Τι είναι τελικά το Creation Club της Bethesda;

Δωρεάν mods που αγοράζεις με πόντους, που αγοράζεις με χρήματα!

Όσοι παρακολούθησαν την φετινή παρουσίαση της Bethesda στην Ε3 2017, σίγουρα πρόσεξαν ένα μικρό video, διάρκειας περίπου 70 δευτερολέπτων, με το οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε την ολοκαίνουρια υπηρεσία της, το "Creation Club".

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, το Creation Club θα είναι μια πλατφόρμα μέσα από την οποία η Bethesda θα προσφέρει mods για το

Skyrim Special Edition και το Fallout 4. Θέλοντας να ξεδιαλύνει τον προβληματισμό που δημιουργήθηκε για το εάν το Creation Club θα προσφέρει mods επί πληρωμή, η Bethesda έκανε γνωστό ότι τα Mods Θα παραμείνουν ένα δωρεάν και ελεύθερο σύστημα, στο οποίο ο καθένας θα μπορεί να δημιουργήσει και να μοιραστεί οτιδήποτε του αρέσει.

Όσον αφορά το πώς θα μπορεί κάποιος να αποκτήσει πρόσβαση στο περιεχόμενο του Creation Club, η Bethesda απάντησε ότι τα περιεχόμενα του Creation Club θα είναι διαθέσιμα για αγορά μέσα στα Fallout 4 και Skyrim Special Edition, με τη χρήση ενός συστήματος πόντων. Οι πόντοι αυτοί θα είναι διαθέσιμοι για αγορά από το PSN, το Xbox Live και το Steam. Οι πόντοι θα έχουν δυνατότητα μεταφοράς και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα δύο παιχνίδια στην ίδια πλατφόρμα. Δηλαδή, τα mods δεν θα είναι και τόσο «δωρεάν», καθώς θα απαιτούνται πόντοι, τους οποίους θα πρέπει να αγοράσουμε με αληθινά χρήματα.

Σε μία πρόσφατη συνέντευξη, ο Pete Hines –Vice President και υπεύθυνος δημόσιων σχέσεων της Bethesda- όταν ρωτήθηκε για το Creation Club, απάντησε ότι το περιεχόμενό του θα είναι κάτι που θα μοιάζει περισσότερο με μικρά DLC που θα παρέχει η εταιρία και θα δημιουργούνται εξ ολοκλήρου από αυτήν ή σε συνεργασία με κάποιους δημιουργούς εκτός αυτής. Θα δουλεύουν με τον ίδιο τρόπο σε PlayStation 4, Xbox One και PC, όπως επίσης θα λειτουργούν άψογα με τα save των παικτών και θα θεωρούνται επίσημο υλικό της Bethesda.

Συγκεκριμένα, το Skyrim θεωρείται ένα από τα πιο επικά RPG των τελευταίων χρόνων, αλλά η αλήθεια είναι πως είναι ένα παιχνίδι που βελτιώθηκε παρά πολύ μετά την κυκλοφορία αρκετών mods που έγιναν διαθέσιμα για αυτό. Κι αυτό, γιατί με τα mods μπορείς να το τροποποιήσεις και να το διαμορφώσεις με τον ακριβή τρόπο που θέλεις. Για παράδειγμα, θέλεις περισσότερα νέα όπλα; Έγινε. Θες μια γεύση από Zelda; Έγινε. Θες τον Τόμας το Τρενάκι αντί για δράκους; Κι αυτό έγινε. Τα mods είναι στην ουσία αυτό που κράτησαν το Skyrim φρέσκο ακόμη και έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Οπότε, μετά την ανακοίνωση της Bethesda, σκεφτόμαστε ότι περισσότερα και πιο καλοδουλεμένα mods ακόμη είναι μια νίκη, σωστά; Μπορεί.

Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν το Creation Club με καχυποψία και αυτό διότι βλέπουν στον ορίζοντα τα δωρεάν ως τώρα mods να είναι ασφαλισμένα πίσω από ένα τείχος με τιμές. Και η αλήθεια είναι πως ίσως να μην έχουν και τόσο άδικο. Μέχρι πρόσφατα τα Mods ήταν προνόμιο του PC. Ώσπου ένα ωραίο πρωινό ανακοινώθηκε το Skyrim Special Edition και τα mods έγιναν πραγματικότητα και στις κονσόλες. Και αυτό ίσως να ήταν το πρώτο βήμα της Bethesda για μια ευρύτερη και πιο έξυπνη στρατηγική για μια νέα πηγή εισοδήματος. Τα mods έγιναν πραγματικότητα και η πλειοψηφία των gamers τα λάτρεψαν, γιατί σήμαιναν ελευθερία. Ελευθερία να τροποποιήσεις το παιχνίδι σου και να το κάνεις όπως ακριβώς το επιθυμείς. Οπότε, με αυτόν τον τρόπο, "έφυγαν" αμέτρητες εκδόσεις του Special Edition και ο Todd Howard γελούσε ευτυχισμένος ενώ έκανε μια βουτιά στα νεοαποκτηθέντα δολάρια του.

Οπότε έχουμε και λέμε: Mods για το ευρύ κοινό. Έπειτα εμφανίζεται το Creation Club, που στην ουσία είναι mods επί πληρωμή. Ένα νέο εισόδημα για τους δημιουργούς των Elder Scrolls. Μέχρι τώρα όμως, η πλειοψηφία των mods φιλοξενούταν στο Nexus και στο Steam. Τι θα συμβεί όμως αν ξαφνικά υπάρξουν παρόμοια mods και στο Nexus αλλά και στο Creation Club; Όταν η Bethesda θα έρθει σε σύγκρουση με το δωρεάν περιεχόμενο του Νexus, κάποιος από τους δύο θα πρέπει να κάνει πίσω. Και δεν νομίζουμε πως πίσω θα κάνει η Bethesda.

Επιπλέον, όπως υποστηρίζει η εταιρία, δεν θα επιτρέψουν ήδη δημιουργημένα mods στο Creation Club. Και αυτό είναι καλό. Γιατί τα καλύτερα mods του Skyrim έχουν ήδη δημιουργηθεί. Αμφιβάλλουμε αν έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού θα βγει ξανά ένα καινούριο Falskaar ή ένα καινούριο Enderal, καθώς από μόνα τους αυτά τα mods χρειάστηκαν χρόνια για να αναπτυχθούν. Στα επόμενα opern world παιχνίδια της Bethesda όμως, το Creation Kit θα είναι έτοιμο και ζεστό και θα περιμένει.

Εν κατακλείδι, ίσως το Creation Club, να είναι κάτι υπέροχο για την gaming community. Πολλοί moders θα μπορούν να πληρωθούν για το πάθος και την αγάπη τους και θα προσφέρουν υλικό υψηλού επιπέδου μέσω της Bethesda. Αμφιβάλλουμε, όμως, αν θα είναι τόσοι πολλοί αυτοί. Και φυσικά, σύμφωνα με την Bethesda, όποιος θέλει μπορεί να δημιουργεί και να μοιράζεται δωρεάν το περιεχόμενο του. Για πόσο όμως ακόμα; Σίγουρα αυτά που αναγράφονται εδώ δεν είναι "νόμος", είναι απλά μια σκέψη επάνω στην πρόσφατη κίνηση της Bethesda. Το αν θα πραγματοποιηθούν όλα αυτά ή ακόμα περισσότερα ή και τίποτα, θα φάνει στο μέλλον.

Όσον αφορά το ποσοστό που θα έχουν οι modders από τα κέρδη των mod τους, δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση απο πλευράς Bethesda. Αυτό που "ακούγεται" μέχρι τώρα, είναι ότι η πρόταση της εταιρίας είναι ο εκάστοτε modder να λαμβάνει ένα ποσό χρημάτων για την ιδέα, καθώς και για τους στόχους που θα επιτυγχάνει αναπτύσσοντας το mod. Από τα συνολικά κέρδη, ο δημιουργός θα λαμβάνει 0% του ποσού καθώς το mod πλέον θα είναι ιδιοκτησία της Bethesda.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Take-Two κινήθηκε νομικά ενάντια στο εργαλείο modding Open IV και πλέον τα mods του GTA θεωρούνται παράνομα. Όπως και να ΄χει, διακρίνονται γκρίζα σύννεφα για τη modding community και τα mods γενικότερα. Μένει τώρα να δούμε αν τα σύννεφα θα περάσουν ή θα ξεσπάσει η καταιγίδα. Εδώ μπορείτε να βρείτε την επίσημη σελίδα του Creation Club με το Q&A της εταιρίας.

pcps4xbox one
Keywords
Τυχαία Θέματα
iNews > Τεχνολογία > Game Over
Creation Club,Bethesda