Δε με χωρά ο τόπος / Μήδεια, από την ομάδα Πλεύσις στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2016
Μία παράσταση εμπνευσμένη από τα πρόσωπα και τις καταστάσεις της ευριπίδειας Μήδειας παρουσιάζει την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016, στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2016 – Νύχτες Αλληλεγγύης, η ομάδα Πλεύσις. Πρόκειται για ένα θέαμα όπου το σωματικό θέατρο, ο σύγχρονος χορός, η μιμική και το θέατρο αντικειμένων δημιουργούν δυναμικά εικαστικά τοπία, που συνδέονται διαρκώς μέσα από τη μεταμόρφωση του σκηνικού χώρου και την πρωτότυπη
Λίγα λόγια για την παράσταση από την ομάδα Πλεύσις
Τα τρία βασικά πρόσωπα της τραγωδίας, η Μήδεια, ο Ιάσονας και η Γλαύκη, τοποθετούνται πάνω σε μια μακρόστενη κινητή πλατφόρμα. Μια τοποθέτηση σκηνική και ταυτόχρονα αλληγορική, που αιχμαλωτίζει το ζωτικό χώρο των τριών χαρακτήρων και χαρτογραφεί το ταξίδι των διαπραγματεύσεών τους. Ένα θέαμα άκρως ακροβατικό και ριψοκίνδυνο, όπου η διαρκής ανατροπή και μεταμόρφωση του σκηνικού χώρου, δίνει το στίγμα ενός εικαστικού θεάτρου.
Μια παράσταση όπου τα τραγικά ερωτήματα του Ευριπίδη επανέρχονται αμείλικτα. Μπορούν άραγε οι τρεις χαρακτήρες να ξεφύγουν από τη Μοίρα τους; Ο υπολογιστής και κατακτητικός Ιάσονας θα μπορέσει να αποκτήσει τη ζωή που θέλει; Η Μήδεια θα δεχθεί την απόρριψη και τη νέα σχέση του Ιάσονα με τη Γλαύκη; Η Γλαύκη θα έχει εν τέλει αυτό που θέλει ή θα είναι το θύμα της διαμάχης; Κατά πόσο οι ενέργειές τους μπορούν να έχουν ένα άλλο τέλος, μια άλλη κατάληξη; Ο έρωτας, συγγενής με τη βαρβαρότητα, το σκοτάδι και το θάνατο, μπορεί άραγε να εξευγενιστεί ή διαρκώς θα ξεφεύγει απ' τους μαθηματικούς υπολογισμούς και μόνο την έκρηξη θα επιζητεί; Ο έρωτας μπορεί να συνυπάρξει με την τάξη ή μόνο στο χάος βυθίζεται παρασύροντας βίαια πρόσωπα και καταστάσεις;
Η Μήδεια είναι ένα πρόσωπο τραγικό. Η ιστορία της δεν είναι ένα ερωτικό μελόδραμα, αλλά η ιστορία της απώλειας και του τετελεσμένου. “Τετελεσμένο, όχι κατά τη ρεαλιστική ροή των φοβερών γεγονότων της τραγωδιακής εξιστόρησης” θα σημειώσει ο Γ. Χειμωνάς “αλλά κάποιο τετελεσμένο που είναι ήδη εγγεγραμμένο στη συνείδηση και για το οποίο ο άνθρωπος πενθεί σε όλη του τη ζωή”.
Λίγα λόγια για την ομάδα Πλεύσις
Η Πλεύσις από τη σύστασή της (1996) κινείται στο χώρο του σωματικού θεάτρου αναπτύσσοντας μια ιδιότυπη γλώσσα θεάματος η οποία προκύπτει μέσα από το συνδυασμό θεάτρου, σύγχρονου χορού και μιμικής. Οι παραστάσεις στηρίζονται στη σωματική εκφραστικότητα των ερμηνευτών, στο πολυμορφικό σκηνικό χώρο που κατά περίσταση διαμορφώνεται και στο θέατρο αντικειμένων ως βασικό ερευνητικό πεδίο της ομάδας.
Με σταθερή παρουσία στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα η Πλεύσις εκφράζει ένα διαρκή προβληματισμό και μία αναζήτηση γύρω από την γλώσσα του σώματος.
Από το 2004 ως σήμερα παραγωγές της ταξιδεύουν σε φεστιβάλ του εξωτερικού (ενδεικτικά: 29th Festival international des arts du mime et du geste de Périgueux – France 2011, 2th International Crossroads Festival, Antwerp -Belgium 2012, Festival Internazionale Teatro di Strada, Chieri – Italy, 2005, International Mimesquare Festival, Aarschot – Belgium 2006, Festival Calanchi, San Marino – Italy 2006, Puppet Fair, Sofia – Bulgaria 2010, Festival Avignon le Off, France 2006) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.
Σύλληψη–Σκηνοθεσία–Σκηνικά: Αντώνης Κουτρουμπής
Ερμηνεία–Χορογραφία: Όλγα Γερογιαννάκη, Αντώνης Κουτρουμπής, Νατάσσα Ζαφειροπούλου
Μουσική σύνθεση : Μηνάς Εμμανουήλ
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Κοστούμια: Όλγα Γερογιαννάκη
Graphic animation: Ακριβή Αναγνωστάκη
Κατασκευή σκηνικού: Δημήτρης Μαρούλης
Επιμέλεια κειμένων: Μιράντα Βατικιώτη
Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Ρεματιάς 2016 - Νύχτες αλληλεγγύης μπορείτε να δείτε εδώ.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Στα πρόθυρα κατάρρευσης Ελληνίδα παρουσιάστρια μετά τον ξαφνικό χαμό του συζύγου της
- Αφροδίτη Γραμμέλη: "MEGA: Πολύ σκληρό για να πεθάνει"
- Έκθεση Δημοτικής Συλλογής Έργων Τέχνης Ελευσίνας – Μέρος Α΄
- Σκύλος δάγκωσε στο πρόσωπο κοριτσάκι 20μηνών
- Τερλέγκας: Τον ξεσκόνισε η εφορία - Τραγουδούσε σε συνεργείο που λειτουργούσε ως club!
- Χριστιάνα Μούζουρα: Πως κέρδισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα "Δίδυμα φεγγάρια"
- Νατάσα Τριανταφύλλη: Η γοητεία του κρυφού στο «Περιμένοντας τον Godot»
- Ο Μπίλι Μπομπ Θόρντον επιστρέφει πιο Bad Santa από ποτέ!
- Katerine Duska: Το Church Session που «δραπέτευσε» από τα επίγεια
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Έκθεση Δημοτικής Συλλογής Έργων Τέχνης Ελευσίνας – Μέρος Α΄
- Νατάσα Τριανταφύλλη: Η γοητεία του κρυφού στο «Περιμένοντας τον Godot»
- Prix Pictet Disorder – Αταξία: Ξενάγηση στην έκθεση φωτογραφίας στη Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
- Dance Days 6: Βραδιά ντουέτων &παράλληλη δράση
- Φεστιβάλ Θεατρικές Συνθέσεις V: Ρώσοι συγγραφείς στο Βeton7
- Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου, τον Μάρτιο του 2017 στους κινηματογράφους
- Sivert Høyem with His Band &Strings live στο Ηρώδειο
- Δε με χωρά ο τόπος / Μήδεια, από την ομάδα Πλεύσις στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2016
- Τελευταίες παραστάσεις για το «Περιμένοντας τον Godot» στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Δε με χωρά ο τόπος / Μήδεια, από την ομάδα Πλεύσις στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2016
- Έκθεση Δημοτικής Συλλογής Έργων Τέχνης Ελευσίνας – Μέρος Α΄
- Νατάσα Τριανταφύλλη: Η γοητεία του κρυφού στο «Περιμένοντας τον Godot»
- Sivert Høyem with His Band &Strings live στο Ηρώδειο
- Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου, τον Μάρτιο του 2017 στους κινηματογράφους
- Dance Days 6: Βραδιά ντουέτων &παράλληλη δράση
- Prix Pictet Disorder – Αταξία: Ξενάγηση στην έκθεση φωτογραφίας στη Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
- Φεστιβάλ Θεατρικές Συνθέσεις V: Ρώσοι συγγραφείς στο Βeton7
- Τελευταίες παραστάσεις για το «Περιμένοντας τον Godot» στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη
- Σήκω Ψυχή μου Δώσε Ρεύμα: Διονύσης Σαββόπουλος και Ελένη Βιτάλη στο Ηρώδειο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Σκύλος δάγκωσε στο πρόσωπο κοριτσάκι 20μηνών
- Χριστιάνα Μούζουρα: Πως κέρδισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα "Δίδυμα φεγγάρια"
- Να συλληφθούν 42 δημοσιογράφοι διέταξαν οι Αρχές της Τουρκίας...
- Ο Μπίλι Μπομπ Θόρντον επιστρέφει πιο Bad Santa από ποτέ!
- Ο Sivert Høyem στο Ηρώδειο για μία και μοναδική βραδιά!
- Τερλέγκας: Τον ξεσκόνισε η εφορία - Τραγουδούσε σε συνεργείο που λειτουργούσε ως club!
- Katerine Duska: Το Church Session που «δραπέτευσε» από τα επίγεια
- Αφροδίτη Γραμμέλη: "MEGA: Πολύ σκληρό για να πεθάνει"
- Γιάννης Αϊβάζης: «Εγώ ξέρω ότι αυτό που υπογράφεις αυτό πρέπει να πάρεις»