O βιρτουόζος του ακορντεόν και του μπαντονεόν Richard Galliano στο Μέγαρο

Οι εξερευνήσεις στον αχαρτογράφητο μουσικό κόσμο του ακορντεόν –ένα όργανο τόσο οικείο αλλά και τόσο μακρινό ταυτόχρονα–, αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον Φεβρουάριο, με την πρώτη εμφάνιση του σπουδαίου βιρτουόζου ακορντεονίστα, μπαντονεονίστα και συνθέτη Richard Galliano [Ρισάρ Γκαλλιανό] στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης την Πέμπτη 21/2 στις 8:30 το βράδυ.

Ο πολυβραβευμένος διεθνής σολίστ από τη Γαλλία που έχει στο ενεργητικό

του πάνω από 50 ηχογραφήσεις καθώς και πολυάριθμες συνεργασίες με κορυφαίες ορχήστρες και μεγάλα ονόματα από τον χώρο της τζαζ, της κλασικής μουσικής και του γαλλικού τραγουδιού, συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με τη διπλή ιδιότητα του συνθέτη και του ερμηνευτή, σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τη Σουίτα μπαλέτου από την ταινία «La Strada» του Νίνο Ρότα, τις Τέσσερις εποχές του Μπουένος Άιρες (Estaciones porteñas) του Άστορ Πιατσόλλα (σε διασκευή για ακορντεόν και ορχήστρα του Γκαλλιανό) και μια δική του σύνθεση, το Κοντσέρτο για μπαντονεόν και ορχήστρα Madreperla. Την ΚΟΑ διευθύνει ο Βλαδίμηρος Συμεωνίδης. Μια μοναδική ευκαιρία για το κοινό να απολαύσει το ιδιαίτερο ηχόχρωμα του μπαντονεόν ζωντανά και σε σολιστικό ρόλο.

Καθοριστική στιγμή για την καλλιτεχνική πορεία του Γκαλλιανό…

… υπήρξε η γνωριμία του με τον Άστορ Πιατσόλλα (1921-1992), η οποία, ύστερα από μακρόχρονες αναζητήσεις στην κλασική, στην τζαζ αλλά και στη λαϊκή μουσική της Γαλλίας (μουζέτ), τον οδήγησε στη διαμόρφωση της δικής του μουσικής γλώσσας, του νέου μουζέτ. Μέσα από αυτό το ιδίωμα, ο ιταλικής καταγωγής Ρισάρ Γκαλλιανό κατάφερε να συνδυάσει το έντονα προσωπικό ύφος του και τις μουσικές καταβολές του με τις τζαζ επιρροές και με τη γαλλική φινέτσα, αναδεικνύοντας τον ήχο του ακορντεόν και δίνοντάς του νέα πνοή και δύναμη.

Ο σπουδαίος αργεντινός συνθέτης κατέχει ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα της συναυλίας του Γκαλλιανό με την ΚΟΑ. Στο δεύτερο μέρος της ο τελευταίος θα ερμηνεύσει σε δική του διασκευή για ακορντεόν και ορχήστρα τις κοσμαγάπητες Τέσσερις εποχές του Μπουένος Άιρες (Estaciones porteñas) του Πιατσόλλα, οι οποίες, αν και είναι τέσσερα αυτόνομα έργα, παρουσιάζονται συχνά ως κύκλος, με το τάνγκο να συνιστά τον κύριο συνεκτικό κρίκο μεταξύ τους.


Διαβάστε όλο το θέμα στο TVXS.gr
Keywords
Τυχαία Θέματα