Ενας τρυφερός γυναικείος έρωτας μέσα σε μια σκοτεινή εποχή

Tweet

Η εκπληκτική ταινία τού Αμπντελατίφ Κεσίς, βραβευμένη (μαζί με τις δύο πρωταγωνίστριες) με Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κανών, παρουσιάζει έναν κοριτσίστικο έρωτα που φουντώνει και θέλεις, όπως και το ζευγάρι, να μην τελειώσει ποτέ. Η Λέα Σεϊντού και η Αντέλ Εξαρχόπουλος κάνουν την ταινία να μοιάζει λιγότερο με μυθοπλασία και περισσότερο.

Η εκπληκτική ταινία τού Αμπντελατίφ Κεσίς, βραβευμένη (μαζί με τις δύο πρωταγωνίστριες) με Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κανών, παρουσιάζει έναν κοριτσίστικο έρωτα που φουντώνει και θέλεις, όπως και το ζευγάρι, να μην τελειώσει ποτέ. Η Λέα Σεϊντού και η Αντέλ Εξαρχόπουλος κάνουν την ταινία να μοιάζει λιγότερο με μυθοπλασία και περισσότερο με βίωμα

Της Λήδας Γαλανού Η ζωή της Αντέλ (La vie d’ Adèle) Σκηνοθεσία: Αμπντελατίφ Κεσίς Ηθοποιοί: Λέα Σεϊντού, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Σαλίμ Κεσιούς Η Αντέλ είναι μαθήτρια στο Λύκειο, 15χρονη, φρέσκια κι ελκυστική, με όλη την ανησυχία που επιβάλλει η ηλικία της: για τους ανθρώπους, για το μέλλον, για το σεξ. Οταν γνωρίσει την Εμα, μια λίγο μεγαλύτερη, πιο απελευθερωμένη και τολμηρή καλλιτέχνιδα, μια ακαταμάχητα λαμπερή κοπέλα με μαλλιά μπλε σαν τα καταγάλανα μάτια της, θα την ερωτευτεί και μαζί της θα δοκιμάσει τι σημαίνει αγάπη, ενθουσιασμός, δέσμευση, ενηλικίωση. Η ταινία του Αμπντελατίφ Κεσίς («Κους κους με φρέσκο ψάρι») τιμήθηκε στο Φεστιβάλ Κανών με τον Χρυσό Φοίνικα –για το φιλμ και μαζί για τις δύο πρωταγωνίστριές του– και εξελίχθηκε γρήγορα στην πιο hot φετινή ευρωπαϊκή ταινία. Ο Κεσίς είναι ένας σκηνοθέτης που γνωρίζει καλά και με άνεση να βγάζει στις ταινίες του μια απλή ειλικρίνεια – έτσι κι εδώ, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει έναν κοριτσίστικο έρωτα που φουντώνει, αλλά και που έρχεται αντιμέτωπος με την «πραγματική» ζωή των επιθυμιών και των υποχρεώσεων, έχει τη μαγεία της αλήθειας. Ρομαντική, ανάλαφρη και διαπεραστική, η ταινία επωφελείται κατά κόρον από τις δύο υπέροχες πρωταγωνίστριές της. Η Λέα Σεϊντού και η Αντέλ Εξαρχόπουλος, δυο καλλονές που πλημμυρίζουν από τους χυμούς της νιότης, προσφέρουν απλόχερα τις ερμηνείες τους, απόλυτα προσωπικές, που κάνουν την ταινία να μοιάζει λιγότερο με μυθοπλασία και περισσότερο με βίωμα: με μια αφοπλιστική ιστορία πρώτου έρωτα που θέλεις, όπως και το ζευγάρι, να μην τελειώσει ποτέ. Με μια εκτενέστατη, απόλυτα ερεθιστική ερωτική σκηνή που ικανοποιεί χωρίς ίχνος ενοχής την ηδονοβλεψία τόσο του σκηνοθέτη όσο και των θεατών, με μια διάρκεια τόσο μεγάλη όσο και το Εγώ του Κεσίς, η ταινία είναι βέβαιο ότι θ’ αποτελέσει σταθμό όχι μόνο στη χρονιά, αλλά τουλάχιστον στη δεκαετία. Οχι γιατί είναι ένα αριστούργημα –παρότι η αισθαντικότητα και η φινέτσα της δύσκολα ξεπερνιούνται–, αλλά κυρίως γιατί είναι η πρώτη mainstream ταινία που τόσο τρυφερά καταγράφει ένα γυναικείο έρωτα και γιατί, μέσα σε μια σκοτεινή εποχή, θυμίζει ξεκάθαρα την ομορφιά και την ελπίδα της καινούργιας αρχής, με τον ενθουσιασμό και τη μελαγχολία της. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Kon-Tiki Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Ρόνινγκ, Εσπεν Σάντμπεργκ Ηθοποιοί: Παλ Σβερ Χάγκεν, Αντερς Μπάσμο Κρίστιανσεν, Γκούσταβ Σκάρσγκαρντ, Οντ Μάγκνους Γουίλιαμσον, Τομπίας Σάντελμαν Το νορβηγικό φιλμ, που διεκδίκησε πέρσι το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, αφηγείται την πραγματική ιστορία του Θορ Χέγερνταλ, του θαλασσοπόρου που το 1947 βάλθηκε ν’ αποδείξει ότι ο Κολόμβος δεν ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε την Πολυνησία. Ετσι ταξίδεψε ώς εκεί με μια χειροποίητη σχεδία, παρέα με άλλους πέντε, εξίσου ριψοκίνδυνους και παρορμητικούς επιστήμονες. Η ακριβότερη ταινία που έγινε ποτέ στη Νορβηγία πληροί απόλυτα τις απαιτήσεις της παραγωγής, κατασκευάζοντας ένα θεαματικό, ακριβές και πολυτελές σύμπαν εποχής που τραβά τον θεατή μέσα του με φυσικότητα και αληθοφάνεια. Στρεφόμενη γύρω από έναν χαρισματικό, υπερβατικό ήρωα, την προσωποποίηση του ανθρώπου που δεν το βάζει κάτω, που με πείσμα αντιμετωπίζει την κάθε αναποδιά και τη χρησιμοποιεί προς όφελός του, η ταινία επικεντρώνεται περισσότερο στην αλλόκοτη περιπέτεια που ζουν οι άντρες στη μέση της θάλασσας (με κάποιες εξαιρετικά εντυπωσιακές σκηνές), παρά στην ανθρώπινη διάσταση των ηρώων που, φαινομενικά, χωρίς βάθος πρόθεσης, ξεκίνησαν ένα ταξίδι που μάλλον θα τους οδηγούσε στον θάνατο. Οσο ψηλά φτάνει η φιλοδοξία των σκηνοθετών στο να δημιουργήσουν θεαματικές εικόνες τόσο ρηχά διερευνούν τους χαρακτήρες, καταλήγοντας με μια πληθωρική περιπέτεια χωρίς συναίσθημα. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Machete: η επιστροφή (Machete Kills) Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ροντρίγκες Ηθοποιοί: Ντάνι Τρέχο, Μελ Γκίμπσον, Ντέμιαν Μπισίρ, Αμπερ Χερντ, Μισέλ Ροντρίγκες, Σοφία Βεργκάρα, Τσάρλι Σιν, Αντόνιο Μπαντέρας, Lady Gaga Ο Ματσέτε ζει! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά είναι έτοιμος να ξανασώσει τον κόσμο, αυτή τη φορά με εντολή του προέδρου της Αμερικής, στρεφόμενος ενάντια σ’ έναν ημιπαράφρονα επαναστάτη ποπολάρο, έμπορο όπλων. Στο σίκουελ του θαυμαστού «Machete», ο Ρόμπερτ Ροντρίγκες έχει κέφια, πράγμα που γίνεται εμφανές ήδη από το «τρέιλερ» του τρίτου επεισοδίου της κινηματογραφικής σειράς, «Machete Kills Again in Space», ακόμα πιο διασκεδαστικό από την ταινία που ακολουθεί. Το χιούμορ, η λατρεία στα b-movies και το ανέκφραστο αλλά ανίκητο πρόσωπο του Ντάνι Τρέχο χαρίζουν στιγμές εκρηκτικού γέλιου, οι guest stars ξεπερνούν τα τετράγωνα των αστέρων, το σενάριο ωστόσο δεν αντέχει να κρατήσει το ενδιαφέρον πέρα από τη μέση της ταινίας. Ακόμα κι έτσι, η ταινία αξίζει το δίωρό της, έστω και μόνο για την έξαλλη Σοφία Βεργκάρα-Κορμάρα που, ορκισμένη να εκδικηθεί τον χαμό της κόρης της, πυροβολεί από κάθε οπή του γεμάτου καμπύλες λυγερού σώματός της. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Παγιδευμένη ψυχή: Κεφάλαιο 2 (Insidious: Chapter 2) Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γουάν Ηθοποιοί: Πάτρικ Γουίλσον, Ρόουζ Μπερν, Τάι Σίμπκινς, Μπάρμπαρα Χέρσεϊ Η οικογένεια Λάμπερτ, που μας γέμισε φρίκη και τρόμο στην πρώτη ταινία του franchise, προσπαθεί απεγνωσμένα να αποσυνδεθεί από τον κόσμο των πνευμάτων που τη στοιχειώνουν. Για να το καταφέρει, ανατρέχει στα πιο καλά κρυμμένα παιδικά μυστικά και αποκαλύπτει αποτρόπαιες αλήθειες. Εχοντας ήδη καταφέρει να σημειώσει το όνομά του στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες τρόμου της σύγχρονης εποχής, με το πρώτο «Insidious», ο Τζέιμς Γουάν καταφεύγει, δυστυχώς, σε όλες τις ευκολίες που είχε τόσο πετυχημένα αποφύγει ώς τώρα. Το φιλμ προσφέρεται για εκτόνωση, κραυγές τρόμου και ξεσπάσματα αδρεναλίνης, η πλοκή του ωστόσο είναι απογοητευτικά απλοϊκή, όσο όμορφα κι αν είναι τα σκοτεινά, γεμάτα απειλή, πλάνα που ξέρει να σχεδιάζει ακόμα και με κλειστά μάτια. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Τα βέλη του έρωτα (Liberal Arts) Σκηνοθεσία: Τζος Ράντνορ Ηθοποιοί: Τζος Ράντνορ, Ελίζαμπεθ Ολσεν, Ρίτσαρντ Τζένκινς, Αλισον Τζάνεϊ, Ζακ Εφρον Ο 30άρης Τζέσι αφήνει την –ούτως ή άλλως σε αδιέξοδο– ζωή του στη Νέα Υόρκη για να επισκεφθεί το πανεπιστήμιό του για την αποχαιρετιστήρια τελετή του αγαπημένου του καθηγητή. Εκεί θα ερωτευτεί τη 19χρονη φοιτήτρια Ζίμπι και μαζί την ελαφρότητα της νεότητας. Ρομαντική κομεντί από τον Τεντ Μόσμπι τού «How I Met Your Mother», που πάσχει από έναν αφελή ελιτισμό, εκφρασμένο μέσα από την αγάπη για τον παλιομοδίτικο ρομαντισμό, την κλασική μουσική και την παραδοσιακή αλληλογραφία. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν φτάνουν για να γεμίσουν περιεχόμενο το αμήχανο σενάριο, την ιστορία των ηρώων που λατρεύουν το τότε και αρνούνται το τώρα, ακόμα περισσότερο το μετά. Ωστόσο το πρωταγωνιστικό ζευγάρι του Ράντνορ και της Ελίζαμπεθ Ολσεν είναι αρκετό για να βάλει χαμόγελο στο πρόσωπο και του πιο κυνικού θεατή. Πηγή: efsyn.grTags: cinemaκινηματογράφος Tweet Share on

View the discussion thread.

Keywords
Τυχαία Θέματα