Προσφυγικά: Ανοίγει ο κύκλος δράσεων, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Με την ανοιχτή πλατφόρμα δημιουργικής ονειροπόλησης για μόνιμους και περαστικούς κατοίκους, πρόσφυγες, εθελοντές, καλλιτέχνες και όλους εμάς και εσάς Common Platforms: a blind date και την έκθεση Κερδισμένη πατρίδα - Πρόσφυγες του 1922 στον Πειραιά σε επιμέλεια του ιστορικού Βάσια Τσοκόπουλου, ανοίγει ο κύκλος Προσφυγικά, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Οι
Η παρέμβαση Προσφυγικά στέκεται κι αναρωτιέται: πού βρίσκεται αυτή η λεπτή γραμμή που επανακαθορίζει συμπεριφορές, απόψεις, κοινωνίες και πολιτισμούς; Το ΔΘΠ θέτει με τις δράσεις του τα ερωτήματα, ελπίζοντας ότι θα συμβάλει με τον τρόπο του στη δημιουργία ενός υγιέστερου μέλλοντος. Ποικίλες δωρεάν συμμετοχικές δράσεις εντός και εκτός του θεάτρου θα θέσουν ερωτήματα και προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις με τα εργαλεία της ιστορίας, των τεχνών, της βιωμένης εμπειρίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Νίκος Διαμαντής, Καλλιτεχνικός Δ/ντης ΔΘΠ
Common Platforms: a blind date / 14-15-16 Οκτωβρίου 15:00 - 19:30
Ο Αντώνης Βολανάκης και η Ραφίκα Σαουίς ενώνουν δυνάμεις για να δημιουργήσουν μία ανοιχτή πλατφόρμα δημιουργικής ονειροπόλησης για μόνιμους και περαστικούς κατοίκους, πρόσφυγες, εθελοντές, καλλιτέχνες και όλους εμάς και εσάς.
Η πρακτική της δια-καλλιτεχνικής πλατφόρμας συνεργασιών και οι αφηγήσεις της μη- ανδροκρατικής, μη- ηγεμονικής αντίληψης στα εικαστικά του Βολανάκη συναντούν την εμπειρία της Σαουίς, ορμώμενη από το θέατρο και τον κινηματογράφο, με τη συστηματική συνεργασία της με τα ανήλικα - ασυνόδευτα προσφύγων, διεκδικώντας τα δικαιώματα τους, την ενίσχυση αυτονομίας και ανεξαρτησίας τους.
Η πρόσκληση έγινε σε καλλιτέχνες, πρόσφυγες και ακτιβιστές εθελοντές για την αρχική ομάδα και θα εμπλουτίζεται συνεχώς το τριήμερο όπου όλοι θα συν-διαμορφώνουν ένα εφήμερο σταθμό στο φουαγιέ του Δ.Θ.Π που θυμίζει ένα ευρωπαϊκό ballroom.
Τί συμβαίνει όταν ένας ηγεμονικός αστικός χώρος καταλαμβάνεται και χαρτογραφείται από ιστορίες εκτόπισης ανθρώπων; Πώς μοιράζονται τα προνόμια έκφρασης και πρόσβασης σε χώρους οι ντόπιοι καλλιτέχνες και πόσο είναι συνειδητοί σε σχέση με αυτά. Παράλληλα ξεκινάμε μία αναγνώριση και καταγραφή των καλλιτεχνών από την προσφυγική κοινότητα έτσι ώστε τα ραντεβού στα τυφλά με ντόπιους καλλιτέχνες να πολλαπλασιάζονται και να δημιουργείται ένα κοινό δίκτυο ανταλλαγής πληροφοριών. Τί σημαίνει κάθομαι σε κύκλο και έχω οριζόντια και χωρίς ιεραρχίες αφήγηση μοίρασμα των ιστοριών;
Η συνάντηση στα τυφλά εδράζεται σε μία ζωντανή εγκατάσταση με παράλληλα εργαστήρια τραγουδιού, εικαστικών, θεάτρου, χορού, γραφής, φωτογραφίας και social media. Η πλατφόρμα αυτή έχει ως κεντρομόλο άξονα την ανταλλαγή ιστοριών και δεξιοτήτων και την ενοποίηση αυτών με μία τρίτη φυγόκεντρο: αυτή της Ιστορίας της προσφυγιάς των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία. Αυτός θα είναι ο πυλώνας και ο καθρέπτης αντανάκλασης και μεταβίβασης για τις ιστορίες εκτόπισης και βίαιης απομάκρυνσης πληθυσμών.
Συμμετέχουν μεταξύ άλλων: Ιόλη Ανδρεάδη, Αναστασία Βλαχάκη, Αντώνης Βολανάκης, Ντόρα Γιαννάκη, Μάνος Καρατζογιάννης, Ευτυχία Κιουρτίδου, Αγγελική Καθαρίου, Νάντια Καλαρά, Χριστίνα Κατσάρη, Μαρία Κολιοπούλου, Αλέξανδρος Κορομηλάς, Έρι Κύργια, Παυλίνα Μάρβιν, Μάρω Μιχαλακάκος, Αγγέλα Μυλωνάκου, Μαριέλα Νέστορα, Άννα Παγκάλου, Δανάη Σιώζιου, Ευγενία Παπαγεωργίου, Αιμιλία Παπαφιλίππου, Αθηνά Πουρέα, Ιχάμπ Σαμπάνα, Ραφίκα Σαουίς.
Ιδέα | blinddate12.blogspot.gr / Σχεδιασμός και υλοποίηση | Αντώνης Βολανάκης + Ραφίκα Σαουίς
Κερδισμένη πατρίδα - Πρόσφυγες του 1922 στον Πειραιά
Επιμέλεια: Βάσιας Τσοκόπουλος, ιστορικός
Εγκαίνια 20.10.2016 // Φουαγιέ
Η έκθεση, Κερδισμένη πατρίδα - Πρόσφυγες του 1922 στον Πειραιά σε επιμέλεια του ιστορικού Βάσια Τσοκόπουλου εγκαινιάζεται την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, στο Φουαγιέ του ΔΘΠ, 7 μ.μ. (Διάρκεια 31 Μαρτίου)
Με εκκίνηση τη γρήγορη ανασύσταση της ζωής που πέτυχαν οι πρόσφυγες του 1922,η έκθεση, επιχειρεί να ανιχνεύσει μέσα στα όρια του Πειραιά, τα δεδομένα της κοινωνικής και πολιτισμικής αλληλεπίδρασης, που προκάλεσε η Μικρασιατική τραγωδία. Οι πρόσφυγες κέρδισαν τη νέα πατρίδα τους, μπολιάζοντας την ελληνική κοινωνία με νέα πολιτιστικά στοιχεία και νέες αντιθέσεις, κρατώντας, ταυτόχρονα, τις ταυτότητές τους.
«Η έκθεση επιχειρεί να ανιχνεύσει τα πολιτισμικά φορτία στα οποία στηρίχτηκαν οι πρόσφυγες για να αναγεννήσουν τη ζωή τους μέσα στις τραγικές αντιξοότητες που αντιμετώπισαν. Επικεντρώνει στις δημιουργικές πλευρές της δραστηριότητάς τους στον ευρύτερο Πειραιά και σκιαγραφεί τη συμβολή τους στη νέα σύνθεση της ελληνικής κοινωνίας που ολοκληρώθηκε μέσα στην κοσμογονία της Εθνικής Αντίστασης».
Βάσιας Τσοκόπουλος
Το ψωμί της Νινευί των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη
σκηνοθεσία Δημήτρης Μυλωνάς
21/11/16 έως 26/02/2017 / Φουαγιέ α’
Στον κύκλο Προσφυγικά εντάσσεται το θεατρικό έργο των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη Το ψωμί της Νινευί , το οποίο θα παρουσιάζεται στο Φουαγιέ α’, από τις 21 Νοεμβρίου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά με τους Λήδα Πρωτοψάλτη και Σταύρο Ζαλμά.
Το ψωμί της Νινευί είναι το χρονικό μιας Οδύσσειας σε λάθος χρόνο. Το σημείο τομής Ανατολής και Δύσης, ο ασίγαστος πόθος της Νουρ και του Σαμίρ να συμφιλιωθούν με τους εχθρούς που κουβαλάνε μέσα τους σε άλλη πατρίδα. Η κοινή τους ρίζα και ο προαιώνιος καημός κόντρα στην εποχή και τα ψεύτικα διλήμματα της.
Τέλος η παρέμβαση με τίτλο Προσφυγικά αναφέρεται στο μοίρασμα με ένα ευρύτερο κοινό, του στενού νήματος που ενώνει την πρόσφατη ιστορία του Πειραιά με αυτά που συνέβησαν στις αρχές του αιώνα. Στον πυρήνα της ιστορίας της Ελλάδας, όπως και κάθε χώρας, αναγκαστήκαμε πολλές φορές να γίνουμε μάρτυρες, θύτες και θύματα συνομιλώντας με το ξένο, είτε ως τόπο, είτε ως υποκειμενικότητα. Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχει παρουσιαστεί μια performance προσφύγων γυναικών από το Αφγανιστάν με τίτλο: Το ταξίδι συνεχίζεται… σε συνεργασία με την ActionAid και μια μαθητική παράσταση από το Ενιαίο Λύκειο Καμινίων με τίτλο: Η Σμύρνη της καρδιάς μας.
Φωτογραφία: Ιστορικά τεκμήρια από την έκθεση Κερδισμένες Πατρίδες: Η Μαντολινάτα της Δραπετσώνας, Συλλογή Γ. Χατζόπουλου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ: Σειρήνες πολέμου σε όλη την Ελλάδα
- Αναλαμβάνει το ειδησεογραφικό «τιμόνι» στο κανάλι του Μαρινάκη
- Εριέττα Κούρκουλου: Χώρισε με δική της απόφαση τον 41χρονο πολίστα! [vds]
- Μήπως τελικά χρειαζόμασταν το χειρότερο καλοκαίρι του σινεμά;
- T-Shirt Penn Originals Jack & Jones
- Υψηλά ποσοστά για την Φαίη Σκορδά και το "Πρωινό"- Ποια ήταν η διαφορά της από Καραβάτου- Κατσούλη;
- «Τώρα που δεν είναι ο Λιάγκας, θα το βλέπω κάθε μέρα!». Ποια γνωστή τραγουδίστρια το είπε αυτό για το Πρωινό του ΑΝΤ1; (Video)
- Κώστας Λούστας - Ζωγραφική (1933-2014): έκθεση στην Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου – Γκίκα
- Η προσφορά του Forty Love για την χρήση της πισίνας του είναι το must deal της σεζόν
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Προσφυγικά: Ανοίγει ο κύκλος δράσεων, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
- Κώστας Λούστας - Ζωγραφική (1933-2014): έκθεση στην Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου – Γκίκα
- Οι Swingin' Cats live στο Gazarte
- Η Chinawoman επιστρέφει στην Αθήνα
- Η "Δωδέκατη Νύχτα" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού
- Ελένη Βερναδάκη. 1095°C: Παρουσίαση της έκδοσης στο Μουσείο Μπενάκη
- Οι Jane Doe με νέο υλικό live στο Eightball
- Οι Πελαργοί στους κινηματογράφους!
- Ο Αχός της εποχής ή σε ποιον ανήκει η τέχνη
- Λεωφορείο ο Πόθος, του Τένεσι Ουίλιαμς, από την Ομάδα Νάμα στο Σύγχρονο Θέατρο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Μήπως τελικά χρειαζόμασταν το χειρότερο καλοκαίρι του σινεμά;
- Υψηλά ποσοστά για την Φαίη Σκορδά και το "Πρωινό"- Ποια ήταν η διαφορά της από Καραβάτου- Κατσούλη;
- Britney Spears, “Do You Wanna Come Over”: Δείτε ένα πανέμορφο lyric video!
- "Παιχνίδια με την Τέχνη" στον Ευπαλίνο
- Η προσφορά του Forty Love για την χρήση της πισίνας του είναι το must deal της σεζόν
- Τέλος στη σχέση Πηνελόπης Πλάκα-Κώστα Αποστολάκη
- Αναλαμβάνει το ειδησεογραφικό «τιμόνι» στο κανάλι του Μαρινάκη
- Πασίγνωστη ηθοποιός έχασε το μισό της δάχτυλο