Η βίλα των οργίων στην TV

Είναι Κυριακή, μέρα του Θεού, στη Ρώμη. Σε έναν κλειστό μεγάλο χώρο δίνεται ένα πλουσιοπάροχο δείπνο. Ανάμεσα στους καλεσμένους είναι και πενήντα έντιμες πόρνες με οδηγίες να διασκεδάσουν τον οικοδεσπότη. Ο οποίος είναι ο πιο ισχυρός άνδρας της πόλης.Αν και πλησιάζει τα 70 η όρεξή του να απολαμβάνει σεξουαλικά τις όμορφες νέες γυναίκες δεν έχει υποχωρήσει. Μάλιστα του αρέσει να χορεύουν για εκείνον γυμνές. Το τελετουργικό είναι το εξής: οι γυναίκες γδύνονται και για να γίνουν πιο πικάντικα τα πράγματα, στο πάτωμα βρίσκονται κηροπήγια και σκορπισμένα κάστανα. Τα γυμνά κορίτσια ενθαρρύνονται από τους συνδαιτυμόνες να σκύψουν για να μαζέψουν τους καρπούς. Η θέα τους στο ημίφως των κεριών ήταν η απόλαυση των οφθαλμών του οικοδεσπότη και των συντρόφων του. Ενώ ο ίδιος πρόσφερε και έπαθλο στον συνδαιτυμόνα που θα μπορούσε να κάνει έρωτα με τις περισσότερες ιερόδουλες.Το περιστατικό μοιάζει οικείο στους παρατηρητές της σύγχρονης ιταλικής πολιτικής ζωής, καθώς παρουσιάζει ομοιότητες με τα σκανδαλιστικά πάρτι του Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Το «Οργιο των Κάστανων» όμως συνέβη 500 χρόνια πριν από τα πάρτι μπούνγκα μπούνγκα, στην παπική Ρώμη. Στα χρόνια της θρησκευτικής ηγεμονίας του Αλέξανδρου ΣΤ', κατά κόσμον Ροντρίγκο Βοργία. Και είναι μία από τις πολλές σκηνές που αφηγούνται την ιστορία της οικογένειας Βοργία, στην πρόσφατη τηλεοπτική σειρά «The Borgias» («Οι Βοργίες») σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ιρλανδού Νιλ Τζόρνταν («Το παιχνίδι των λυγμών», «Συνάντηση με έναν βρικόλακα»).Η σειρά προβλήθηκε την περασμένη άνοιξη στην Αμερική και από τη νέα σεζόν κάνει πρεμιέρα και σε ευρωπαϊκές τηλεοράσεις, ενώ ετοιμάζεται ήδη ο δεύτερος κύκλος. Ο Νιλ Τζόρνταν εμπνέεται από την ισπανικής καταγωγής οικογένεια που έδρασε στην Ιταλία της Αναγέννησης του 15ου και των αρχών του 16ου αιώνα. Και συνέδεσε το όνομά της με τα περισσότερα θανάσιμα αμαρτήματα της Καθολικής Εκκλησίας: μοιχεία, απληστία, αιμομιξία, φόνος, δωροδοκία, ψευδομαρτυρία. Κάθε μέλος της οικογένειας Βοργία πήρε και από μία «ειδικότητα», αποκτώντας θέση στην Ιστορία για τις δολοπλοκίες, τις ίντριγκες, τη χειραγώγηση του εκκλησιαστικού κλήρου, την εξόντωση των πολιτικών αντιπάλων. Αλλά και τη χρήση του ερωτισμού τους ως όπλου διαχείρισης της εξουσίας και της πολιτικής επικράτησής τους στις αναγεννησιακές πόλεις-κράτη της Ιταλίας.Βέβαια ο Νιλ Τζόρνταν κάνει σαφές ότι το εγχείρημά του να μεταφέρει στην τηλεόραση τον πολυτάραχο βίο τους είναι αποκύημα των προσωπικών του εκτιμήσεων. «Η Ιστορία βρίσκεται στα κείμενα των πηγών» δηλώνει και κάνει τους δικούς του υπολογισμούς για το ιδανικό κάστινγκ. Ετσι ο Τζέρεμι Αϊρονς, ψηλός, λιγνός και φλεγματικός προδίδει τις μαρτυρίες της εποχής που περιέγραφαν τον Ποντίφικα Αλέξανδρο ΣΤ' ως άνδρα κοντό, στιβαρό, με γαμψή μεγάλη μύτη και φιλήδονα παχιά χείλη.Ενώ η Βανότσα Κατανέι (ερωμένη και μητέρα των τεσσάρων παιδιών του Καίσαρα, Ιωάννη, Λουκρητίας, Γοδεφρείδου) που υποδύεται η Τζοάν Χουέιλι δεν έμενε στο σπίτι ανατρέφοντας τα παιδιά της, όπως το παρουσιάζει ο σκηνοθέτης. Επίσης
Keywords
Τυχαία Θέματα