Ο κύριος της κυρίας υπουργού (επαν)εκτελεί τον Άκη Πάνου

του Στέλιου Ελληνιάδη
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του δίσκου «Θέλω να τα πω», οι σχέσεις του Άκη Πάνου με τον Γιώργο Νταλάρα, επιδεινώνονταν συνεχώς, με αποτέλεσμα, στη φάση της...
ηχοληψίας του ομώνυμου τραγουδιού, να αποχωρήσει ο Άκης Πάνου από το στούντιο της Κολούμπια. Θυμάμαι ότι, στη συνέχεια, ο ηχολήπτης Τάκης Φιλιππίδης είχε αναλάβει, μετά από το τέλος κάθε ηχογράφησης, να μεταφέρει στο σπίτι του Άκη, την ταινία με το εγγεγραμμένο υλικό της μέρας, δηλαδή
τις ερμηνείες του Νταλάρα, προκειμένου ο δημιουργός να δώσει την έγκρισή του ή να ζητήσει την επανάληψη της εγγραφής μέχρι να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ερμηνεία. Στα Πατήσια, άκουγα μαζί με τον Άκη τις ερμηνείες του Νταλάρα και βίωνα την αγωνία του δημιουργού για ένα αποτέλεσμα που θα ήταν αντάξιο των προσδοκιών του.
Η κρίση συνεχίστηκε και μετά το πέρας των ηχογραφήσεων με άλλες μορφές. Για παράδειγμα, ήταν ήδη γνωστό ότι ο Άκης δεν ήθελε να μπαίνουν στα εξώφυλλα των δίσκων του φωτογραφίες των τραγουδιστών, πηγαίνοντας κόντρα στο μάρκετινγκ των εταιριών και το ναρκισσισμό ή/και τα εμπορικά συμφέροντα των καλλιτεχνών. Το είχα ζήσει αυτό με το δίσκο «Σεισμός» του οποίου ήμουν παραγωγός, όταν ο αδελφός τού Μιχάλη Μενιδιάτη, ο Κοσμάς Καλογράνης, το πιο ισχυρό αφεντικό της νυχτερινής διασκέδασης, απαιτούσε να μπει η φωτογραφία του Μιχάλη στο εξώφυλλο. Τελικά, οι Μενιδιάτιδες υποχώρησαν μπροστά στην επιμονή του Άκη και τη δική μου υποστήριξη, για ένα εξώφυλλο μόνο με γράμματα. Είχε προηγηθεί ο δίσκος «Παρών» που βγήκε χωρίς φωτογραφία του συναινούντος Μητσιά στο εξώφυλλο. Στην προκειμένη περίπτωση, η εταιρία καθυστερούσε την έκδοση του δίσκου επιμένοντας να μπει στο εξώφυλλο η φωτογραφία του Νταλάρα. Τελικά, ο Άκης έκανε παραχώρηση στον Μάκη Μάτσα, με τον οποίο κατά καιρούς διατηρούσε καλές σχέσεις.


Αλλά, τα προβλήματα δεν τελείωσαν με την κυκλοφορία του δίσκου «Θέλω να τα πω», το 1982. Ο Άκης αναστατώθηκε πάρα πολύ όταν, λίγους μήνες αργότερα, κυκλοφόρησε ένας διπλός δίσκος ηχογραφημένος κατά τη διάρκεια των εμφανίσεων του Νταλάρα στον «Ορφέα», με τον γενικό τίτλο «Τα τραγούδια μου»! Στο συγκεκριμένο άλμπουμ, περιέχονταν χωρίς την άδεια του Άκη δύο τραγούδια του, το «Θέλω να τα πω» και το «Χαροκόπου 1942-1953 (στις παράγκες)», γνωστότερο ως «Εφτά νομά- σ’ ένα δωμά-», μαζί με άλλα 27 τραγούδια διαφόρων δημιουργών. Με αυτή την ενέργεια, σύμφωνα με τον Άκη, πρώτον, παραβιαζόταν η δεδηλωμένη επιθυμία του να μην συγχέονται τα δικά του τραγούδια με άλλων συνθετών σε δίσκους-compilation. Δεύτερον, αποδυναμωνόταν η εμπορικότητα του «Θέλω να τα πω» (με την απόσπαση των δύο γνωστότερων τραγουδιών) και περιορίζονταν τα ποσοστά από τα οποία αποκλειστικά ζούσε ο Άκης (2/27 του συνόλου, σε αντίθεση με το εκατό τοις εκατό του «Θέλω να τα πω») και, τρίτον, βάζοντας τα τραγούδια κάτω από τον παραπλανητικό τίτλο «Τα τραγούδια μου», ενισχυόταν η σφαλερή εντύπωση ότι τα τραγούδια ανήκουν στον τραγουδιστή και όχι, πνευματικά, ηθικά, νομικά και οικονομικά, στο δημιουργό τ
Keywords
Τυχαία Θέματα