Breeder: μια γκαλερί που συνδυάζει άρτον και τέχνη

Η αναζήτηση της καινοτομίας και η ανάγκη έκφρασης του παλμού της εποχής οδήγησαν δύο νέους, που ξεκίνησαν από ένα περιοδικό τέχνης, να κατακτήσουν καλλιτέχνες και επενδυτικό κοινό. Σήμερα αναζητούν κάθε πρωτοπόρο που θα οδηγήσει το διεθνές εικαστικό κοινό, και όχι μόνο, στο κατώφλι της ελληνικής Breeder.Εν αρχή ην το περιοδικό τέχνης «Breeder» και ακολούθως η ομώνυμη γκαλερί για τον κ. Στάθη Παναγούλη και τον κ. Γιώργο Βαμβακίδη. Και έπεται συνέχεια με εκπλήξεις, όπως λένε. Δύο νέοι άνθρωποι οι οποίοι μετέτρεψαν την αγάπη τους για την τέχνη -την οποία χαρακτηρίζουν προνόμιο- σε
επάγγελμα, και μάλιστα επικερδές. Ξεκινώντας το 1999 στην Αθήνα με την έκδοση ενός project-magazine με τον τίτλο «The Breeder», βασισμένου στις προσωπικές σχέσεις με τους καλλιτέχνες που παρουσίαζαν, κατόρθωσαν με επιτυχία να το προωθήσουν στα πιο ενημερωμένα βιβλιοπωλεία του κόσμου.Στην πορεία τα γραφεία του περιοδικού μετατράπηκαν σε εκθέσεις νέων καλλιτεχνών, για να ακολουθήσει η δημιουργία της ομώνυμης γκαλερί. Έχοντας πάντα κατά νου την πρωτοτυπία, επέλεγαν να προβάλουν τις δραστηριότητές τους με τρόπο καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα, συνδυάζοντας την τέχνη με τη γαστρονομία, προσφέροντας ακόμη και θεματικά μενού στο εστιατόριο «Breeder Feeder», που στεγάζεται στον ίδιο χώρο με την γκαλερί. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, λοιπόν, της διαφήμισης του «φαίνεσθαι», δύο νέοι άνθρωποι επιχειρούν κόντρα στο καθιερωμένο να δημιουργήσουν έναν νέο εικαστικό χώρο που θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όχι μόνο των ανθρώπων της τέχνης αλλά και όσων επενδύουν σε αυτή.Την τέχνη που ήκμασε στις γκαλερί του Κολωνακίου επιχειρούν να τη μεταφέρουν στην αναδυόμενη περιοχή του Μεταξουργείου, που τα τελευταία χρόνια δείχνει να μετεξελίσσεται. Μια συνοικία που, εκτός της πολυπολιτισμικότητας, συγκεντρώνει και έντονο εικαστικό ενδιαφέρον μέσα από πρωτοποριακές εκθέσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα.Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο ρόλος των αιθουσών τέχνης έχει δεχτεί πολλαπλές κρίσεις ως προς τις επιλογές ανάλογα μετά συμφέροντα κάποιων που, αυτόκλητα και αυτοσχεδιαστικά, θα ήθελαν να δημιουργήσουν συμμαχίες και να επιβάλουν πλαστές εικόνες προς το ευρύ κοινό. Στο σημείο αυτό φαίνεται ότι και η εικαστική παρέμβαση στην αθηναϊκή κοινωνία των κυρίων Παναγούλη και Βαμβακίδη με την γκαλερί The Breeder προκαλεί αίσθηση. Με συμμετοχή σε περισσότερες από 20 art fairs σε μόλις πέντε χρόνια, ανέλαβαν την πρωτοβουλία να καλέσουν σημαντικούς συναδέλφους από το εξωτερικό για να γνωρίσουν και την άλλη Ελλάδα, και με τη σειρά τους να προσελκύσουν συλλέκτες από άλλες χώρες.Ο κ. Παναγούλης και ο κ. Βαμβακίδης ήταν από τους πρώτους που εγκαταστάθηκαν στου Ψυρρή στα τέλη της δεκαετίας του 1990, αλλά και από τους πρώτους που μεταφέρθηκαν στο Μεταξουργείο, διαπιστώνοντας ότι η περιοχή αυτή άρχιζε σιγά-σιγά να εξελίσσεται σε έναν νέο εναλλακτικό χώρο συνάντησης ιδεών και «melting pot» της Αθήνας.Λονδίνο ή Ψυρρή;«Αρχικά είχαμε το δίλημμα κατά πόσο Θα έπρεπε να ξεκινήσουμε από την Αθήνα, είτε μια άλλη πόλη όπως η Βασ
Keywords
Τυχαία Θέματα