Ευφροσύνη Δοξιάδη: Η δικαίωση της ελληνίδας ιστορικού τέχνης για έναν πίνακα του Ρούμπενς

Είναι μια υπόθεση που προβλημάτιζε πολλούς ιστορικούς τέχνης και είχε διχάσει σύμπασα την τεχνοκριτική κοινότητα του Ηνωμένου Βασιλείου από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 μέχρι σήμερα. Τελικά, μετά από έρευνες και κόπους πολλών ετών, η επιστήμη αποφάνθηκε ότι το έργο «Σαμψών και Δαλιδά» του Ρούμπενς, που ανήκει στην συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου, δεν ανήκει στον ίδιο τον Ρούμπενς, αλλά σε έναν από τους μαθητές του. Το έργο αγοράστηκε το 1980 για 2,5 εκατομμύρια λίρες (τότε 1,3 δισ. δραχμές) και ήταν το δεύτερο μεγαλύτερο ποσό που είχε διατεθεί μέχρι
τότε για την αγορά ενός πίνακα. Είναι ένας πίνακας που ο Ρούμπενς υποτίθεται ότι το ζωγράφισε έχοντας επιστρέψει από την Ιταλία και έχοντας δει τα φοβερά έργα του Ιταλού ζωγράφου Καραβάτζο που ήταν γεμάτα από εκπληκτικές φωτοσκιάσεις. Κατά την επιστροφή του, κάπου μεταξύ 1608 και 1609, χρησιμοποίησε αυτές τις νέες τεχνικές που έμαθε στην Ιταλία για να ζωγραφίσει τον εν λόγω πίνακα κατόπιν σχετικής παραγγελίας από τον ίδιο τον […]
Keywords
Τυχαία Θέματα