Παραλογές 2016, ΞΕΝΙΩ: Ατομική έκθεση στην Chili Art Gallery

Η Chili Art Gallery εγκανιάζει την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Πόλυς Γεωργακοπούλου την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016.

Τα παλίμψηστα των παραλογών της Πόλυς Γεωργακοπούλου

Περιτρέχοντας ο βιαστικός θεατής την αίθουσα με τα τριάντα έργα της Γεωργακοπούλου, (λάδι σε καμβά), ενδεχομένως θα αποκομίσει την εντύπωση ευχάριστων παραμυθιών, παρασυρμένος από τα απαλά χρώματα που κυριαρχούν ως πρώτη εντύπωση, κι ακόμα, από τις ρέουσες μορφές, καθώς, κάθε εικαστική περιοχή καθοδηγώντας διακριτικά το βλέμμα, το παραδίδει στην όμορή της. Ασφαλώς,

ο χρωματικός και ο μορφολογικός κώδικας των έργων, προδιαθέτουν για μιαν τέτοια αντίληψη. Αλλά τα πράγματα για εκείνον που ενδιαφέρεται ουσιαστικά για το Εικαστικό προϊόν, είναι παντελώς διαφορετικά.

Η νηφάλια παρατήρηση θα αποκαλύψει ότι δεν πρόκειται για Εικαστικό υλικό που προορίζεται να “παρηγορήσει”. Τα παραστατικά στοιχεία, διατυπωμένα με έντονη αφαιρετική διάθεση και πολύ κοντά στην αντίληψη του “μαγικού” παιδικού κόσμου, δημιουργούν παλμούς, που διατρέχουν το έργο προς κάθε κατεύθυνση και η χρωματική τους επένδυση γεφυρώνει περαιτέρω τους διάσπαρτους παλμικούς πυρήνες.

Tί είναι εκείνο όμως, που συντηρεί σε εγρήγορση το βλέμμα και την αίσθηση, αποτρέποντας τον εφησυχασμό; Ναι, υπάρχει πληθώρα “κατευναστικών”, “ρομαντικών” στοιχείων, -αναφορά τόσο στα ακόρεστα χρώματα, όσο και σε “τοπικές” θεματικές. Αλλά, τα προηγούμενα, σε καμιά περίπτωση, δεν εκπίπτουν στην επιφανειακή συναισθηματική εξιδανίκευση, καθώς, τόσο τα σχετικά θέματα και χρώματα γειτνιάζουν και αλληλεπιδρούν με άλλα που αντλούνται από την σκληρότητα του καθ’ ημέραν βίου και από τον πρωτογενή χώρο του ανθρώπου -πρωτευόντως με τον τελευταίο- συνοδευμένα από την κατάλληλη παλέτα και πάλι.

Η Γεωργακοπούλου λοιπόν, δίπλα στα "ευαγή", παραθέτει την “κόλαση” των εμαυτών αλλά και των "Άλλων", γράφοντας και επιγράφοντας το ένα στρώμα ύλης επάνω στο προηγούμενο, γράφημα πάνω σε γράφημα, πράγμα που δίνει στα έργα την αίσθηση του παλίμψηστου. Μάλιστα, επειδή οι κώδικες είναι τόσο συνεπείς, εάν τα παλίμψηστα των παραλογών τοποθετηθούν σε συνεχή διάταξη δίκην ψηφίδων, θα εμφανισθούν -και κατά το περιεχόμενο- εξαιρετικά μουράλες.

Δημήτρης Μανίνης

Η Πόλυ Γεωργακοπούλου σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου και τηλεόρασης στην Αθήνα και εργάστηκε στην ΕΡΤ στην Τ/Ο. Ασχολείται ερασιτεχνικά με την φωτογραφία .

Από το 2005 μαθητεύει δίπλα στο ζωγράφο Δημήτρη Μανίνη και είναι συνιδρυτικό μέλος του συλλόγου για τον πολιτισμό ‘’ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ’’ και μέλος της εικαστικής ομάδας Ante Portas.

Συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις

• 2009 Κέντρο εφαρμοσμένων και εικαστικών - Παλλήνη

• 2009 Μπιενάλε της Βενετίας στη συνοδευτική ομαδική της έκθεσης του Δημήτρη Μανίνη

• 2011 Γκαλερί Mabrida

• 2012 Eλληνογαλλικός Σύνδεσμος , Αθήνα

• 2012 Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Αθηνών , Αθήνα

• 2015 Ομάδα Ante Portas, Chili Art Gallery, Aθήνα

Ατομική έκθεση

2016 Chili Art Gallery, Αθήνα

Keywords
Τυχαία Θέματα