Requiem for Aleppo: Όταν ο χορός διηγείται τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση των τελευταίων ετών
Ο εμφύλιος πόλεμος στη Συρία βρίσκεται σε εξέλιξη από το Μάρτιο του 2011 μέχρι σήμερα, 6 ολόκληρα χρόνια. Σε αυτό το διάστημα, εικόνες φρίκης και απόγνωσης έκαναν το γύρο του πλανήτη στα διεθνή Μέσα, φέρνοντας την πεμπτουσία της ασχήμιας του πολέμου τόσο κοντά στο δυτικό κόσμο αλλά και τόσο μακριά συγχρόνως, με την ασφάλεια που παρέχει η απόσταση και η αίσθηση ότι εμάς μια τέτοια κατάσταση δε θα μας αγγίξει ποτέ.
Κάπως έτσι, οι εικόνες ξεθώριασαν, τα νέα από τη φρίκη της Συρίας δεν ήταν πια προτεραιότητα, ο πόλεμος ωστόσο
παραμένει, το ίδιο και τα εγκλήματά του. Ήταν σε αυτό το τέλμα της ενημέρωσης και της αναμετάδοσης από τα δυτικά Μέσα που ο David Cazalet, Βρετανός πολίτης και επιχειρηματίας τα τελευταία 18 χρόνια, αποφάσισε να μένει άλλο άπραγος στη θέαση των φρικαλεοτήτων από το Χαλέπι και τις άλλες συριακές πόλεις και να βάλει σε λειτουργία τη δεύτερη ιδιότητά του, αυτή του μουσικού, ώστε να γράψει ένα έργο που θα αντικατοπτρίζει όλα όσα οι Δυτικοί προσπαθούν να κρύψουν κάτω από το χαλί και που συμβαίνουν μόλις μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά μας.
Έτσι, επί ένα χρόνο, κοιμόταν στις 10 το βράδυ και ξυπνούσε στις 4 το ξημέρωμα για να συνθέσει το «Requiem for Aleppo» (Ρέκβιεμ για το Χαλέπι), ένα έργο εμπνευσμένο από την πολυπολιτισμική κληρονομιά της συριακής πόλης: συνίσταται από στίχους χριστιανικών ρέκβιεμ, αραβική ποίηση, τραγουδισμένα από τους Juliana Yazbeck και Abdul Salam Kheir, ενώ ανά διαστήματα υπάρχουν παύσεις στις οποίες ακούγονται κάτοικοι της πόλης να περιγράφουν τη μάχη τους για ζωή και τη φυγή τους από αυτό που τα Ηνωμένα Έθνη έχουν ονομάσει ως «τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση στη σύγχρονη ιστορία».
Η χορογραφία της σύνθεσης έγινε από τον Jason Mabana, απόφοιτο της σχολής Μπαλέτου και Σύγχρονου Χορού «Rambert», ο οποίος προσπάθησε να αποδώσει τον τεράστιο ανθρώπινο πόνο του λαού της Συρίας και το χάος του πολέμου. Για την ολοκλήρωση της παράστασης, η ομάδα εξασφάλισε χορηγία από δύο φορείς για να πληρωθούν οι χορευτές και τα έξοδα παραγωγής, ώστε τα έσοδα από τα εισιτήρια να διατεθούν αποκλειστικά στο σύλλογο για την αρωγή των Σύρων πολιτών.
Στη διάρκειά της, παρατηρούμε τους συνολικά 12 χορευτές (8 γυναίκες και 4 άντρες) να προσπαθούν να απελπισμένα να δραπετεύσουν από αυτή την αόρατη και συνάμα τόσο απτή καταστροφή τριγύρω τους. Πρόκειται για ένα ισχυρό και συναισθηματικά κοστοβόρο θέαμα καθώς οι καλλιτέχνες γίνονται όλο και πιο αδύναμοι και απελπισμένοι, ενώ διαρκώς από κάπου φεύγουν, αναζητώντας ασφάλεια.
Για τις ανάγκες της παράστασης, ο Cazalet και ο σεναριογράφος Ben Faccini μίλησαν με 10 ανθρώπους που έζησαν τον πόλεμο και εξακολουθούν ή έφυγαν για να γλιτώσουν τη φρίκη. Όταν το έργο ανέβηκε στο Λονδίνο, το παρών έδωσαν και πολλοί Σύροι μετανάστες, κάτι που έκανε τον Cazalet να αγχωθεί ακόμα περισσότερο για το αποτέλεσμα. Όμως, όπως δηλώνει ο ίδιος στο βρετανικό Guardian, η αντίδρασή τους ήταν κάτι παραπάνω από θετική: «Ένιωσαν ότι τους δώσαμε φωνή, ότι ένα μέρος της ιστορίας τους είχε ακουστεί».
Για το τέλος, ας κρατήσουμε τη μαρτυρία του Ahmad al-Rashid, νεαρού φοιτητή που έφυγε από το Χαλέπι για να γλιτώσει από τον εμφύλιο: «Το να βλέπω όλο αυτό το αιματοκύλισμα, όλη αυτή τη βαρβαρότητα δεν με έκανε να μισήσω την ανθρωπότητα. Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που έκαναν φρικιαστικά πράγματα - σκότωναν, αποκεφάλιζαν, έκαιγαν ανθρώπους ζωντανούς. Αλλά και πάλι δεν μπορώ να μισήσω τους ανθρώπους. Αν επικεντρωθούμε στο αφήγημα του μίσους και του φόβου, δε θα σταματήσει ποτέ αυτό το αιματοκύλισμα. Πρέπει να εστιάσουμε στο αφήγημα της ανθρωπότητας, δηλαδή στην ελπίδα ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα την επόμενη μέρα».
Κάπως έτσι, οι εικόνες ξεθώριασαν, τα νέα από τη φρίκη της Συρίας δεν ήταν πια προτεραιότητα, ο πόλεμος ωστόσο
Έτσι, επί ένα χρόνο, κοιμόταν στις 10 το βράδυ και ξυπνούσε στις 4 το ξημέρωμα για να συνθέσει το «Requiem for Aleppo» (Ρέκβιεμ για το Χαλέπι), ένα έργο εμπνευσμένο από την πολυπολιτισμική κληρονομιά της συριακής πόλης: συνίσταται από στίχους χριστιανικών ρέκβιεμ, αραβική ποίηση, τραγουδισμένα από τους Juliana Yazbeck και Abdul Salam Kheir, ενώ ανά διαστήματα υπάρχουν παύσεις στις οποίες ακούγονται κάτοικοι της πόλης να περιγράφουν τη μάχη τους για ζωή και τη φυγή τους από αυτό που τα Ηνωμένα Έθνη έχουν ονομάσει ως «τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση στη σύγχρονη ιστορία».
Η χορογραφία της σύνθεσης έγινε από τον Jason Mabana, απόφοιτο της σχολής Μπαλέτου και Σύγχρονου Χορού «Rambert», ο οποίος προσπάθησε να αποδώσει τον τεράστιο ανθρώπινο πόνο του λαού της Συρίας και το χάος του πολέμου. Για την ολοκλήρωση της παράστασης, η ομάδα εξασφάλισε χορηγία από δύο φορείς για να πληρωθούν οι χορευτές και τα έξοδα παραγωγής, ώστε τα έσοδα από τα εισιτήρια να διατεθούν αποκλειστικά στο σύλλογο για την αρωγή των Σύρων πολιτών.
Στη διάρκειά της, παρατηρούμε τους συνολικά 12 χορευτές (8 γυναίκες και 4 άντρες) να προσπαθούν να απελπισμένα να δραπετεύσουν από αυτή την αόρατη και συνάμα τόσο απτή καταστροφή τριγύρω τους. Πρόκειται για ένα ισχυρό και συναισθηματικά κοστοβόρο θέαμα καθώς οι καλλιτέχνες γίνονται όλο και πιο αδύναμοι και απελπισμένοι, ενώ διαρκώς από κάπου φεύγουν, αναζητώντας ασφάλεια.
Για τις ανάγκες της παράστασης, ο Cazalet και ο σεναριογράφος Ben Faccini μίλησαν με 10 ανθρώπους που έζησαν τον πόλεμο και εξακολουθούν ή έφυγαν για να γλιτώσουν τη φρίκη. Όταν το έργο ανέβηκε στο Λονδίνο, το παρών έδωσαν και πολλοί Σύροι μετανάστες, κάτι που έκανε τον Cazalet να αγχωθεί ακόμα περισσότερο για το αποτέλεσμα. Όμως, όπως δηλώνει ο ίδιος στο βρετανικό Guardian, η αντίδρασή τους ήταν κάτι παραπάνω από θετική: «Ένιωσαν ότι τους δώσαμε φωνή, ότι ένα μέρος της ιστορίας τους είχε ακουστεί».
Για το τέλος, ας κρατήσουμε τη μαρτυρία του Ahmad al-Rashid, νεαρού φοιτητή που έφυγε από το Χαλέπι για να γλιτώσει από τον εμφύλιο: «Το να βλέπω όλο αυτό το αιματοκύλισμα, όλη αυτή τη βαρβαρότητα δεν με έκανε να μισήσω την ανθρωπότητα. Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που έκαναν φρικιαστικά πράγματα - σκότωναν, αποκεφάλιζαν, έκαιγαν ανθρώπους ζωντανούς. Αλλά και πάλι δεν μπορώ να μισήσω τους ανθρώπους. Αν επικεντρωθούμε στο αφήγημα του μίσους και του φόβου, δε θα σταματήσει ποτέ αυτό το αιματοκύλισμα. Πρέπει να εστιάσουμε στο αφήγημα της ανθρωπότητας, δηλαδή στην ελπίδα ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα την επόμενη μέρα».
Keywords
χορος, ετων, νέα, david, jason, εισιτήρια, guardian, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Καλή Χρονιά, τελος του κοσμου, εικονες, ηνωμενα εθνη, λονδινο, τα νεα, guardian, αρωγη, βραδυ, βρισκεται, γινονται, διαστημα, εγινε, εγκληματα, εισιτήρια, ελπιδα, εμφυλιος πολεμος, εμφυλιος, εξελιξη, εξοδα, εφυγε, ζωη, ιδιο, υπηρχαν, λειτουργια, μακρια, ξημερωμα, ομαδα, ποιηση, πεμπτουσια, ρεκβιεμ, συρια, φυγη, φωνη, χαος, ασφαλεια, david, jason
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δύο Έλληνες γιατροί στους κορυφαίους του κόσμου
- Πέθανε ο σωματοφύλακας του Ανδρέα Παπανδρέου
- Πρόεδρος άλλης ελληνικής ομάδας «έφερε» τον Τσάβες στον Παναθηναϊκό
- Η... φθηνή ανάρτηση του Πρετεντέρη για τις πυρκαγιές
- «Τραυματισμός καταστροφή για Λοτζέσκι, ταληροφονιάς ο Όγκαστ, “κακό σκυλί” ο Στρέλνιεκς»
- Ο Ψινάκης και η μάνικα του πυροσβέστη
- Ξεψύχησε στο δρόμο προς Πάτρα
- Μελίνα Ασλανίδου ...Ενθουσιάστηκα ! Κάτι με τράβηξε σαν μαγνήτης.
- Σοκ: «Πέθαναν» πασίγνωστη Ελληνίδα ηθοποιό!
- Έξι φορές πάνω η εξαγορά των πλασματικών με το νόμο Κατρούγκαλου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Love Symbol #2: Η νέα απόχρωση του μοβ προς τιμήν του Prince
- Άντονι Σκαραμούτσι: Φιλεύσπλαχνος ο Τραμπ αλλά ευθύνεται ο ίδιος που δεν καταδίκασε τους νεοναζί
- Οι Γερμανοί... ξανάρχονται, αλλά όχι η Λεβερκούζεν!
- Βοήθεια στέλνει η Κύπρος στην Ελλάδα για την κατάσβεση των πυρκαγιών
- Με αμείωτη ένταση η πυρκαγιά στο Μικροχώρι. Εξαιρετικά δύσκολο το έργο της πυρόσβεσης. Εκκενώθηκαν σπίτια στο Σαλαμίδι
- Τσίπρας: Ευχές στους Έλληνες και ευγνωμοσύνη σε όσους δίνουν μάχη με τις πυρκαγιές
- Το μυστικό που έφερε το "ναι" του Τσάβες
- Παραιτήθηκε ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για το Κυπριακό Άιντε, για να ακολουθήσει πολιτική καριέρα στη Νορβηγία
- Βρετανία: Σε λειτουργία και πάλι ο σταθμός μετρό του Χόλμπορν, που έκλεισε μετά από μαρτυρίες για φωτιά σε συρμό
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Requiem for Aleppo: Όταν ο χορός διηγείται τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση των τελευταίων ετών
- Τσίπρας: Ευχές στους Έλληνες και ευγνωμοσύνη σε όσους δίνουν μάχη με τις πυρκαγιές
- Μητσοτάκης: «Ανήμερα της Παναγίας η σκέψη μας είναι σε όλους αυτούς που δοκιμάζονται από τις πυρκαγιές»
- Με αμείωτη ένταση η πυρκαγιά στο Μικροχώρι. Εξαιρετικά δύσκολο το έργο της πυρόσβεσης. Εκκενώθηκαν σπίτια στο Σαλαμίδι
- Βοήθεια στέλνει η Κύπρος στην Ελλάδα για την κατάσβεση των πυρκαγιών
- Παυλόπουλος: Ευγνώμονες σε εκείνους που δίνουν μεγάλο αγώνα να προφυλάξουν ανθρώπους και δασικό πλούτο
- Βρετανία: Σε λειτουργία και πάλι ο σταθμός μετρό του Χόλμπορν, που έκλεισε μετά από μαρτυρίες για φωτιά σε συρμό
- Στις αρχές του 2019 θα είναι έτοιμο το νέο τελωνειακό σύστημα, σύμφωνα με τον υπουργό που είναι αρμόδιος για το Brexit
- Βρετανία: Αναφορές για πυρκαγιά σε συρμό του μετρό, έκλεισε ο σταθμός του Χόλμπορν
- Το μυστικό που έφερε το "ναι" του Τσάβες
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- #Brexit: Η ΕΕ δεν θα συζητήσει άμεσα το θέμα της περιόδου προσαρμογής που ζητεί το Λονδίνο
- Αλ.Τσίπρας: Eυχές για όλους τους Έλληνες, ευγνωμοσύνη σε όσους δίνουν μάχη με τις φλόγες
- Τροχαίο δυστύχημα στην Πατρών – Πύργου με θύμα έναν 25χρονο
- Ο Μαδούρο καλεί το λαό να συμμετάσχει σε στρατιωτικές ασκήσεις μετά τις απειλές Τραμπ
- Πολύ υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο σε πέντε Περιφέρειες [χάρτης]
- Ηλεία - Σε δύο μέτωπα η φωτιά στην Ανάληψη Αμαλιάδας
- Μητσοτάκης: Δύσκολη μέρα για την πατρίδα μας
- Γαλλία: “Μεγάλη ποσότητα φαρμάκων” είχε πάρει ο άνδρας που εισέβαλε με όχημα σε πιτσαρία
- Τσίπρας: Ευχές και ευγνωμοσύνη σε όσους δίνουν μάχη με τις φλόγες