ένα μουσείο, κλέβοντας την ίδια του
τη συλλογή».Πρωταγωνιστές της υπόθεσης είναι δύο πίνακες του κορυφαίου βρετανού τοπιογράφου Τέρνερ. Ο διευθυντής της Tate Gallery, σερ Νίκολας Σερότα. Διαβόητοι σέρβοι μαφιόζοι - ανάμεσά τους πιθανόν και ο Αρκάν, φόβος και τρόμος τη δεκαετία του '90 στην Κροατία και τη Βοσνία κατά τη διάρκεια του αιματηρού εμφυλίου. Και πολλά λεφτά που βοήθησαν να χτιστεί ένα από τα σημαντικότερα μουσεία σύγχρονης τέχνης παγκοσμίως που ανήκει στον οργανισμό μουσείων τέχνης της Tate, η Tate Modern.Πρόσωπα και ιστορίες που αποκαλύπτονται στο βιβλίο «Art theft and the case of the stolen Turners» το οποίο κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες και υπογράφει ένας από τους ανθρώπους που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις, ο Σάντι Νάιρν - διευθυντής προγραμματισμού της Tate εκείνη την εποχή και σήμερα διευθυντής της National Portrait Gallery.Ολα άρχισαν το 1994, όταν τα έργα που ανήκαν στη συλλογή της Tate «Φως και Χρώμα» και «Σκιά και Σκοτάδι» του Τέρνερ εκλάπησαν από περιοδική έκθεση στο Μουσείο Schirn Kunsthalle της Φρανκφούρτης. Τα έργα είχαν ασφαλιστεί για να μεταφερθούν στη Γερμανία προς 24 εκατ. στερλίνες, ποσό που είχε κατατεθεί στην τράπεζα και δεν μπορούσε να αγγίξει ουδείς ώσπου να ολοκληρωθούν οι έρευνες.Μια περίεργη συνάντηση όμως ανάμεσα στην Tate και την ασφαλιστική εταιρεία δίνει μια νέα τροπή στην υπόθεση τέσσερα χρόνια μετά την κλοπή και ενώ τα έργα δεν έχουν εντοπιστεί. Το μουσείο χρειάζεται 20 εκατ. στερλίνες για να προχωρήσει η Tate Modern. «Γιατί να μην αξιοποιηθούν τα ασφάλιστρα που στο μεταξύ με τους τόκους έχουν φτάσει τα 26 εκατ. στερλίνες;» προτείνει ο βρετανός προϊστάμενος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, Τζέφρι Ρόμπινσον.Οι δύο πλευρές δίνουν τα χέρια. Το μουσείο μπορεί να επενδύσει τα χρήματα και να πληρώσει στην ασφαλιστική τα μισά χρήματα, ώστε αν βρεθούν οι πίνακες να μπορούν να επιστραφούν στην Tate. «Επρόκειτο για μια καλή συμφωνία για το κράτος, αλλά τρομερή για μας», παραδέχεται ο Ρόμπερτ Χίσκοξ, διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας. Mόνο που τελικά στην ασφαλιστική φτάνουν σε δύο δόσεις οκτώ εκατ. στερλίνες και η τρίτη δόση δεν φτάνει ποτέ.Βρισκόμαστε πλέον στο 2000. Στο μεταξύ ο πρώτος πίνακας - «Σκιά και Σκοτάδι» - εντοπίζεται τον Ιούλιο. Τον φέρνει στη χώρα με τα χέρια του ο συγγραφέας του βιβλίου και τον επιστρέφει στο μουσείο. Ο σερ Νίκολας Σερότα όμως αποκρύπτει το γεγονός. Οταν τέσσερις μήνες αργότερα ένας δημοσιογράφος ανακαλύπτ
Keywords
Αναζητήσεις
Τυχαία Θέματα