«Αίματα» @Στέγη
17:37 6/10/2014
- Πηγή: Athina984
Με χιούμορ, σουρεαλισμό και οξυδέρκεια, ο σεναριογράφος του «Κυνόδοντα» Ευθύμης Φιλίππου και η τολμηρή σκηνοθέτης Αργυρώ Γιώτη μιλούν για τις ανοιχτές πληγές του σύγχρονου ανθρώπου στην παράσταση με τίτλο ΑIMATA που ανεβαίνει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από τις 8 έως τις 19 Οκτωβρίου 2014 (εκτός Δευτέρας & Τρίτης).
Μετά τη θριαμβευτική διεθνή αποδοχή του Κυνόδοντα, των Άλπεων και του The Lobster, ο συν-σεναριογράφος των ταινιών του Λάνθιμου που έφεραν στο παγκόσμιο κινηματογραφικό προσκήνιο το νέο ελληνικό κινηματογράφο, γράφει το πρώτο του θεατρικό
έργο αποκλειστικά για τη διακεκριμένη ομάδα VASISTAS και τη Στέγη. Μια από τις πιο ξεχωριστές σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς, η Αργυρώ Χιώτη με τις εξαίσιες ατμόσφαιρες και την πάλλουσα θεατρικότητα, το ανεβάζει σαν ένα πανκ ορατόριο για τις αγιάτρευτες πληγές μας.
«Ο Δημήτρης Καλαφάτης, 40 περίπου ετών, σκίζει κατά λάθος το λαιμό του τον Ιούλιο του 1989». Ο ήρωας του Ευθύμη Φιλίππου, σαν άλλος Φιλοκτήτης, βλέπει την πληγή του να μην κλείνει, να κακοφορμίζει και να αφήνει τα αιμάτινα ίχνη της στο πουκάμισό του, στο μαξιλάρι του, στα σώματα της συζύγου και των παιδιών του. Γράφει γι' αυτήν στον επιστήθιο φίλο του. Τα ΑΙΜΑΤΑ είναι η αλληλογραφία των δύο ανδρών.
Γραμμένο με τη μορφή των επιστολογραφικών αριστουργημάτων του Ρουσσώ, του Λακλό και του Γκαίτε, και διανθισμένο με χιούμορ, παραδοξότητες, παρανοϊκές ομιλίες πολιτικών και ονειροφαντασίες απλών θνητών, το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη με στοιχεία υπερρεαλισμού και κωμική ευστροφία. Η τολμηρή σκηνοθέτης με το ιδιοσυγκρασιακό ύφος επεξεργάζεται με νέους όρους την έννοια του Χορού της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, όπως και της χορικότητας. Το θέμα της «κοινότητας» και οι σχέσεις μεταξύ δημόσιου και προσωπικού χώρου, συλλογικής και ατομικής μνήμης και αστικής και προσωπικής συνείδησης διατρέχουν τις παραστάσεις της, οι οποίες μπορούν να περιγραφούν και ως χορογραφημένα tableaux vivants.
Για τα ΑΙΜΑΤΑ, διαμορφώνει τη σκηνή σε ρινγκ, εντός του οποίου ενορχηστρώνει τις «κινούμενες εικόνες» μιας παράλογης παράστασης-συναυλίας: ενός ορατορίου σωμάτων και συναισθημάτων, ξέφρενων φαντασιώσεων και αποκαλυπτικών παραδοχών. Τα πρόσωπα της αλληλογραφίας ζωντανεύουν και μας προσκαλούν να γίνουμε μάρτυρες της πραγματικότητάς τους. Κάπως έτσι, το έργο γίνεται ένα μακροσκελές ερωτικό τραγούδι για την Ελλάδα της δεκαετίας του '90, για τα προσωπικά και συλλογικά τραύματα και, εν τέλει, για το παράλογο του να ζεις σε έναν κόσμο στοιχειωμένο από τις ανοιχτές πληγές και τα ζωτικά ψεύδη.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου
Μετά την παράσταση συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές.
Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Ηθοποιοί: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ελένη Βεργέτη, Γιώργος Γάλλος, Ευθύμης Θέου, Εύη Σαουλίδου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Jan van de Engel
Καλλιτεχνική συνεργάτης: Ariane Labed
Σύμβουλος Δραματουργίας: Χριστιάνα Γαλανοπούλου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δάφνη Κούτρα, Ματίνα Περγιουδάκη
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Μετά τη θριαμβευτική διεθνή αποδοχή του Κυνόδοντα, των Άλπεων και του The Lobster, ο συν-σεναριογράφος των ταινιών του Λάνθιμου που έφεραν στο παγκόσμιο κινηματογραφικό προσκήνιο το νέο ελληνικό κινηματογράφο, γράφει το πρώτο του θεατρικό
«Ο Δημήτρης Καλαφάτης, 40 περίπου ετών, σκίζει κατά λάθος το λαιμό του τον Ιούλιο του 1989». Ο ήρωας του Ευθύμη Φιλίππου, σαν άλλος Φιλοκτήτης, βλέπει την πληγή του να μην κλείνει, να κακοφορμίζει και να αφήνει τα αιμάτινα ίχνη της στο πουκάμισό του, στο μαξιλάρι του, στα σώματα της συζύγου και των παιδιών του. Γράφει γι' αυτήν στον επιστήθιο φίλο του. Τα ΑΙΜΑΤΑ είναι η αλληλογραφία των δύο ανδρών.
Γραμμένο με τη μορφή των επιστολογραφικών αριστουργημάτων του Ρουσσώ, του Λακλό και του Γκαίτε, και διανθισμένο με χιούμορ, παραδοξότητες, παρανοϊκές ομιλίες πολιτικών και ονειροφαντασίες απλών θνητών, το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη με στοιχεία υπερρεαλισμού και κωμική ευστροφία. Η τολμηρή σκηνοθέτης με το ιδιοσυγκρασιακό ύφος επεξεργάζεται με νέους όρους την έννοια του Χορού της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, όπως και της χορικότητας. Το θέμα της «κοινότητας» και οι σχέσεις μεταξύ δημόσιου και προσωπικού χώρου, συλλογικής και ατομικής μνήμης και αστικής και προσωπικής συνείδησης διατρέχουν τις παραστάσεις της, οι οποίες μπορούν να περιγραφούν και ως χορογραφημένα tableaux vivants.
Για τα ΑΙΜΑΤΑ, διαμορφώνει τη σκηνή σε ρινγκ, εντός του οποίου ενορχηστρώνει τις «κινούμενες εικόνες» μιας παράλογης παράστασης-συναυλίας: ενός ορατορίου σωμάτων και συναισθημάτων, ξέφρενων φαντασιώσεων και αποκαλυπτικών παραδοχών. Τα πρόσωπα της αλληλογραφίας ζωντανεύουν και μας προσκαλούν να γίνουμε μάρτυρες της πραγματικότητάς τους. Κάπως έτσι, το έργο γίνεται ένα μακροσκελές ερωτικό τραγούδι για την Ελλάδα της δεκαετίας του '90, για τα προσωπικά και συλλογικά τραύματα και, εν τέλει, για το παράλογο του να ζεις σε έναν κόσμο στοιχειωμένο από τις ανοιχτές πληγές και τα ζωτικά ψεύδη.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου
Μετά την παράσταση συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές.
Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Ηθοποιοί: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ελένη Βεργέτη, Γιώργος Γάλλος, Ευθύμης Θέου, Εύη Σαουλίδου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Jan van de Engel
Καλλιτεχνική συνεργάτης: Ariane Labed
Σύμβουλος Δραματουργίας: Χριστιάνα Γαλανοπούλου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δάφνη Κούτρα, Ματίνα Περγιουδάκη
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Keywords
θεατρο, αιματα, ελλαδα, δραση, ομαδα διας, ελενη, οξυδερκεια, το θεμα, αργυρω, γκαιτε, δαφνη, θεμα, ιχνη, γινεται, ευη, ευα, εννοια, ετων, υφος, θανοπουλος, λαθος, μορφη, ομαδα, συζητηση, σκηνοθετες, σκηνοθεσια, τασος, χιουμορ, αιματα, δημητρης, χιωτη, ηρωας, παυλος, πληγη, πληγες, σκηνη, σωματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δείτε το σουβλάκι τουλουμπάκι που έχει ξετρελάνει τη Βόρειο Ελλάδα
- Ιωάννα Λίλη: Δείτε πώς εμφανίστηκε στην οικία του Πρωθυπουργού!
- Θεσσαλονίκη: Στην Εντατική ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος
- «Έσβησε» η Νέλλη Αγγελίδου
- Διασώθηκε άνδρας από πλαστική φούσκα στον Ατλαντικό
- Χαμηλές πτήσεις για Μαρία Ηλιάκη και Μάκη Πουνέντη
- H μεγαλειώδης παγίδα της Αμφίπολης για να μην συληθεί το μνημείο!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Athina984
- «Αίματα» @Στέγη
- Διώξεις για τα ολυμπιακά ακίνητα
- «Αναφορά στον Ηλία Καζάν»
- ΟΟΣΑ: «Οδικός χάρτης» για τα ακίνητα
- Αύριο η μεταφορά του Σταμπούλου στις φυλακές
- Προθεσμία πήραν οι συλληφθέντες
- Ημερίδα για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
- Μπορούμε να πείσουμε τις Βρυξέλλες
- Πρόστιμο στην Παρτιζάν για αντισημιτικό πανό
- Ικανοποίηση για τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις
- Τελευταία Νέα Athina984
- «Αίματα» @Στέγη
- Αύριο η μεταφορά του Σταμπούλου στις φυλακές
- Ημερίδα για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
- Πρόστιμο στην Παρτιζάν για αντισημιτικό πανό
- Προθεσμία πήραν οι συλληφθέντες
- «Αναφορά στον Ηλία Καζάν»
- Μπορούμε να πείσουμε τις Βρυξέλλες
- Ικανοποίηση για τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις
- Διώξεις για τα ολυμπιακά ακίνητα
- Ιράκ: Νεκροί 25 τζιχαντιστές σε επιδρομές
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- «Ζωντανεύει» το οθωμανικό λουτρό στα Τρίκαλα
- Πωλήσεις ρεκόρ το νέο χάπι της Biogen
- Eπτά στους δέκα Έλληνες απευθύνονται στα ιδιωτικά εργαστήρια
- ΑΔΕΔΥ: Παναττική Στάση Εργασίας - Συλλαλητήριο Παρασκευή 10/10
- Στις Βρυξέλλες ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας για τις εργασίες της 108ης Ολομέλειας της Επιτροπής των Περιφερειών
- Neotopia
- Press Start: Τα δυσκολότερα boss fights
- «Να κοιτάξουμε τώρα να είναι η ΔΗΜΑΡ μέσα στη Βουλή»
- Πώς εξηγεί η Κύπρια καλλονή την «γκάφα» της με το φορέα του AIDS
- Δείτε τη νέα εφαρμογή που ετοιμάζει το facebook - Πάρτι θα κάνουν οι hackers! [photo]