Η «Μούσα» της Αμφίπολης κατά Ξυδάκη

SHOWBIZΤο παράπονο της Ελένης ΚυριάκουΗ «Μούσα» της Αμφίπολης κατά ΞυδάκηΔευτέρα, Οκτώβριος 31, 2016 - 13:26

«Ο Νίκος Ξυδάκης μου έκανε ξεκάθαρο “πόλεμο”». Η Ελένη Κυριάκου, η Κύπρια σχεδιάστρια μόδας που διακρίνεται για τη θεατρικότητα των δημιουργιών της και designer των φετινών φορεμάτων της πρωθιέρειας Κατερίνας Λέχου και των ιερειών της Αφής της Φλόγας των Ολυμπιακών Αγώνων του

Ρίο, υποστηρίζει στην «Espresso» ότι δέχτηκε «πόλεμο» από τον πρώην υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Από την
Ελισσάβετ Κυρίτση

Αιτία; Η συλλογή της με τίτλο «Η Μούσα της Αμφίπολης» που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2015 στην Athens Xclusive Designers Week, με καλεσμένη να περπατήσει στην πασαρέλα τη γνωστή ιστορικό, αρχαιολόγο και συγγραφέα Ντόροθι Κινγκ, η οποία στήριζε και μέσω social media τις ανασκαφές στον τύμβο Καστά.

«Ο Νίκος Ξυδάκης είχε πάρει τηλέφωνο τους αρχαιολόγους που είχα καλέσει στο fashion show μου και συγκεκριμένα τον Μιχάλη Λεφαντζή (σ.σ.: αρχιτέκτονας που είχε αποτυπώσει στο χαρτί το πώς θα μπορούσε να δείχνει το μνημείο του τύμβου Καστά) και τους είπε πως δεν επιτρεπόταν να παραστούν στην επίδειξη. Ούτε η Ντόροθι Κινγκ» δηλώνει η κυρία Κυριάκου και συμπληρώνει: «Δεν ήθελε η δική του αριστερή κυβέρνηση να προωθήσει τα αρχαία της Αμφίπολης που ευρέθησαν επί Νέας Δημοκρατίας. Αν είναι δυνατόν! Να έχεις τόσο σοβαρά προβλήματα να ασχοληθείς ως κυβέρνηση και να κάθεσαι να κάνεις “πόλεμο” σε μια νέα σχεδιάστρια, σε ένα fashion show».

Θυμίζουμε ότι η Κινγκ, αν και είχε έρθει στην Αθήνα, δεν εμφανίστηκε ποτέ στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής, όπου θα γινόταν η επίδειξη μόδας (για την οποία μάλιστα είχε κάνει πρόβα το φόρεμά της). «Ηθελε να “θάψει” το fashion show μου και το κατάφερε εν μέρει. Αν είχαν έρθει οι αρχαιολόγοι και η Ντόροθι, θα είχε άλλη δυναμική και διάσταση η επίδειξη» ισχυρίζεται η Κύπρια σχεδιάστρια.

Μάλιστα μιλώντας με την Αμερικανίδα καλεσμένη της εκείνη της είπε: «Βαρέθηκα από το πόσο πολιτικό θέμα έχει γίνει η Αμφίπολη, είπαν στον Μιχάλη Λεφαντζή ότι δεν μπορεί να πάει στο fashion show».

Η νέα συλλογή

Εχοντας αφήσει πίσω της την περιπέτεια, η Ελένη σχεδίασε και παρουσίασε μέσω διαδικτύου τη νέα κολεξιόν της με τίτλο Ancient Rhythm, βασισμένη στα φορέματα της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας και φτιαγμένη εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. «Πρόκειται για ρούχα που όντως φοριούνται. Εχουν φτιαχτεί από διαφορετική μηχανή σε σχέση με τα κοστούμια των ιερειών, να φανταστείτε τα φορέματα των ιερειών έχουν 2,5 φορές το βάρος από αυτά της συλλογής. Εχω βάλει στοιχεία πολύ πιο σύγχρονα, έχω χρησιμοποιήσει μεταλλικά νήματα, είναι υψηλή ραπτική» δηλώνει και συμπληρώνει πως η Τελετή της Αφής ήταν η αφορμή να της ζητηθεί να γίνει πρέσβειρα της χώρας μας στην Κίνα.

«Η σύζυγος υπαλλήλου της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο θέλει πολύ να προωθήσει την Ελλάδα και σε μένα είδε τη σχεδιάστρια που μπορεί να το κάνει αυτό. Είμαστε σε επικοινωνία και στη φάση που θέλει να επιλέξει κομμάτια από τις συλλογές μου για να τα προωθήσει στην Κίνα. Επίσης, τα κοστούμια που έφτιαξα βρίσκονται πλέον στο Ολυμπιακό Μουσείο της Ελβετίας. Μάλιστα είναι πολύ θετικά τα μηνύματα στα social media από ανθρώπους που το επισκέπτονται, με βρίσκουν στο Instagram» λέει με χαμόγελο.

Θα παρουσιάσει τις επόμενες κολεξιόν σε θέατρο ή μουσείο

Γιατί όμως η Ελένη Κυριάκου δεν επέλεξε να παρουσιάσει την κολεξιόν της στην AXDW;

«Από τότε που ασχολήθηκα με τα ρούχα της Αφής αποφάσισα να δουλέψω με την κατασκευή κοστουμιών. Αφοσιώνομαι πλέον σε αυτές τις ευκαιρίες που μου έχουν δοθεί, μιλάω με μουσεία, θέατρα, έχω συζητήσει με Ελληνες κινηματογραφικούς παραγωγούς για ταινίες» τονίζει και συμπληρώνει:

«Η Athens Xclusive Designers Week δεν ταιριάζει πλέον στους στόχους μου. Είμαι βέβαια πολύ περήφανη για τα fashion shows που είχα κάνει στη διοργάνωση. Μπορεί τις επόμενες συλλογές, αντί να τις παρουσιάσω σε πασαρέλα, να τις εμφανίσω σε θέατρο, σε μουσείο ή σε άλλο venue που θα έχει περισσότερη σχέση με την τέχνη».

Keywords
Τυχαία Θέματα