Master and Man, από την Αμάλια Μπένετ στο Θέατρο Πόρτα

Το Θέατρο Πόρτα εντάσσει για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του ένα δίπτυχο πρόγραμμα χορο-θεατρικών παραστάσεων κάτω από τον κοινό τίτλο-υπότιτλο: Aφή: από το Αφη-γηματικό στο Αφη-ρημένο, Από τη δυναμική του λόγου στην ένταση των σωμάτων. Πρόκειται για δύο παραστάσεις χορού με αφορμή την κλασσική λογοτεχνία.

H πρώτη παράσταση βασίζεται στο Master and Man του Λέοντος Τολστόι σε χορογραφία της Αμάλιας Μπένετ, μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου, με τους Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Σοφία

Κόκκαλη, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο από 12 Ιανουαρίου 2015 κάθε Δευτέρα για 6 μόνο παραστάσεις (έως 16 Φεβρουαρίου).

Ο Αφέντης, Βασίλι Αντριέιτς Μπριεχούνοφ, μια χειμωνιάτικη μέρα ξεκινά ταξίδι για να αγοράσει ένα κομμάτι γης. Μαζί του παίρνει τον Δούλο του, Νικήτα. Ο Αφέντης οδηγεί την άμαξα, όμως σύντομα χάνουν το δρόμο τους σε μια χιονοθύελλα, που μετατρέπει κάθε τι οικείο σε ανοίκειο. Ο Αφέντης, ο Δούλος, ακόμη και το άλογο προσπαθούν διαδοχικά να επαναφέρουν την άμαξα πίσω στο δρόμο, αλλά κανενός η γνώση ή το ένστικτο δεν αρκεί για να διασφαλίσει τη σωτήρια έξοδο. Θάβονται κάτω από το χιόνι και περιμένουν τη μοίρα να καθορίσει την τύχη τους. Ο Αφέντης, σε μια απόπειρα να σώσει το τομάρι του, κλέβει το άλογο και φεύγει. Καταλήγει να κάνει κύκλους που τον οδηγούν πίσω στην άμαξα...

Σ’ αυτό το κομμάτι για δύο χορευτές και έναν ερμηνευτή της viola de gamba διερευνάται η σχέση ανάμεσα σε Αφέντη, Δούλο και Άλογο, και η εξέλιξή της στη διάρκεια του ταξιδιού τους. Εκείνος που παίρνει τις αποφάσεις, ρίχνεται σε μια κοινή αναπόδραστη μοίρα με εργάτη και υποζύγιο. Οι κοινωνικές διαφορές που αρχικά τους διακρίνουν, αποσυντίθενται. Μόνη ελπίδα για επιβίωση η φύση και η φύση τους.

Χορογραφία Αμάλια Μπένετ
Μουσική Άγγελος Τριανταφύλλου
Ερμηνεύουν Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Σοφία Κόκκαλη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Για το έργο

Το έργο «Αφέντης και Δούλος» είναι μια παραβολή επιμελώς γραμμένη, η οποία παραμένει ζωηρή παρά τους βαρείς συμβολισμούς, και οι χαρακτήρες της είναι πολλά περισσότερα από το να αντιπροσωπεύουν απλώς την αρετή και την απληστία. Οι ήρωες είναι παγιδευμένοι σε μια εχθρική λίμπο μεταξύ αυτού και του άλλου κόσμου, και είναι μόλις 200 μέτρα μακριά από τον δρόμο, στη μέση μια χιονοθύελλας. Το να συνδυάσεις όλα τα παραπάνω και να τα κάνεις ένα αριστούργημα, αποτελεί μια σύνθετη πεζογραφία που φέρει την προφανή απλότητα των γυμνών δέντρων σε ένα χιονισμένο τοπίο.

Chris Power, The Guardian

Για την παράσταση

Η Amalia Bennett επέλεξε να βασίσει την παράσταση Master and Man πάνω στο έργο του Τολστόι «Αφέντης και Δούλος» γιατί ενώ είναι μια απλή ιστορία, μια παραβολή, δείχνει το πόσο μικρός είναι ο άνθρωπος μπρος στο μεγαλείο της φύσης. Ο τρόπος που η χορογράφος χτίζει μια παράσταση βασίζεται πάρα πολύ στον αυτοσχεδιασμό και κυρίως στο «υλικό» που φέρει μέσα του ο κάθε ηθοποιός/χορευτής και το οποίο καλείται να καταθέσει επί σκηνής καθώς προχωρούν οι πρόβες. Αποφεύγει, με σχεδόν ιερή αυστηρότητα, το να προετοιμάζει τις γραμμές πάνω στις οποίες θα κινηθεί η δουλειά της, αφήνει τον χρόνο και την αλήθεια των συντελεστών να «ζυμώνονται» κατά τη διάρκεια των προβών.

Της αρέσουν πολύ οι ιστορίες που έχουν να κάνουν με ταξίδια ανθρώπων και πώς μέσα από τις δοκιμασίες και τις εμπειρίες που ενέχουν αυτά τα ταξίδια, ο άνθρωπος ανακαλύπτει πράγματα για τον εαυτό του, αλλάζει, γίνεται καλύτερος…

Λίγα λόγια για τη χορογράφο

H Αμάλια Μπένετ είναι χορογράφος, απόφοιτος του The Laban Centre for Movement and Dance (Λονδίνο, 1993). Ζει στην Ελλάδα, όπου και εργάζεται κυρίως. Μέχρι το 2007 συνεργάστηκε ως χορεύτρια και ως βοηθός χορογράφου στο Χοροθέατρο Οκτάνα και το Χοροθέατρο του Κρατικού Θέατρου Βόρειας Ελλάδας. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θεάτρο, το Κ.Θ.Β.Ε, το Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το The Stratford Shakespeare Festival of Canada, το Globe του Λονδίνου, το Εθνικού Θεάτρου Βελιγραδίου, το Dusseldorf Shauspielhaus στη Γερμανία και το Ricks Theatre στη Σουηδία μεταξύ άλλων. Διδάσκει κίνηση για ηθοποιούς από το 1997 στις Δραματικές Σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του Κ.Θ.Β.Ε και τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών.

Keywords
Τυχαία Θέματα