Για Νίκο Νικολαΐδη

Ο Νίκος Νικολαΐδης «ξαναζεί» μέσα από το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδας, όπου προβάλλεται το σύνολο των ταινιών του έως την 1η Ιουνίου. Με αφορμή το αφιέρωμα αυτό, η σύζυγός του, Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου, μίλησε στην εκπομπή του «ΑΘΗΝΑ 9.84», «Radio GaGa», με τους Θόδωρο Σαραντή και Βαγγέλη Καργούδη. Μεταξύ άλλων, τόνισε:
«Είναι πολύ ενδιαφέρον. Έρχονται, παρακολουθούν το έργο του, βλέπουν τις ταινίες. Αρέσουν πολύ και με κάνει περήφανη και χαρούμενη,
γιατί ο Νίκος αυτό ήθελε, τα νέα παιδιά να μάθουν τη δουλειά του, να δουν τις ταινίες, να απολαύσουν και να πάρουν λίγο από το μήνυμα που ήθελε να δώσει...
Ο Νίκος ήταν πολύ "μπροστά". Και οι ταινίες του εδώ και είκοσι πέντε, τριάντα χρόνια - δηλαδή, τα έχει πει όλα από τότε και τώρα τα ανακαλύπτουν. Και θα είναι ζωντανός, νομίζω, τουλάχιστον όσο θα ζουν και τα εγγόνια μου. Στην ιστορία, γενικά, θα μείνει. Αλλά θέλω -και νομίζω- ότι και τα εγγόνια μου θα προχωρήσουν, να το συνεχίσουν αυτό και θα τον βλέπουν. Ήδη ο εγγονός μου, έξι χρονών, είπε ότι "τι ωραία που έχουμε γνωρίσει αυτό τον παππού, που έχει κάνει τόσο ωραίες ταινίες, που όταν μεγαλώσουμε θα τις δούμε και θα μάθουμε από αυτές"...».

* Ο ΘΑΝΑΣΗΣ, blogger, διαχειριστής της ιστοσελίδας «Λευκός Θόρυβος» και επεξεργαστής του έργου του Νίκου Νικολαΐδη, μεταξύ άλλων, είπε:

«Δεν ήμασταν εκείνη η γενιά του '70 με το Πολυτεχνείο και όλα αυτά. Ήμασταν μια γενιά που ερχόμασταν, από τα πράγματα, αντίθετοι σε όλα αυτά. Η δική μας -ας πούμε- η επανάσταση ήταν, ότι αυτό το πράγμα τελείωσε. Ωραία. Υπήρχε η Αριστερά, η όποια Αριστερά, αλλά υπήρχαμε και εμείς...
Θυμάμαι, ότι όταν πρωτοείδα την "Ευρυδίκη", ήταν η εποχή που η Ελλάδα έκανε πάρτι που γλίτωσε από τη Χούντα. Η "Ευρυδίκη", λοιπόν, είναι ένα έργο, όπου η Ελλάδα παρουσιάζεται να έχει τη δυνατότητα να βγει από τη Χούντα, αλλά να μη θέλει να βγει. Δηλαδή, η "Ευρυδίκη", που θέλουν να τη μετακομίσουν από το σπίτι της, στο τέλος σκοτώνει τον Ορφέα και μένει στην κόλαση, μένει στον Άδη. Αυτό το πράγμα, τώρα νομίζω φαίνεται πόσο σημαντικό ήταν».

Β. Καργούδης: Ότι στην πραγματικότητα υπήρξε μια πολιτική χωρίς να θίξεις την πραγματικότητα τον αξιακό σκληρό πυρήνα της δικτατορίας. Κι αυτό  το λέει φόρα παρτίδα, και μας το ρίχνει και κατάμουτρα ο Νικολαΐδης, τελικά...

Θανάσης: «Και φυσικά, γι' αυτό πολεμήθηκε. Δηλαδή το πρόβλημα ήταν αυτό, ότι αυτός "χάλαγε το πάρτι"».

Θ. Σαραντής: Οι δουλειές του έχουν και το στοιχείο της συμμετοχής και των ηθοποιών σε αυτό που λέμε δράση, σενάριο κ.λπ.....

Θανάσης: «Βέβαια. Αυτό νομίζω ότι είναι το βασικό. Υποθέτω ότι κάπως έτσι πρέπει να είναι ο επιτυχημένος σκηνοθέτης. Ο επιτυχημένος, όχι εισπρακτικά, αλλά αυτός που βγάζει καλλιτεχνικό έργο... Συνήθως έπαιρνε πρωτόβγαλτους ηθοποιούς».

Σε άλλο σημείο είπε: «Αναγνωρίζω ότι η "Πρωινή Περίπολος" είναι από τις καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Και για να δούμε πόσο δύσκολη ταινία ήταν, μπορούμε να τη συγκρίνουμε με το
Keywords
Τυχαία Θέματα